Crypto

INDUSTRIA AUTOProducţie în declin

O.D.
Ziarul BURSA #Companii #Auto / 25 ianuarie

Producţie în declin

Criza sanitară a diminuat "moblitatea" oamenilor, iar acest lucru s-a reflectat în vânzarea de automobile şi implicit în producţie. Cei implicaţi în această industrie speră ca 2021 să fie anul redresării. Producţia naţională de autoturisme a înregistrat, în 2020, un declin de 10,67%, faţă de anul precedent, până la 438.107 unităţi, conform datelor publicate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Doar la nivelul lunii decembrie, au fost produse în ţara noastră 33.408 de autoturisme, dintre care 18.804 de unităţi la uzina Dacia de la Mioveni şi 14.604 unităţi la fabrica Ford de la Craiova. Raportat la întreg anul 2020, producţia de autoturisme a ajuns la 438.107 unităţi, în scădere cu 10,67% faţă de 2019, când s-au înregistrat 490.412 de unităţi. Potrivit sursei citate, în funcţie de modelele auto, producţia de autoturisme are pe primul loc Dacia Duster - cu 183.286 de unităţi, urmat de Ford EcoSport & Puma (179.008 unităţi), Dacia Sandero (36.416), Dacia Logan (30.834) şi Dacia Logan MCV (8.663). Pe de altă parte, datele publicate, în ianuarie, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) arată că vânzările de maşini noi în România au scăzut cu 22,6%, în 2020, faţă de anul precedent, deşi înmatriculările de autovehicule au înregistrat creşteri în ultimele patru luni ale anului, iar comercializarea de autoturisme ecologice s-a majorat cu 103,5%. Pe piaţa naţională, topul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale), la finalul anului 2020, era condus de Dacia, cu 42.356 de unităţi, urmată de Renault - cu 11.796 de unităţi, Volkswagen (10.957 unităţi), Skoda (10.288), Ford (9.910) şi Toyota (6.870). Analiza de specialitate relevă faptul majoritatea achiziţiilor de autoturisme înregistrate anul trecut în România au fost realizate de persoanele juridice, care acoperă 55% din total, restul (45%) revenind persoanelor fizice.

Investiţii în maşinile electrice, obiectivul unui mare producător

Pandemia nu a pus punct planurilor marilor producători din industria auto. Bayerische Motoren Werke (BMW) speră să revină la obiectivul său de dinainte de pandemie privind marja de profit, pe fondul redresării economiei globale, dar va trebui să-şi simplifice portofoliul de vehicule, în urma investiţiilor masive în maşini electrice, a afirmat directorul general Nicolas Peter, într-un interviu acordat Reuters. Comenzile au scăzut din cauza celor mai recente restricţii impuse pentru stoparea răspândirii pandemiei de coronavirus (Covid-19), dar "dacă activitatea se va relua după mijlocul lunii februarie vom putea avea livrări rezonabile în primul trimestru", a explicat oficialul BMW. Îmbunătăţirea condiţiilor de pe pieţe, acordul privind Brexitul şi planurile BMW de a-şi majora participaţia în societatea sa mixtă din China, de la 50% la 75% în 2022, ar trebui să ajute compania să ajungă la obiectivul său de dinainte de pandemie privind marja de profit de 8% - 10%, a declarat Nicolas Peter. Acesta a adăugat: "Nu vorbim de viitorul îndepărtat, este un obiectiv pe care vrem sistematic să-l îndeplinim pe termen scurt". Creşterea vânzărilor de maşini premium în China, cea mai mare piaţă auto din lume, a sprijinit rezultatele financiare ale BMW şi ale rivalelor germane Daimler şi Volkswagen, iar BMW ar trebui să raporteze pentru 2020 o marjă de profit între 2% şi 3%, a afirmat Peter. După crearea celui de-al patrulea producător auto global, Stellantis, în urma fuziunii dintre PSA şi Fiat Chrysler, analiştii se aşteaptă ca procesul de consolidare în industria auto să continue, dar Peter a dat asigurări că BMW poate gestiona tranziţia: "Suntem încrezători că ne descurcăm pe cont propriu". În 2020, vânzările globale de vehicule electrice ale BMW au crescut cu 31,8% faţă de 2019, iar producătorul auto vrea ca în acest an să-şi dubleze livrările de maşini pur electrice. În prezent, grupul BMW produce 13 modele electrificate vândute pe 74 de pieţe. Până în 2023, BMW îşi va dubla aproape gama de vehicule electrificate, ajungând la 25 de modele, mai mult de jumătate fiind pur electrice. La jumătatea acestei luni BMW a informat că în 2020 vânzările sale de vehicule au scăzut cu 8,4%, în condiţiile în care pandemia de coronavirus şi-a făcut simţite efectele, iar multe reprezentanţe din întreaga lume au fost închise timp de mai multe luni.Pe parcusul anului trecut, un număr de 2,324 de milioane de automobile BMW, Mini şi Rolls-Royce au fost vândute la nivel mondial. În Europa, vânzările grupului BMW au scăzut cu 15,7%, iar în SUA au scăzut cu 18%. În schimb, în China, unde pandemia a fost ţinută sub control mai rapid decât în alte părţi, vânzările BMW au crescut cu 7,4%.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Crypto

Supliment dedicat pieţei monedelor digitale
Dezbaterea online “Exporturile, în primul rând!”
BTPay
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
BITCOIN ROMANIA

Curs valutar BNR

02 Mar. 2021
Euro (EUR)Euro4.8747
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.0535
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.4161
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6329
Gram de aur (XAU)Gram de aur225.4539

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Hidroelectrica
Concurs de idei de afaceri inovative ”Money is Funny” – ÎNSCRIERI
www.hipo.ro
HackITall2
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro