Packeta România: 45% dintre magazinele online aleg să vândă prin intermediul platformelor marketplace existente

F.D.
Companii / 17 aprilie

 Alexandr Jeleascov, Managing Director la Packeta Romania

Alexandr Jeleascov, Managing Director la Packeta Romania

Logistica şi costurile de transport sunt cele mai mari provocări ale magazinelor online româneşti în comercializarea produselor în afara ţării, conform celui mai recent sondaj realizat de Packeta România, platformă digitală globală pentru comerţul online, membră a Packeta Group. Astfel, asistenţa în optimizarea lanţului de aprovizionare şi în reducerea costurilor asociate cu expedierea internaţională este crucială.

Sondajul, primul de acest fel, realizat de Packeta România în rândul reţelei de peste 1.800 de magazine online şi selleri parteneri, scoate în evidenţă provocările cu care se confruntă magazinele online româneşti care vor să îşi extindă business-ul şi în afara ţării, care sunt aşteptările acestora şi ce strategii adoptă shop-urile online pentru a accesa alte pieţe.

Topul provocărilor este completat de îngrijorările privind concurenţa internaţională, înţelegerea reglementărilor şi adaptarea la normele legislative şi financiare ale ţărilor în care vor să îşi extindă afacerile.

În concordanţă, peste 50% dintre magazinele online respondente consideră că sprijinul cel mai util pe care îl pot primi în procesul de extindere este cel logistic, urmat de consilierea strategică şi asistenţa juridică şi de conformitate. În acest context, sprijinul în navigarea reglementărilor internaţionale, inclusiv normele vamale şi cerinţele legale locale, este esenţial pentru a evita eventuale amenzi şi pentru a opera eficient.

"Rezultatele sondajului arată clar că, pentru a reuşi în expansiunea internaţională, magazinele online au nevoie de mai mult decât un simplu serviciu de curierat. Comercianţii îşi doresc un partener şi un parteneriat solid care să includă preţuri competitive, livrări punctuale şi soluţii eficiente de returnare. Iar prin acest sondaj, peste două treimi (67.5%) dintre partenerii noştri ne-au confirmat asta, menţionând ca fiind critică importanţa parteneriatului cu companiile de curierat pentru succesul extinderii internaţionale. Aşadar, ne dedicăm să ajustăm serviciile noastre continuu, pentru a ne asigura că fiecare partener primeşte sprijinul logistic necesar pentru a naviga cu succes pe pieţele globale", spune Alexandr Jeleascov, Managing Director la Packeta Romania.

De ce creşte numărul magazinelor online care aleg să îşi vândă produsele în afara ţării

Magazinele online româneşti sunt dispuse să investească timp şi resurse pentru crearea prezenţei în pieţele în care se extind şi nu urmăresc câştiguri imediate, fiind preocupate de desfăşurarea unei activităţi pe termen lung. Acest comportament are loc în contextul în care companiile se confruntă cu o saturaţie pe piaţa locală, iar accesarea unor pieţe mai extinse este percepută precum o oportunitate semnificativă de creştere.

Potrivit sondajului Packeta România, printre motivele principale pentru extinderea afacerilor în afara ţării se află:

Accesul la o piaţă extinsă - aproape 70% dintre comercianţi văd acest lucru ca pe un factor decisiv, expansiunea internaţională oferind o cale de a depăşi limitele pieţei interne, accesarea unor segmente neexplorate de clienţi, maximizându-şi astfel veniturile şi stabilind o prezenţă durabilă pe termen lung;

Cerere constantă: indicată de 20% dintre respondenţi, cererea internaţională robustă deschide noi direcţii pentru vânzări şi profit.

Mai mult de jumătate (52%) dintre magazine online care vor să îşi extindă prezenţa în afara ţării, se consideră complet pregătite pentru a intra pe pieţe externe, iar 40% apreciază că sunt parţial pregătite, fiind necesare, însă, unele îmbunătăţiri în strategiile de internaţionalizare şi o mai bună planificare a acestui proces.

Magazinele online adoptă diverse strategii pentru a-şi face simţită prezenţa pe pieţele internaţionale. Adaptarea site-ului actual pentru a satisface cerinţele specifice ale fiecărei noi pieţe este o abordare preferată de 43% dintre comercianţi, în timp 45% dintre magazinele online aleg să vândă prin intermediul platformelor marketplace existente. Ambele metode reflectă o abordare pragmatică, echilibrând investiţiile iniţiale cu flexibilitatea necesară pentru adaptare rapidă.

Volumul livrărilor cross-border se dublează şi în 2024

Packeta România a înregistrat o dublare a volumului de colete procesate de pe segmentul cross-border, în 2023, faţă de anul anterior, pe fondul creşterii semnificative a cererii pentru livrările internaţionale.

Creşterea cererii s-a produs pe fondul expansiunii continue a magazinelor online româneşti către pieţele externe şi a intrării, în ultimii ani, pe piaţa locală, a unor branduri şi marketplace-uri internaţionale.

Anul trecut, 70% dintre magazinele online care au apelat la serviciile Packeta România au optat inclusiv pentru extinderea livrărilor la nivel internaţional, orientându-se, în principal, către ţările din proximitatea României, regiunea balcanică şi alte ţări europene cu comunităţi semnificative de români. Integrarea serviciilor Packeta România cu platforme şi marketplace-uri locale şi internaţionale, a adus un aport semnificativ în accelerarea procesului de extindere a livrărilor internaţionale pentru magazinele online româneşti. Iar parteneriatele şi buna colaborare cu cei peste 70 de transportatori internaţionali a avut un impact semnificativ în reducerea timpilor şi costurilor de livrare internaţională.

La creşterea înregistrată anul trecut au contribuit şi optimizarea proceselor de livrare şi oferirea de opţiuni variate, precum puncte pick-up pentru expedierea, ridicarea sau returul coletelor, livrarea la adresa clientului şi livrarea în lockere, adaptate preferinţelor individuale ale clienţilor.

Pentru 2024, pe segmentul cross-border, Packeta România ia în calcul o creştere similară cu cea înregistrată anul. Totodată, optimizarea proceselor şi reducerea timpilor de livrare, implementarea soluţiilor de inteligenţă artificială şi automatizare, care pot revoluţiona procesele logistice şi creşterea nivelului competiţional în această industrie, vor favoriza extinderea comerţului transfrontalier.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Lansare carte
APA NOVA
e-infra.ro
eximbank.ro
fngcimm.ro
danescu.ro
boromir.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

24 Mai. 2024
Euro (EUR)Euro4.9744
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5940
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0203
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8371
Gram de aur (XAU)Gram de aur345.4718

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
tophotelconference.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
everythinghr.live
32.aicps.ro
roenergy.eu
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb