NOI ACHIZIŢII PENTRU AUTOSTRADA A1Tuneluri pentru urşi, între Lugoj şi Deva

I.GHE.
Ziarul BURSA #Politică /

Compania Naţională de Adminis-trare a Indrastructurii Rutiere a demarat, procedura de achiziţie publică, pe SICAP, pentru construirea a 9,13 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva. Valoarea estimată a lucrărilor este de 296 milioane euro, fără TVA. Tronsonul respectiv a fost scos, în urmă cu doi ani, din contractul cu compania italiană Salini Impregilo.

Contractul ce va fi încheiat presupune şi realizarea a două tuneluri "pentru urşi" cu o lungime de aproximativ 370 metri, respectiv 1760 metri. Acestea reprezintă, de fapt, structuri care ajută la păstrarea coridoarelor de deplasare pentru marile mamifere din zonă, care altfel ar fi fost întrerupte de noua şosea de mare viteză.

CNAIR a decis în vara anului 2017 să rezilieze contractul cu italienii de la Salini pentru realizarea lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, după ce aceştia finalizaseră 15 din cei 28,6 kilometri cât avea întregul lot.

În afara contractului au rămas 3 secţiuni cu o lungime totală de 13,16 km:

- Secţiunea D - cu o lungime de 4,03 km, cuprinsă între Nodul de la Margina şi DC 100, din care italienii au realizat 90%, prin urmare lucrările care mai trebuie realizate sunt unele minore

- Secţiunea E1 - cu o lungime de 5,79 km, cuprinsă între DC 100 şi limita cu secţiunea E2

Secţiunea E2 - cu o lungime de 3,34 kilometri care va avea două tuneluri pentru protejarea mamiferelor mari.

Referitor la cele două tuneluri, CNAIR ştia, încă din 2013, că acestea trebuie construite.

"Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecţionale prevăzute pe fiecare cale de circulaţie cu platforma de 11,25 m din care parte carosabilă 2×3,75 m, banda de încadrare de 0,25 m, banda de urgenţă de 2,50 m şi acostamente de 2×0,50m, la care se mai adaugă trotuare laterale 2×0,75 m. De asemenea, tunelurile vor fi prevăzute cu galerii de evacuare în caz de urgenţe, nişe de serviciu pentru amplasarea echipamentelor de securitate, instalaţii electrice, de ventilare, de stingerea incendiilor şi echipament ITS", a transmis CNAIR într-un comunicat de presă.

Pentru atribuirea acestui contract, CNAIR a optat pentru utilizarea procedurii de licitaţie restrânsă, procedura ce va fi derulată în două etape. Astfel, prima etapă va fi cea de selecţie a candidaţilor, iar cea de a doua etapă va fi cea de evaluare a ofertelor depuse de candidaţii selectaţi şi stabilirea câştigătorului.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Zilele trecute am mai parcurs o data o mare parte din Egnatia Odos, autostrada din nordul Greciei pe care o folosesc multi romani in drum spre insulele din arhipelagul ionic, sau spre Kavala etc.

    Autostrada aceea are in total cca 670 km, din care 99 km prin 76 de tunele (inclusiv doua de peste 4 km fiecare) si are - apud wikipedia - 1650 de poduri. Traverseaza doua lanturi muntoase, inclusiv Muntii Pindului, care ating aproape 2700 metri inaltime. 

    Grecii - da, acei greci, lenesii, putorile, hotii - au construit-o in 15 ani, la un cost, atentie, de sub 9 milioane de euro pe kilometru.

    Ciotul de mandra, patriotica autostrada romaneasca despre care e vorba in articol trece printr-o zona colinara domoala, cu niste dealuri molcome ce nu depasesc 350 metri inaltime. Costul per kilometru, de patru ori mai mare decat la greci. Bineinteles, am putea spune. 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

DTLAWYERS
BTPay
elco

Curs valutar BNR

27 Noi. 2020
Euro (EUR)Euro4.8735
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.0875
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5081
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4471
Gram de aur (XAU)Gram de aur237.6576

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cramele Cotnari
Aratoys
hygienium.com
Cotaţii Emitenţi BVBCotaţii fonduri mutuale

ENGLISH SECTION

more articles

Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie