Investiţiile majore în vehiculele electrice şi hibride au afectat profitul trimestrial al Bayerische Motoren Werke AG (BMW), în pofida majorării vânzărilor, a anunţat ieri producătorul german de maşini de lux, transmit AP, Reuters şi DPA.
Profitul înainte de taxe s-a situat la 2,05 miliarde de euro (2,26 miliarde de dolari) în trimestrul doi din 2019, în scădere cu 28% faţă de perioada similară din 2018.
Pe plan global, vânzările grupului BMW au crescut cu 1,5%, la 647.500 de vehicule, iar veniturile au crescut cu 2,9%, la 25,7 miliarde de euro (28,37 miliarde de dolari), potrivit Agerpres.
Costurile legate de cercetare şi dezvoltare (R&D) au urcat cu 6%, la 1,4 miliarde de euro, în timp ce investiţiile în modernizarea producţiei au înregistrat un avans de 39%, la 1,2 miliarde euro.
"Procentul ridicat al vehiculelor electrice şi hibride a contribuit la majorarea costurilor de producţie, alături de efectele cursului de schimb şi sporirea costurilor cu materiile prime", se arată în comunicatul BMW.
Marja de profit la divizia auto a scăzut la 6,5 în trimestrul doi din 2019, de la 8,6 în urmă cu un an.
Grupul german deţine brandurile BMW, Mini şi Rolls Royce.
 English
English



























 Euro
Euro Dolar SUA
Dolar SUA Franc elveţian
Franc elveţian Liră sterlină
Liră sterlină Gram de aur
Gram de aur























