Constanţa South Container Terminal SRL (CSCT) a organizat, la sediul societăţii, un eveniment care a marcat încheierea proiectului etapizat „Construirea unui terminal multimodal cu platformă portuară, anexe tehnice, împrejmuire, reţele exterioare de utilităţi, racorduri la reţelele de utilităţi şi organizare de şantier în zona de dezvoltare D, pe MOL II-S, Portul Constanţa Sud”, cod SMIS 313267, finanţat prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 şi Programul Transport (PT) 2021-2027, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei, din partea CSCT.
Conform CSCT, evenimentul a reunit reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, ai CSCT, consultanţi şi colaboratori. Momentul a marcat finalizarea construcţiei noii platforme multimodale, cu o suprafaţă de aproximativ 12 hectare, prevăzută în cadrul contractului de finanţare nr. 19/2024, încheiat cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în calitate de Autoritate de Management pentru PT 2021-2027. Realizată în două etape de programare (04.05.2023-31.12.2025), investiţia va creşte volumele de marfă încărcate şi descărcate la CSCT, stimulând traficul din Portul Constanţa cu aproximativ 340.000 de tone pe an. Lipsa unor platforme adecvate pentru depozitare a limitat Portul Constanţa în valorificarea la maximum a capacităţii cheiurilor sale.
În prima etapă, realizată prin POIM 2014-2020, au fost derulate activităţi precum elaborarea proiectului tehnic şi activităţi de execuţie aferente fazei incipiente. Continuarea şi finalizarea execuţiei lucrărilor au fost realizate în cadrul fazei a II-a a proiectului, finanţată prin PT 2021-2027, se arată în comunicat.
Operaţionalizarea acestei zone a terminalului a transformat un teren anterior neamenajat într-o platformă portuară solidă, din beton, mai este relatat în comunicat. Zonele acesteia sunt proiectate special pentru manipularea şi depozitarea mărfurilor agabaritice, a încărcăturilor supradimensionate (project cargo) şi a containerelor destinate depozitării în aer liber. În plus, indicatorii de rezultat urmăriţi au vizat şi realizarea unei porţi de acces, a unei reţele de apă, a unui sistem TVCI şi a unei reţele electrice. Terminalul va permite transportul rapid şi neîntrerupt al mărfurilor, atât pe calea ferată, cât şi pe şosea, către destinaţiile finale, contribuind la creşterea conectivităţii şi la integrarea Constanţei în principalele rute logistice europene.
Principalii beneficiari ai acestei investiţii, mai este transmis în comunicat, sunt Constanţa South Container Terminal, în calitate de beneficiar direct, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa S.A., utilizatorii infrastructurii de transport şi întreaga populaţie a ţării noastre.































































Opinia Cititorului