Conform studiului Initiative, adaptarea românilor la criză impune 3 modele comportamentale în funcţie de gradul în care aceştia sunt dispuşi să renunţe la obiceiurile şi standardele de consum cu care sunt obişnuiţi; adaptare pozitivă, negativă şi renunţare. Astfel, pe partea de achiziţii, românii sunt cel mai puţin dispuşi să renunţe la calitatea şi cantitatea produselor din zona de igienă personală, la cafea sau la carne proaspătă. La cealaltă extremă se află tehnologia personală, la care 24% dintre români au renunţat complet, dar şi produsele de îngrijire a locuinţei, care au fost schimbate de 20% dintre români pe produse mai ieftine, informează un comunicat remis redacţiei.
"Este de asemenea interesant de ştiut că în momentul de faţă, 66% dintre români vânează activ promoţiile şi ofertele speciale în timp ce "eroii" în care se încred sunt familia, prietenii, internetul şi...supermarketurile! Este evident că vorbim despre nişte schimbări la nivel macro! The Game Changer se doreşte un instrument util pentru decriptarea acestui nou consumator!", a afirmat Maruan Trascu - Senior Research Manager Initiative.
Conform cercetării, 86% dintre români consideră că situaţia economică s-a înrăutăţit în ultimele 6 luni, iar 75% se aşteaptă ca lucrurile să meargă şi mai rău în următoarele 6 luni.
"Pe fundalul socio-economic consacrat în ultimii ani, modalităţile de informare şi interacţiune a consumatorului cu brandurile pe care le achiziţionează se supun unei noi ordini; mai mult de jumătate dintre români şi-au schimbat comportamentul de cumpărare şi intenţionează să îşi păstreze noile obiceiuri şi după ce recesiunea se va fi încheiat. Jocul a început. Suntem pregătiţi să-l jucăm?", a declarat spune Steve Dallas, Managing Director Initiative.




















































