"Volkswagen" AG, cea mai mare companie auto din Europa, şi-a majorat de peste şase ori profitul în primele nouă luni din 2010, comparativ cu perioada similară din 2009, însă avertizează că rezultatele din ultimele trei luni ale anului curent ar putea fi mai slabe.
Câştigul net al companiei germane a fost de 4 miliarde euro în perioada de raportare, faţă de 655 milioane de euro în primele nouă luni din 2009. Analiştii aşteptau un profit de 2,8 miliarde euro.
Vânzările "Volkswagen" au sporit cu 20% în intervalul menţionat, la 92,55 miliarde euro, iar profitul operaţional a crescut de mai bine de trei ori, la 4,8 miliarde euro.
Veniturile companiei sunt impulsionate de divizia producătoare de autoturisme de lux "Audi" şi de cererea de pe pieţele emergente. Oficialii societăţii atrag atenţia, însă, că în ultimul trimestru nu va continua ritmul puternic de creştere consemnat în primele nouă luni. Oricum, cererea pentru autoturismele "Volkswagen" va fi semnificativă pe pieţele din China, Europa de Vest, America de Nord şi Sud.












































