Compania imobiliară de origine americană Coldwell Banker îşi continuă planul de dezvoltare în România şi vizează extinderea reţelei cu 20 de reprezentanţe noi, până la sfârşitul anului 2009, se arată într-un comunicat al Coldwell Banker Affiliates of Romania.
Extinderea teritorială se va face pe baza sistemului de franciză. O dată cu preluarea mărcii, beneficiarii vor primi un produs complex - know how-ul şi reputaţia mărcii, apoi pârghiile ce ţin de imagine, comunicare, publicitate, suport IT. Viitorii parteneri vor fi societăţi cu experienţă în real-estate, dar şi cu fonduri pentru o investiţie care să susţină standardele impuse de compania americană.
"Trebuie să ne pregătim pentru extindere, în pofida contextului actual al pieţei. Momentan, cererea e ştrangulată de instituţiile financiare, care întâmpină dificultăţi în evaluarea situaţiei proprii. Însă, situaţia nu poate persista, tranzacţiile şi acordarea de credite trebuie să continue pentru ca acestea să-şi susţină afacerea. În plus, deşi presa scrie despre o situaţie blocată în real estate, firmele vizionare caută de pe acum afiliere la branduri internaţionale reprezentate deja local. În acest fel vor fi pregătiţi şi funcţionali peste trei, maxim şase luni, moment în care ne aşteptăm la o deblocare a pieţei în care va exploda presiunea acumulată a cererii. Pe o piaţă de real-estate schimbătoare, societăţile de intermediere imobiliară trebuie să depăşească o masă critică de oferte pentru a fi relevante în ochii consumatorului. Cererea există şi este în creştere datorită concentrării populaţiei în zonele urbane", afirmă Norbert Hoeckl, director la Coldwell Banker Affiliates of Romania.