EXIMTUR: Creştere de 10% pe segmentul călătoriilor de afaceri în 2024

I.S.
Miscellanea / 3 iunie

EXIMTUR: Creştere de 10% pe segmentul călătoriilor de afaceri în 2024

Călătoriile de afaceri reprezintă cel mai dinamic segment al vânzărilor companiei româneşti de călătorii EXIMTUR pentru anul 2024, în creştere cu 10% faţă de anul anterior, potrivit unui comunicat emis redacţiei.

Topul destinaţiilor interne pentru acest segment este condus de Cluj-Napoca, Bucureşti şi Poiana Braşov. În ceea ce priveşte turismul de agrement în România, compania cu sediul central la Cluj-Napoca a înregistrat cele mai multe vânzări pentru Băile Felix, Mamaia şi Eforie Nord. Pe segmentul extern, cele mai populare destinaţii au fost Turcia, Grecia şi Egipt, în timp ce Spania şi Cipru s-au remarcat prin cele mai mari creşteri - 153%, respectiv 122% faţă de anul precedent.

„Sectorul călătoriilor a performat bine anul trecut. Călătoriile de afaceri au continuat să crească sustenabil la EXIMTUR, iar vacanţele s-au remarcat prin diversificarea destinaţiilor căutate de turişti, datorită ofertei bogate de pachete charter externe”, a declarat Lucia Nora Morariu, fondatoare şi preşedinta EXIMTUR.

Compania a încheiat anul 2024 cu o cifră de vânzări de aproximativ 50 de milioane de euro, capitaluri proprii totale de aproape 3,8 milioane de euro şi un profit net de peste 657.000 de euro, în creştere cu circa 50% faţă de 2023. Peste 165.000 de turişti au apelat la serviciile EXIMTUR în 2024, atât pentru vacanţe, cât şi pentru călătorii de afaceri.

Potrivit sursei, călătoriile de afaceri au fost principalul motor de creştere, susţinute de revenirea mobilităţii companiilor şi de reluarea organizării de evenimente corporate. Cele mai căutate oraşe din România pentru acest segment au fost Cluj-Napoca, Bucureşti, Poiana Braşov, Constanţa şi Braşov.

Pe de altă parte, cele mai spectaculoase creşteri faţă de 2023 s-au înregistrat pentru Sinaia (locul 8 în clasamentul pe 2024, cu o creştere de aproape şase ori), Mamaia (locul 6, cu o creştere de trei ori),

Poiana Braşov şi Constanţa (ambele cu vânzări de peste 2,5 ori mai mari). Datele confirmă interesul crescut al companiilor pentru destinaţii care combină infrastructura de business cu facilităţi turistice.

„Anul 2025, început într-un context marcat de campanie electorală şi îngrijorări legate de situaţia economică, indică, deocamdată, o anumită prudenţă în achiziţionarea vacanţelor. Vânzările din primul trimestru, la un nivel similar cu cele din anul trecut, au fost susţinute în principal de călătoriile de afaceri ale companiilor şi de organizarea de evenimente business. Principalele destinaţii interne vândute au fost oraşele turistice - Braşov, Sibiu, Cluj-Napoca, Oradea şi Bucureşti - cu o creştere de peste 15%, precum şi staţiunile de pe litoral şi cele balneo-climaterice. Primele trei destinaţii externe vândute în trimestrul I 2025 rămân Turcia, Grecia şi Egipt, însă Egiptul se remarcă printr-o creştere de 26% faţă de anul precedent, datorită multiplelor zboruri charter din întreaga ţară, calităţii serviciilor şi preţurilor accesibile”, a mai declarat Lucia Nora Morariu.

Valoare medie în 2024: 993 de lei/persoană pentru un sejur intern, în afara litoralului

În 2024, EXIMTUR a înregistrat o creştere de aproximativ 2% a vânzărilor de vacanţe în România şi de peste 5% pentru destinaţiile externe. În topul destinaţiilor interne pentru turismul de agrement, în funcţie de vânzări, s-au aflat Băile Felix, Mamaia, Eforie Nord, Băile Herculane, Olimp şi Călimăneşti-Căciulata.

Destinaţiile care au înregistrat cele mai mari creşteri ale cererii faţă de anul precedent au fost Olimp (+20%), Băile Herculane (+18%) şi Eforie Nord (+9%).

Valoarea medie a sejurului în 2024 pentru o persoană a fost de 1.312 lei pentru litoralul Mării Negre, 993 de lei pentru restul destinaţiilor interne şi 3.293 de lei pentru vacanţele în străinătate.

Conform comunicatului, principalele destinaţii externe vândute în 2024 de EXIMTUR au fost, în ordine, Turcia, Grecia, Egipt, Spania, Germania, Cipru, Bulgaria, Italia, Marea Britanie şi Emiratele Arabe Unite. Spania (+53%) şi Cipru (+22%) s-au evidenţiat prin cele mai rapide ritmuri de creştere, consolidându-şi poziţia în topul preferinţelor turiştilor români.

„În 2025, le oferim clienţilor o mare diversitate de pachete charter pentru destinaţii externe, precum şi o ofertă consolidată de vacanţe în România, inclusiv prin utilizarea voucherelor de vacanţă. În acelaşi timp, continuăm investiţiile în tehnologie şi soluţii AI pentru optimizarea proceselor, precum şi în formarea, perfecţionarea şi motivarea echipei EXIMTUR, menţinând capitalurile proprii totale la peste 3,5 milioane de euro”, a adăugat preşedinta companiei.

Comanda carte
Conferinţa BURSA “Piaţa financiar-bancară 2025”
danescu.ro
eximbank.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

04 Iun. 2025
Euro (EUR)Euro5.0558
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4398
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3903
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0092
Gram de aur (XAU)Gram de aur479.8636

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapeseries.com
aiiro.ro
thediplomat.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb