Persoanele înregistrate în Spaţiul Privat Virtual vor putea face plata obligaţiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghiseul.ro, soluţie care va permite achitarea a peste 30 de impozite şi contribuţii anunţă Ministerul Finanţelor Publice într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
De asemenea, MFP implementează înrolarea în SPV cu ajutorul identificării în sistem video a persoanelor sau reprezentanţilor unor companii sau entităţi fără personalitate juridică.
Potrivit surseicitate, în spaţiul virtual, la accesarea serviciului "Plata obligaţiilor fiscale", se va afişa pagina de pornire, în care trebuie ales CNP-ul pentru care se doreşte plata. În cazul persoanelor care se autentifică în SPV cu NPOTP (nume, parola si OTP), în listă apare doar CNP-ul titularului de cont.
Astfel, a apăsarea butonului "Afişare obligaţii restante", se afişează lista obligaţiilor ce pot fi plătite prin platforma ghiseul.ro, şi care cuprinde peste 30 de poziţii, de la impozitul pe venituri, la contribuţii, accize colectate şi până la plata unor penalităţi.
La apăsarea butonului "Plăteşte", utilizatorul va fi direcţionat către serviciul de plată online al platformei ghiseul.ro, unde are de bifat căsuţa "Aprob plata şi sunt de acord cu termenii şi condiţiile de utilizare" şi butonul "PLATESTE". Din această pagină nu mai există posibilitatea întoarcerii la serviciul disponibil în SPV.
În acelaşi timp, populaţia va avea opţiunea să se înregistreze online în SPV printr-o verificare video în baza documentelor transmise şi/sau informaţiilor comunicate pe baza acordului privind prelucrarea datelor cu caracter personal.
Sursa citată menţionează că, dacă informaţiile referitoare la datele de identificare ale persoanei juridice, ale entităţii fără personalitate juridică sau ale persoanei fizice sunt validate, dar informaţiile referitoare la calitatea de reprezentant sau calitatea de împuternicit nu se pot verifica ori informaţiile furnizate sunt insuficiente sau din verificarea documentelor justificative prezentate opţional rezultă că acestea conţin date incomplete sau incorecte, se notifică solicitantul la adresa personală de e-mail, în termen de 5 zile de la înregistrare, cu privire la completarea informaţiilor sau cu privire la faptul că aprobarea cererii de înregistrare se face la ghişeu ori prin identificare vizuală online.
"În cazul în care aprobarea cererii de înregistrare se face prin identificarea vizuală online, organul fiscal iniţiază procesul de recunoaştere prin sistem video cu persoana care a desemnat sau împuternicit solicitantul, în scopul confirmării calităţii atribuite acestuia. În acest sens, organul fiscal notifică atât solicitantul, cât şi entitatea care l-a desemnat/împuternicit la adresele de e-mail, completate în cererea de înregistrate, în termen de 5 zile de la înregistrare.", transmite MFP.
Conform comunicatului remis, după aprobarea cererii de înregistrare prin identificare vizuală online, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/împuternicitul utilizează sistemul video oferit pe platforma informatică dedicată. În această situaţie, persoana fizică trebuie să se programeze online, prin intermediul aplicaţiei disponibile pe site-ul ANAF selectând data şi ora la care este disponibilă pentru a fi iniţiată procedura de identificare vizuală online.
În cazul în care identificarea vizuală online s-a realizat cu succes, se procedează la aprobarea cererii şi se transmite un mesaj contribuabilului pe adresa personală de e-mail.
1. obs.
(mesaj trimis de Alex în data de 21.05.2020, 15:51)
Am o insa singura intrebare/nedumerire;
baza asta de date
1.1. DUmerire (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de ian în data de 21.05.2020, 18:35)
da. vom fi microcipati de Billy Gates.
2. Lumea nu e de acord
(mesaj trimis de Cristian în data de 21.05.2020, 23:23)
Lumea nu va fi de acord cu identificarea faciala online, pentru că e Semnu Fiarei care va permite o urmărire totala acolo unde sunt camere in locuri publice.