Canalele tradiţionale media, inclusiv televiziunea şi ziarele, nu vor mai atinge niciodată recordurile de profitabilitate înregistrate până acum, a spus, cu ocazia unei conferinţe, preşedintele executiv al WPP, Sir Martin Sorell, citat de presa britanică.
În sprijinul afirmaţiei sale, Sorell a făcut referire la estimările specialiştilor din industria media, care indică scăderi ale pieţei de 5,8% pentru 2008 şi de 6 % pentru 2009.
În ceea ce priveşte zona de print, Sorell a avertizat că schimbările din ultima vreme, respectiv numărul mare de concedieri, dispariţia unor publicaţii şi scăderea volumului de publicitate, nu se vor opri aici.
Potrivit acestuia, problema crizei ce afectează media clasică îşi are originile încă de la începutul anilor \"90, când inventatorii new-media (comunicarea din mediul online) au decis să lase gratuită utilizarea canalelor din această categorie. Chiar dacă acestă mişcare a fost în favoarea consumatorului, ea a schimbat natura modelului de business din zona de print, consideră Sorell.