Primarul Capitalei, Gabriela Firea, anunţă că a verificat stadiul proiectului de supralărgire a Şoselei Fabrica de Glucoză. Proiectul noii şosele presupune lărgirea la 4 benzi, două pentru fiecare sens de circulaţie, a arterei de 1,8 km lungime, între Şoseaua Petricani - Nod A3 şi Calea Floreasca. Fiecare bandă va avea 3,5 metri lăţime, iar trotuarele vor include şi o pistă pentru biciclişti cu o lăţime de 1,5 metri pentru fiecare sens.
"Lucrările la obiectivul de investiţii Supralărgire Şoseaua Fabrica de Glucoză avansează! Încă un proiect relansat în mandatul meu, după ce, anterior, a stagnat timp de 6 ani! Am verificat stadiul proiectului de supralărgire a Şoselei Fabrica de Glucoză. Lucrările au avansat în ultimele luni. Pana cum, 70% dintre reţelele edilitare au fost relocate şi modernizate. Este vorba despre cel mai important obiectiv de investiţii din zona de nord, care face parte dintr-o serie de de proiecte de infrastructură integrate, pe care le realizăm pentru a fluidiza traficul în Capitală pe traseul nord-sud", a scris Firea pe pagina sa de Facebook.
Primarul Capitalei precizează că acesta este un alt proiect deblocat de actuala administratie: "deşi iniţiat în anul 2010, proiectul a stagnat mulţi ani, dar în primul an de mandat am reuşit să rezolv tot ce a împiedicat atâţia ani semnarea contractului".
Ea spune că proiectul a fost modificat şi actualizat, pentru a fi adus la zi, întrucât este o zonă cu o rapidă dezvoltare imobiliară, în care funcţionează multinaţionale şi care s-a aglomerat semnificativ în ultimii ani.
Firea menţionează că pe parcursul realizării lucrărilor a suplimentat echipajele de poliţie locală, pentru a asigura fluidizarea traficului.
Gabriela Firea precizează stadiul lucrărilor la acest moment:
În acest moment, lucrările pentru ridicarea zidului de sprijin al noii artere de circulaţie sunt aproape finalizate. Se lucrează în continuare la viitoarea canalizare pluvială, iar relocarea stâlpilor de electricitate este aproape finalizată.
Pe tronsonul cuprins între Calea Floreasca şi strada Barbu Văcărescu a fost finalizat zidul de sprijin, a fost realizată decopertarea pe jumătate din lungime, iar umplutura cu balast a ajuns la peste 40%. De asemenea, au fost finalizate umpluturile la cotele de fundare şi drenurile aferente zidurilor de sprijin.
În ceea ce priveşte tronsonul dintre strada Barbu Văcărescu şi Şoseaua Petricani, constructorul a luat decizia reproiectării, cu costuri minime de expropriere şi execuţie, a intersecţiei din zona străzii Chefalului.