O mare parte a fabricilor auto din Europa lucrează la jumătate din capacitate, urmează concedierile

Călin Rechea
Ziarul BURSA #Internaţional #Auto / 12 septembrie

O mare parte a fabricilor auto din Europa lucrează la jumătate din capacitate, urmează concedierile
Călin Rechea

Aproape o treime dintre principalele fabrici ale celor mai mari cinci producători auto din Europa - BMW, Mercedes-Benz, Stellantis, Renault şi VW - au fost utilizate cu mult sub capacitatea de producţie în 2023, conform unei analize Bloomberg a datelor de la Just Auto.

În majoritatea cazurilor gradul de utilizare a capacităţilor de producţie a coborât sub 50%, iar agenţia de ştiri subliniază că în aceste condiţii respectivele unităţi de producţie înregistrează pierderi.

"Tot mai mulţi producători auto se luptă pentru bucăţi dintr-o plăcintă mai mică", a declarat pentru Bloomberg analistul auto Matthias Schmidt, care a subliniat că "unele unităţi de producţie vor trebui cu siguranţă să dispară".

Problema reducerii puternice a capacităţilor de producţie din industria auto este deosebit de gravă în Europa, după cum subliniază Bloomberg, pe fondul creşterii costurilor cu forţa de muncă şi a costurilor masive ale energiei.

Dacă situaţia nu se remediază în cel mai scurt timp, lovitura ar fi deosebit de puternică pentru economia Uniunii Europene, unde industria autor reprezintă peste 7% din PIB şi asigură circa 13 milioane de locuri de muncă.

Bloomberg subliniază apoi gravitatea situaţiei din Germania, unde Volkswagen a prezentat cele mai dure planuri de restructurare din istoria sa, în timp ce producătorul BMW se confruntă cu reducerea semnificativă a profitabilităţii din cauza unor probleme tehnice, dar şi din cauza reducerii puternice a cererii din China.

Pe de altă parte, scăderea puternică a cererii pentru automobilele electrice a determinat o serie de producători, precum Volvo sau VW, să renunţe la ţintele stabilite pentru 2030, iar efectele se transmit în lanţ către furnizori.

Agenţia de ştiri mai arată că au crescut presiunile asupra directorului executiv de la Stellantis, Carlos Tavares, pe fondul scăderii profiturilor Peugeot şi Fiat în primul semestru din acest an, în timp ce "VW şi colegii săi germani se confruntă cu vânturi potrivnice mai puternice în China, unde producătorii autohtoni preiau controlul".

Datele de la o altă mare companie europeană, Renault, arată un grad de utilizare a capacităţii de producţie de circa 90%, în condiţiile în care directorul general Luca di Meo a declarat că se fac angajări.

Relativul optimism generat de astfel de declaraţii nu va dura, din păcate, prea mult. Tot Luca di Meo a avertizat recent că sectorul autor european s-ar putea confrunta cu amenzi de miliarde de euro din cauza încetinirii vânzărilor de vehicule electrice, după cum scrie Reuters.

Reglementările Uniunii Europene privind emisiile de CO2 ale automobilelor noi vor deveni mult mai dure din 2025, printr-o reducere a plafonului până la 94 gCO2/km, de la 116 gCO2/km în acest an.

"Dacă vânzările de vehicule electrice rămân la nivelul de astăzi, industria europeană ar putea fi nevoită să plătească amenzi de 15 miliarde de euro sau să renunţe la producţia a peste 2,5 milioane de vehicule", a subliniat Luca de Meo, care este şi preşedintele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), într-un interviu acordat postul de radio France Inter.

Directorul general de la Renault a mai accentuat faptul că rata de creştere a vânzărilor de automobile electrice este doar la jumătate din aceea necesară pentru atingerea ţintelor de vânzări impuse de autorităţile europene, astfel încât să nu fie plătite amenzi.

Avertismentul directorului general de la Renault arată că estimările privind gradul de utilizare al capacităţilor de producţie auto pentru marile companii vor suferi revizuiri semnificative chiar de anul viitor, cu efecte greu de cuantificat pentru ocuparea forţei de muncă, în special la nivelul întregului lanţ de aprovizionare şi desfacere.

În aceste condiţii, menţinerea ţintelor actuale pentru producătorii auto europeni va conduce la subminarea gravă a unui sector economic major şi amplificarea puternică a tendinţei de respingere a politicilor "verzi" promovate agresiv de autorităţile europene, în ciuda opoziţiei tot mai evidente a populaţiei.

Opinia Cititorului ( 20 )

  1. Nu ma intereseaza ca nu se vand masinile, eu am o bicicleta electrica,daca vreau pedalez daca ma grabesc merg pe electric, consuma extrem de putin asa ca pot sa dispaara toti motoristii

    1. Era evident că ești șlăpar cu trotinetă, activistul tipic Greta desfundă chiuveta.

      Te-am vazut pe autostrada cu bicicleta.esti eroul meu.prost am fost ca nu m-am oprit pe banda de urgenta sa facem o poza!si sa crape industria asta auto,ca ne facem toti influenceri.

      Tu shi cu Nic m-atzi inveselit, ms. Jos shlaparii electrici.

      Hai cu bula.ngi.i globalisti!

    cine arr actiuni la firmele din domeniul auto sa scape de ele

    Apocalipsa generalizată din automotive, subliniată în articol, este umbrită de o ușoară creștere a vânzărilor, inclusiv în cazul VW. Nu merge segmentul BEV.

    1. Motivul e simplu - cine a avut 60.000 de euro pentru masina electrica si-a luat deja iar marea masa de oameni care nu au nici macar 8000 de euro pentru o masina nu sustin in niciun fel aceasta industrie.

      E atat de simplu ! 

    Se apropie recesiunea. Vanzarile de masini au fost ultimul domino care statea in picioare. Chiar m-am mirat cate masini noi am vazut prin oras in ultima vreme. Mai toate cu dotari, "plafon alb si usi negre", unde platesti si 30-40% in plus fata de basic. Si la ce preturi se vand, te doare capul, plus dobanzi la leasing de 8-9%, casco, rca dublu si etc.

    Mai intai au cazut vanzarile de second hand, se inchid dealariile de second una dupa alta, acum si cele noi. A fost un val de disperati care au platit oricat, asteptau si cate 6 luni dupa o masina, "pt ca nu este" si preturile au tot urcat, inclusiv la vechi. 

    41% din firmele de impact din Romania au probleme de solventa.  

    Amnistie fiscala , pt aproape 5% din PIB taxe restante, 60 mld lei, din care statul SPERA sa recupereze 9 mld lei.

    Petrecerea cu bani printati din pandemie s-a terminat, acum vine nota de plata si mahmureala. 

    1. Esti habarnist si le amesteci rau de tot. Cine are bani negri din nu cumpara second cumpara scumpaciune iar reprezentantele au de unde sa scada daca dau un 10% discount imediat se vand toate

      normal ca negroteii cumpara orice masina vrea muschii lui.

      Potrivit unui consilier al BNR, Eugen Rădulescu, prezența mașinilor de lux pe străzile Bucureștiului ar trebui să fie atribuită și evaziunii fiscale. Acesta consideră că în ultimii ani s-a accentuat dezechilibrul între contribuabilii corecți și cei care încearcă să eludeze sistemul fiscal.

      dar nu e suficient 

    Oricum pe termen mediu vor urma cele mai mari concedieri din istorie, capitalismul și robotizarea va produce șomaj și sărăcie nemaivăzute și vor urma revoltele sociale țări ca Romania unde este capitalism tip junglă vor fi deosebit de lovite, în maxim 10 ani mai mult de jumătate din angajații de birou vor deveni șomeri apoi vor urma cei din fabrici unde procesul tehnologic va fi total robotizat se estimează un miliard de șomeri în toată lumea,va fi un sfârșit urât al sistemului capitalist

    1. Ca esti tu Nostradamus, nu? In capul tau, va trebui sa ne intoarcem la lucru manual ca sa facem incet si prost. Punem robotii la treaba ca sa ne scuteasca de noi si sa avem timp liber platit de munca lor - dar tu n-ai cum sa pricepi asta.

      Mașinile sunt făcute de roboți. Singurii disponibilizați vor fi prin Mioveni, ultima fabrică din lume care mai folosește masticatori.

      Nu e vorba ca roboții sunt răi sistemul este criminal profitul creat de roboți trebuie împărțit în mod corect între membrii societății, adică un venit universal garantat decent și dreptul la o locuință, sunt două condiții de bază,va fi așa ceva în România sau Europa de Est nici în Occident nu o sa vezi așa ceva, capitaliștii care conduc lumea vor începe prin diverse metode să reducă numărul oamenilor de pe planeta,virusuri războaie etc

    Mi-ar placea sa vad un studiu, sa inteleg cine cumpara atatea masini cate se produc, ca sa faca sustenabil financiar business-ul asta. Eu unul nu-s sarac, dar nu-mi schimb masina la 3 ani. La fel oameni din jurul meu, ok ca venituri. Ok, ai flotele care se schimba mai des, dar nu stiu daca alea absorb tot ce se produce. La fel, ai si pe unii care isi schimba masinile des. Dar nu sunt sigur ca astea doua categorii reusesc sa epuizeze tot ce se produce. Am un feeling ca aceste caderi sunt determinate, pe langa pariul gresit pe electrice, si de spargerea bulei over all.

    Industria germana a luat la vale,din pacate,

    dar pana Germania are 500 000 euro/lunar, 

    ptr. pensii si salarii din Ucraina,

    pare ca totul e "minunat" 

    1. Are balta peste, nu mor caii cand vor cainii mai trolicilor. Germania vine dupa zeci de ani de excedent bugetar - nu crapa cativa ani buni ca osanza e mare spre oftica voastra.

      Ultimele alegeri din Germania,

      arata totul altceva, 

      banii din buzunarul populatiei,

      nu se poate inlocui cu propaganda 

    a mai fost o perioada in care pretul unei masini medie era peste pretul unei garsoniere, nu a fost placut.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

11 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9752
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5471
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3043
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9437
Gram de aur (XAU)Gram de aur385.5996

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
rommedica.ro
hipo.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb