DIALOG SOCIAL ÎNCINS LA MINISTERUL TRANSPORTURILORMecanicii de la CFR Călători, mărul discordiei dintre conducerea companiei şi liderii sindicali

I.Ghe.
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 17 iunie

Mecanicii de la CFR Călători, mărul discordiei dintre conducerea companiei şi liderii sindicali

Angajaţii CFR Călători sunt nemulţumiţi de faptul că şefii companiei susţin că au un surplus de mecanici de locomotivă, în condiţiile în care reprezentanţii salariaţilor afirmă că operatorul public de transport feroviar de persoane se confruntă cu lipsa personalului necesar. Liderii sindicali se vor confrunta astăzi, cu conducerea companiei, în cadrul şedinţei Comisia de Dialog Social din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, şedinţă unde, în draftul ordinii de zi, apare la domeniul feroviar următorul punct: "Situaţia mecanicilor de locomotivă de la CFR Călători în contextul în care conducerea CFR Călători a precizat că se înregistrează un surplus".

Reprezentanţii angajaţilor aduc ca argument o adresă din 18 mai 2021, adresată lui Ovidiu Vizante, directorul general al companiei CFR Călători, document în care arată că numai la Depoul Bucureşti Călători, în anul curent, se va înregistra o lipsă de personal de 53 de mecanici de locomotivă, din care 6 posturi de mecanici locomotivă I sunt vacante. 10 dintre cei 53 de mecanici ar urma să plece la Metrorex, companie pentru care au susţinut deja examenul de angajare.

De aceea, în 18 mai, reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) îi solicitau directorului Ovidiu Vizante să aprobe urgent pentru Depoul Bucureşti Călători începerea la CENAFER Bucureşti a unui curs de formare pentru 40 de mecanici de locomotivă. Liderii sindicali au arătat conducerii CFR Călători că acest curs nu are niciun impact asupra bugetului companiei de stat, deoarece cursanţii îşi plătesc formarea profesională.

În aceeaşi adresă se mai arată că la SELC Basarabi există un deficit de 19 mecanici de locomotivă, la Remiza Automotoare, un minus de 22 mecanici de locomotivă, care va creşte până la finalul anului la 32 de persoane, iar la Depoul Ploieşti un minus de 18 mecanici de locomotivă în care nu sunt incluşi cei care ar urma să iasă în acest an la pensie.

"În concluzie, în anul 2021, vor fi lipsă cel puţin 90 de mecanici de locomotivă pe SRTFC Bucureşti, fără a include în acest număr mecanicii care se vor pensiona", se arată în documentul citat.

Având în vedere aceste aspecte şi tema inclusă pe ordinea de zi a şedinţei de astăzi a Comisia de Dialog Social, FSTFR solicită companiei CFR Călători să întocmească un plan de angajare pentru posturile vacante, document în care să stabilească şi modul în care vor fi angajaţi viitorii mecanici - interviu, examen scris/probă de lucru - şi, dacă este cazul, întocmirea unui plan de şcolarizare prin CENAFER pentru perioada 2021-2023.

Conform draftului ordinii de zi, la şedinţa de astăzi a Comisiei de Dialog Social din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, pe lângă tema expusă mai sus, ar urma, pe lângă alte subiecte din domeniul feroviar, să mai fie dezbătute situaţia CFR Marfă şi acordarea unui ajutor de stat pentru operatorii feroviari din ţara noastră pe modelul celor acordate pentru companiile Tarom şi Blue Air.

Totodată vor fi prezentate demersurile făcute de ministerul de resort, în contextul în care este interzis cumulul pensiei cu salariul la operatorii feroviari de stat (similar pentru domeniul aerian) şi demersurile ce ar urma să fie făcute pentru sprijinirea respectivilor operatori, în contextul pandemic.

Pentru domeniul rutier, participanţii la şedinţa Comisiei de Dialog Social vor fi informaţi cu privire la calendarul de modificare a HG nr. 69/2012, prin care au fost stabilite încălcările cu caracter contravenţional ale prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1071/2009 de stabilire a unor norme comune privind condiţiile care trebuie îndeplinite pentru exercitarea ocupaţiei de operator de transport rutier, ale Regulamentului (CE) nr. 1072/2009 pentru accesul la piaţa transportului rutier internaţional de mărfuri şi ale Regulamentului (CE) nr. 1073/2009 pentru accesul la piaţa internaţională a serviciilor de transport cu autocarul şi autobuzul. În cadrul şedinţei ar urma să fie stabilite şi demersurile ce vor fi întreprinse de Ministerul Transporturilor pentru sprijinirea operatorilor din transportul rutier, în contextul pandemic.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
Apanova
Electromagnetica
anahotels.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

27 Iul. 2021
Euro (EUR)Euro4.9194
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1766
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5481
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7550
Gram de aur (XAU)Gram de aur241.2482

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Allview
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro