SIF "Muntenia" speră că "Franklin Templeton" va fi activ în managementul "Romaero"

ŞTEFANIA CIOCÎRLAN
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 08 decembrie 2010

SIF "Muntenia" speră că "Franklin Templeton" va fi activ în managementul "Romaero"

Fondul Proprietatea este al doilea acţionar minoritar important al "Romaero", după SIF4, având o deţinere de 21%

Societatea de investiţii financiare "Muntenia", care deţine circa un sfert din acţiunile "Romaero" Bucureşti (simbol RORX), speră că va reuşi să facă front comun cu noul administrator al Fondului Proprietatea în Consiliul de Administraţie al companiei aeronautice astfel încât să convingă statul să restabilească gloria de odinioară a societăţii.

Petre Pavel Szel, preşedintele SAI Muntenia, şi Marius Pădureanu, reprezentantul Fondului Proprietatea în Consiliul de Administraţie al "Romaero", au participat, ieri, la sărbătorirea a 90 de ani de la înfiinţarea companiei aviatice, alături de un reprezentant al lui "Franklin Templeton", dar şi de foşti salariaţi şi membri ai conducerii societăţii.

Fondul Proprietatea este al doilea acţionar minoritar important al "Romaero", după SIF4, având o deţinere de 21% din acţiunile RORX. Statul român controlează, prin Ministerul Economiei, 51,9% din societate.

"Bănuiesc că ne vom înţelege mai bine cu Fondul Proprietatea decât ne-am înţeles cu reprezentanţii statului cu care nu prea am reuşit să ne punem de acord în privinţa modului în care trebuie dezvoltată societatea", a declarat, ieri, pentru ziarul "BURSA", Petre Pavel Szel, adăugând: "În "90, Romaero era capabilă să contruiască avioane de la un capăt la altul, iar acum a ajuns să repare, din când în când, componente de aeronave. Au fost mai multe cazuri când am avut propuneri concrete pentru dezvoltarea societăţii, dar nu am reuşit să le impunem. Am o părere proastă despre situaţia de acum a societăţii, având în vedere ce ar fi putut să devină după "90. Ne bucurăm, totuşi, că este în viaţă, datorită faptului că statul a avut o atitudine pozitivă faţă de companie".

SIF "Muntenia" speră, de fapt, că "Franklin Templeton" va adopta politica managementului activ şi în cazul "Romaero", la fel cum a procedat la "Romgaz", unde s-a opus donaţiei a 400 de milioane de lei la bugetul de stat, sau cum a lăsat de înţeles că va proceda la "Hidroelectrica", unde a criticat costurile ridicate de producţie.

Marius Pădureanu, reprezentantul Fondului Proprietatea în CA-ul "Romaero", a precizat că se doreşte transformarea societăţii într-una profitabilă, dar s-a abţinut să facă mai multe comentarii, spunând că nu este mandatat să dea declaraţii.

Înainte de 1989, "Romaero" era una dintre cele mai importante companii aeronautice autohtone, dar situaţia societăţii s-a degradat vizibil în ultimii ani, şi pe fondul reducerii investiţiilor statului în industria aeronautică autohtonă.

În primele nouă luni ale anului, "Romaero" a făcut un profit de doar 201.000 de lei, cam cât a avut şi în perioada similară din 2009, la o cifră de afaceri de aproape 40 de milioane de lei. Compania a raportat venituri din exploatare de 61 milioane de lei, în scădere faţă de primele trei trimestre din 2009, şi cheltuieli din exploatare de 54 de milioane de lei.

90 de ani de activitate, sărbătoriţi odată cu Ziua Aviaţiei Civile Internaţionale

Unii dintre cei mai importanţi foşti directori ai "Romaero", angajaţi de seamă, de mult ieşiţi la pensie, şi reprezentanţi ai autorităţilor au participat, ieri, la sărbătorirea a 90 de ani de activitate a societăţii, fiind un bun prilej să îşi depene amintirile despre avioanele pe care le construia, pe timpuri, compania.

Dan Drăgoi, tatăl secretarului de stat Bogdan Drăgoi, şi unul dintre foştii directori generali ai "Romaero", a povestit, ieri, cum a dedicat mai mult de zece ani societăţii, unde a venit să lucreze imediat ce a terminat facultatea până la începutul anilor "90.

Victor Smirnov, director general al "Romaero" în prima parte a anilor "90, a vorbit despre perioada de glorie a societăţii, dar şi a industriei aviatice autohtone.

"Prin anii "70, la Romaero lucrau circa 8.300 de oameni. Industria aeronautică românească era, pe atunci, extrem de dezvoltată, având circa 36.000 de salariaţi. Erau fabricile de la Bacău, Braşov, Craiova, Bucureşti...Acum toată industria este la pământ", a apreciat, ieri, Victor Smirnov. În opinia sa, "Romaero" mai este valoroasă datorită terenului de circa 40 de hectare pe care îl deţine, ceea ce o face să fie râvnită de către unii afacerişti imobiliari.

"La începutul anilor "90, am cunoscut un important om de afaceri străin cu care aş fi vrut să reiau programul de fabricare a unor avioane şi care mi-a spus atunci să nu mă mai chinui pentru că fabrica va fi valoroasă numai datorită pământului pe care îl are", a mai spus, cu părere de rău, fostul director general.

În prezent, "Romaero" este unul dintre furnizorii atestaţi ai companiilor "Boeing", IAI, Spirit Aerosystems , Bombardier Aerospace. Compania prestează şi servicii în domeniul reparaţiilor şi întreţinerii de avioane. Începând din 2003, "Romaero" funcţionează ca centru naţional pentru reparaţia, întreţinerea şi modernizarea avioanelor militare "Lockheed Martin C-130" din dotarea Forţelor Aeriene Române.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Videoconferinţa “Afaceri în agricultură”
Dtlawyers
BTPay
Apanova

Curs valutar BNR

27 Oct. 2021
Euro (EUR)Euro4.9486
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.2693
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.6485
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8647
Gram de aur (XAU)Gram de aur245.2878

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

gerocossen.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
romaniansmartcity.ro
cnipmmr.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro