Inovarea şi informatizarea IMM-urilor în 2009

F.A.
Ziarul BURSA #Companii #IT /

Eforturile de inovare ale IMM-urilor au crescut în 2009, comparativ cu anul 2008, a declarat joi, într-o conferinţă de presă, Ovidiu Nicolescu, preşedinte al Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România.

În lunile aprilie-mai 2009, Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România a realizat un sondaj cu scopul de a identifica principalele dificultăţi din activitatea IMM-urilor şi căile majore de a consolida acest sector.

Sondajul a fost efectuat pe un eşantion de 1.099 de IMM-uri - micro, mici şi mijlocii - din toate regiunile de dezvoltare şi ramurile de activitate, fiind considerat reprezentativ pentru obiectivele cercetării şi situaţia sectorului de IMM-uri din România.

Cercetarea efectuată a relevat că eforturile de inovare din IMM-uri s-au concentrat cu precădere spre noile produse (37,49% faţă de 34,87% în 2008), noile tehnologii (28,75% faţă de 26,99% în 2008), abordările manageriale şi de marketing noi (24,02% faţă de 15,92% în 2008), modernizarea sistemului informatic (15,92% faţă de 13,77% în 2008) şi pregătirea resurselor umane (13,47% faţă de 13,46% în 2008).

Rezultatele demonstrează că întreprinzătorii români sunt conştienţi de faptul că, în contextul concurenţei crescânde în toate domeniile de activitate, inovarea reprezintă cea mai eficace modalitate de asigurare a competitivităţii.

Întreprinzătorii au fost, de asemenea, chestionaţi şi în legătură cu procentul din investiţii dedicat în ultimul an inovării în procese, produse sau organizare.

Analizând IMM-urile din punctul de vedere al utilizării tehnologiei informaţionale, rezultatele sondajului au relevat că 83,26% dintre firme au în dotare computere, în creştere faţă de 2008, când aveau doar 82,25% din firme, în 81,44% din întreprinderi se accesează Internetul, faţă de 72,93%, în 200,8 iar în 72,52% dintre organizaţii este folosit e-mail-ul, comparativ cu 61,07% în 2008.

Rezultatele anchetei evidenţiază că, din punctul de vedere al utilizării tehnologiei informatice, IMM-urile româneşti se apropie de firmele mici şi mijlocii din Uniunea Europeană.

Având în vedere scopul utilizării Internetului/Intranetului în cadrul IMM-urilor, ancheta scoate în evidenţă faptul că, în 75,43% din firme se urmăreşte comunicarea cu furnizorii sau clienţii, se vizează obţinerea informaţiilor despre mediul de afaceri, în 44,04% dintre organizaţii se are în vedere facilitarea comunicării în cadrul acestora, iar în 38,49% din unităţile economice se efectuează tranzacţii sau plăţi electronice.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

DTLAWYERS
Apanova
Business Card
BTPay
e-distribuţie
Cotnari
daccaworking.ro
parmafood
smart city industry awards 2019
Calendarul BURSA 2019

ENGLISH SECTION

more articles

Schlumberger
Legestart
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS