SONDAJ HOLCIM ROMÂNIA:1 din 5 oameni ţine cont de impactul asupra mediului când îşi aleg materialele de construcţii

G.U.
Miscellanea #Construcţii / 23 septembrie

1 din 5 oameni ţine cont de impactul asupra mediului când îşi aleg materialele de construcţii

73% dintre persoanele care achiziţionează materiale de construcţii au o părere mai bună despre produsele care sunt certificate şi etichetate ca fiind verzi, comparativ cu cele care nu au această certificare. În acelaşi timp, 86% dintre cumpărători sunt de acord cu introducerea, la nivelul pieţei locale, a unei etichete obligatorii, care să ateste cât de sustenabil este un produs din punct de vedere al impactului asupra mediului, arată datele unui sondaj online realizat de Grupul Holcim Romania, cel mai mare producător de materiale de construcţii de pe piaţa locală. Studiul mai arată că 1 din 5 respondenţi ţine cont de impactul produselor asupra mediului, în momentul în care alege să cumpere o anumită marcă sau un anume produs din industria construcţiilor.

În urma angajamentului "Net-Zero", asumat de Grupul Holcim la nivel internaţional, prin care se urmăreşte accelerarea tranziţiei către construcţiile verzi, în această primăvară, compania a lansat pe piaţă ECONCEPT, noul model de business ce are la bază o gamă variată de produse şi soluţii ECO. În acest context, Holcim România a realizat, în perioada martie-aprilie a acestui an, un sondaj online în rândul a 200 de persoane din ţară, cu scopul de a identifica percepţia cumpărătorilor privind modul în care aceştia îşi aleg materialele de construcţii, dar şi percepţia lor asupra importanţei introducerii unei etichete care să certifice că produsele sunt ecologice.

Criteriile după care consumatorii români cumpără materiale de construcţii şi percepţia referitoare la produsele marcate ca fiind vezi

20% din participanţii sondajului Holcim au precizat că ţin cont de impactul asupra mediului atunci când aleg să cumpere un anume brand sau un produs din categoria materialelor de construcţii. De asemenea, potrivit cercetării online efectuate, femeile acordă o mai mare importanţă factorului ecologic decât bărbaţii. Totodată, s-a observat o deschidere mai mare a utilizatorilor de ciment şi lianţi privind factorul de mediu, comparativ cu utilizatorii altor tipuri de materiale de construcţii.

Ca parte din ECONCEPT, Holcim a lansat şi materialele de construcţii cu Etichetă Verde - aceasta din urmă fiind primul sistem de auto-evaluare transparentă a performanţelor climatice privind produsele Holcim fabricate în România, ce indică procentul cu care sunt reduse emisiile de CO2 faţă de valoarea de referinţă la nivel Uniunii Europene şi conţinutul de material reciclat folosit în procesul de fabricaţie.

"Introducerea unei etichete obligatorii, care să certifice sustenabilitatea produselor la nivelul sectorului materialelor de construcţii, ar diferenţia produsele existente pe piaţă, fiind un ajutor în procesul decizional de achiziţie al cumpărătorului. Din acest motiv, Holcim a lansat Eticheta Verde, sistem de auto-evaluare a performanţei climatice a produselor sale, prin care susţinem tranziţia către construcţii sustenabile, în contextul urbanizării şi a schimbărilor climatice tot mai accentuate", a declarat Edmund Piess, Director de Sustenabilitate al Holcim România.

Studiul desfăşurat de companie a analizat şi asocierile consumatorilor referitoare la identitatea vizuală şi percepţia Etichetei Verzi a produselor Holcim. Astfel, cel mai des, consumatorii din România asociază Eticheta Verde cu protecţia mediului. 40% dintre respondenţi au menţionat următoarele concepte când au fost întrebaţi despre cum percep produsele Holcim clasificate cu Etichetă Verde: "ecologic", "prietenos cu mediul", "bun pentru mediu", "protecţia mediului", "nivel redus de poluare" sau "nu este poluant".

Cum înţeleg românii Eticheta Verde şi de ce este necesară

Întrebaţi despre modul în care percep produsele Holcim care conţin Eticheta Verde, 73% dintre participanţi au declarat că îşi îmbunătăţesc părerea despre aceste produse în comparaţie cu cele care nu au această etichetă. Mai mult, 50% dintre consumatori au o părere mai bună despre produsele cu Etichetă Verde, iar 23% dintre aceştia explică opinia favorabilă prin prisma asocierii produsului cu grija pentru mediu.

Potrivit sondajului, doar 6% dintre respondenţi sunt reticenţi referitor la ideea Etichetei Verzi, fie pentru că nu consideră că un astfel de instrument le-ar influenţa decizia de achiziţie, fie că nu au încredere în informaţiile prezentate.

De asemenea, s-a observat că acei consumatori care cumpără materiale de construcţii în scop profesional sunt mult mai înclinaţi să echivaleze afişarea Etichetei Verzi cu un produs bun, în general, dar şi cu un produs bun pentru mediu, în mod specific.

În ceea ce priveşte interesul românilor pentru clasa climatică şi pentru conţinutul de material reciclat utilizat în fabricarea produselor, datele extrase în urma studiului arată că există o relevanţă importantă a celor doi indicatori atunci când se ia decizia de cumpărare. Astfel, pe o scală de la 1 la 10 s-a obţinut scorul mediu de 8,29 când vine vorba de importanţa clasei climatice şi 8,04 în legătură cu importanţa folosirii materialelor reciclate. Mai mult, relevanţa percepută creşte odată cu vârsta consumatorilor pentru ambii indicatori (clasa climatică şi folosirea materialelor reciclate).

De altfel, procentul respondenţilor care susţin că Eticheta Verde nu le afectează părerea despre produs scade odată cu creşterea nivelului de conştientizare a relevanţei pe care clasa climatică şi folosirea materialelor reciclate o au în luarea deciziei de achiziţie.

Evaluând, pe o scală de la 1 la 10, această necesitate a Etichetei Verzi, percepută de către consumatorii din România, în urma studiului s-a obţinut un scor mediu de 8,7, susţinut de procentul mare al celor care au alocat nota maximă - 10 (56,5%), fapt care duce la concluzia că, la nivelul pieţei materialelor de construcţii, se conştientizează necesitatea unei astfel de Etichete Verzi a produselor.

86% dintre cumpărători sunt de acord cu introducerea unei Etichete Verzi obligatorii

Obligativitatea unei astfel de etichete se dovedeşte a fi în beneficiul cumpărătorilor de materiale de construcţii, respondenţii la studiu fiind în proporţie 86% de acord cu obligativitatea introducerii unei Etichete Verzi.

Totodată, rezultatele cercetării Holcim arată o asociere mentală destul de puternică la nivelul consumatorilor între Eticheta Verde Holcim şi Eticheta Energetică Europeană - 68,5% dintre ei menţionând acest lucru (iar asocierea creşte odată cu vârsta şi veniturile participanţilor).

Asocierea celor două etichete este considerată benefică la nivelul întregii pieţe, deoarece ar ajuta ca sistemele de evaluare şi certificare a calităţii produselor să poate fi identificate uşor. Rezultatele studiului indică un acord din partea pieţei (76%) referitor la nevoia unei similitudini între Eticheta Verde şi Eticheta Energetică Europeană. De altfel, principalul motiv de asociere a celor două etichete îl reprezintă tipul clasificării (23,8%), ţinând cont că ambele etichete folosesc clasele climatice (16,7%), pe litere (7,1%). Acest aspect este de dorit, pentru că poate ajuta consumatorii să identifice uşor că un asemenea produs are o evaluare făcută, deci este, practic, certificat.

Totodată, un alt element menţionat de participanţii la studiu constă în spectrul coloristic folosit, în special culoarea verde, care stă la baza asocierii celor două etichete (25% dintre respondenţi). Din acest punct de vedere, vorbim despre un sistem comun ce diferenţiază clasele pe culori, iar pe de altă parte, despre culoarea verde - deja asociată, la nivelul pieţei, cu ideea de ecologie şi de protecţie a mediului.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Videoconferinţa “Sănătate şi FARMA - Sistemul sanitar, sub valul al IV-lea”
Dtlawyers
BTPay
Apanova

Curs valutar BNR

15 Oct. 2021
Euro (EUR)Euro4.9484
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.2646
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.6171
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8523
Gram de aur (XAU)Gram de aur244.4451

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

eximbank.ro
certificateorigine.ro
gerocossen.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
invietraditia.ro
cnipmmr.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro