Ministrul Educaţiei, Daniel David, a semnat, în cadrul unei vizite în Statele Unite, noul acord pentru programele FLEX/FLEX Abroad, susţinute de Departamentul de Stat al SUA, potrivit news.ro.
”Acest program aduce beneficii semnificative României, reprezentând o investiţie în tineri, educaţie şi viitorul democratic al ţării, şi, totodată, serveşte intereselor Statelor Unite ca parte a angajamentului lor internaţional, programul contribuind la consolidarea democraţiei euroatlantice. Ne-am angajat acum să reluăm programul pentru anul şcolar 2026 - 2027, urmând ca, pe baza analizei privind funcţionarea noului mecanism, să evaluăm modalităţile de continuare pentru anii următori”, a afirmat Daniel David.
Ministerul Educaţiei a anunţat, marţi, că ministrul Daniel David a semnat, în SUA, noul acord pentru derularea programelor FLEX - Future Leaders Exchange pentru România şi FLEX Abroad (în România), în cadrul ceremoniei organizate de American Council for International Education (ACIE).
Acordul a fost semnat în baza mandatului aprobat de Guvernul României. La ceremonie au participat şi reprezentanţi ai Departamentului de Stat din SUA, iar din delegaţia României au mai făcut parte Andrei Muraru, ambasadorul României în SUA, şi rectorul SNSPA, Remus Pricopie, fost ministru al Educaţiei şi unul dintre iniţiatorii programului FLEX, semnat în 2015.
”Aşa cum am menţionat anterior, în calitate de cetăţean român şi european cu legături strânse atât profesionale, cât şi culturale cu Statele Unite ale Americii, am considerat important să nu suspendăm acest program - în ciuda deciziei iniţiale adoptate în contextul reformelor din SUA. Acest program aduce beneficii semnificative României, reprezentând o investiţie în tineri, educaţie şi viitorul democratic al ţării, şi, totodată, serveşte intereselor Statelor Unite ca parte a angajamentului lor internaţional, programul contribuind la consolidarea democraţiei euroatlantice. Ne-am angajat acum să reluăm programul pentru anul şcolar 2026 - 2027, urmând ca, pe baza analizei privind funcţionarea noului mecanism, să evaluăm modalităţile de continuare pentru anii următori. Le mulţumesc colegilor americani pentru deschiderea faţă de propunerea noastră de a continua programul, într-un format revizuit, cofinanţat în mod egal de România (50%) şi de Statele Unite (50%)”, a declarat Daniel David, citat în comunicat.
Programele FLEX şi FLEX Abroad sunt susţinute de Departamentul de Stat din SUA şi derulate prin ACIE. De la iniţierea programului în România (2015), aproximativ 300 de tineri liceeni români, participanţi la programul FLEX, au desfăşurat ore de voluntariat în comunităţi din SUA, implicându-se în proiecte de prevenire a abuzului asupra copiilor, crearea de bănci de alimente, activităţi comunitare şi chiar colaborări cu departamente de poliţie locale.
Din anul 2024, elevii americani participanţi la programul FLEX Abroad în România, prin relaţiile pe care le construiesc cu familiile-gazdă, profesorii, colegii şi comunitatea locală, devin adevăraţi ambasadori ai SUA. Pe perioada şederii în România, aceştia îşi dezvoltă abilităţile de comunicare în limba română, prin intermediul unor cursuri intensive predate de profesori români, şi învaţă despre cultura, societatea şi valorile româneşti, implicându-se activ în viaţa comunităţii locale.
În cadrul vizitei în SUA, ministrul Daniel David a avut o întâlnire de lucru şi la Atlantic Council, think tank american cu influenţă globală în promovarea colaborării transatlantice, a vizitat Muzeul Memorial al Holocaustului (USHMM), o instituţie independentă a Guvernului SUA, şi a avut o vizită la Fondul Monetar Internaţional (FMI). În aceste contexte, el a propus ideea unui demers specific de educaţie-ştiinţă în cadrul secţiunii Atlantic Council din România şi a menţionat, în cadrul vizitei la USHMM, reforma curriculumului la nivel liceal din ţara noastră, care include discipline şi teme dedicate holocaustului şi totalitarismului, prin care tinerii trebuie să înveţe despre ororile acestora, pentru a le preveni în viitor. În cadrul discuţiilor avute la FMI, ministrul a punctat că sistemul de educaţie-cercetare a luat măsurile necesare pentru a face faţă crizei fiscal-bugetare prin care trece ţara, iar acum, odată reduse diverse vulnerabilităţi (ex.: fragmentarea), trebuie să se stabilizeze şi să se dezvolte prin investiţii şi reforme pentru modernizare.















































Opinia Cititorului