Primul transport feroviar de cereale după trei decenii a ajuns astăzi la Băbeni, judeţul Vâlcea, ca parte a unei iniţiative lansate de Grupul Carmistin, care operează în zonă mai multe ferme şi facilităţi de producţie hrană, conform unui comunicat de presă emis redacţiei, de la care relatăm cele ce urmează.
Compania îşi propune să reducă amprenta de carbon şi să pună în aplicare o strategie proprie de optimizare a transporturilor în sectorul agroalimentar, iar transportul feroviar, semnificativ mai eficient din punctul de vedere al costurilor şi cu un impact redus asupra mediului, devine un pilon central în implementarea unei astfel de noi strategii.
Marius Bărbulescu, director fabrica de nutreţuri combinate, a declarat: „Ca lider în producţia de furaje din România, considerăm că este datoria noastră să dăm un exemplu de responsabilitate în industrie, mai ales că, în fabrica de la Băbeni, furajele destinate fermelor proprii pe care le producem provin din materie primă asigurată exclusiv de la fermieri locali. În acest fel, scurtăm lanţul de aprovizionare, oferind în piaţă produse alimentare finite de origine sută la sută românească. Acest prim transport feroviar de cereale, având o cantitate de 2000 tone, reprezintă surplusul de porumb de care avem nevoie în următorea perioadă. Marfa provine de la fermieri din Suceava, Bacău, Iaşi şi Vaslui, judeţe în care precipitaţiile au fost mai bogate în acest an”.
Fabrica de nutreţuri combinate de la Băbeni este cea mai mare unitate de profil din România. A fost modernizată în mai multe etape, în ultimii ani, în proces fiind inclusă şi reabilitarea liniei feroviare.
Grupul Carmistin operează alte 5 fabrici de furaje, în judeţele Prahova, Neamţ, Dolj, Sibiu şi Olt, asigurând o producţie anuală totală de aprox. 500.000 tone furaje anual. În acest an, Grupul a achiziţionat divizia locală de nutriţie animală a companiei Cargill, prin preluarea Provimi România, care include fabricile din Dolj şi Sibiu. Această tranzacţie a marcat o etapă importantă în strategia de dezvoltare a diviziei de furaje a Grupului, consolidându-i poziţia de lider în sector.
Tot în acest an, Carmistin The Food Company a inaugurat, la Frânceşti, Vâlcea, cea mai modernă şi complexă facilitate de producţie carne pasăre din regiune, devenind lider naţional în sectorul avicol, cu o producţie anuală de 120.000 tone carne pasăre. Aceste cantităţi sunt destinate atât pieţei interne, cât şi exporturilor în peste 30 ţări.
De asemenea, conform Planului Strategic Instituţional 2025-2028 pentru Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, una dintre liniile directoare ale politicii europene în domeniul transporturilor vizează echilibrarea modală a sistemului european de transport, prin dezvoltarea prioritară a transportului feroviar şi integrarea intermodală a acestuia cu celelalte moduri de transport. Un procent de 30% din transportul rutier de mărfuri pe distanţe de peste 300 km ar trebui să fie transferat până în 2030 către alte moduri de transport, cum ar fi transportul pe calea ferată sau pe căile navigabile, acest procent trebuind să depăşească 50% până în 2050.















































Opinia Cititorului