Peste jumătate (58%) dintre angajaţii din România simt că depun muncă „invizibilă”, adică sarcini esenţiale, dar puţin vizibile în ochii managerilor şi al colegilor, arată un studiu realizat de Genesis Property. Cercetarea, efectuată prin platforma iVox pe un eşantion de 1.025 de respondenţi, relevă o tendinţă tot mai pronunţată: presiunea, fragmentarea responsabilităţilor şi lucrul la distanţă fac ca o parte semnificativă din efortul zilnic să treacă neobservat. Potrivit studiului, interacţiunea directă din spaţiul de birouri poate reduce această problemă: 80% dintre respondenţi afirmă că prezenţa fizică îi ajută să fie mai vizibili, să ofere şi să primească feedback şi să fie percepuţi mai corect din punctul de vedere al performanţelor.
Peste 36% dintre participanţi spun că biroul îi ajută să delimiteze clar munca de timpul personal. În schimb, munca la distanţă produce efecte negative notabile pentru o parte dintre angajaţi: 28% nu reuşesc să separe viaţa profesională de cea personală; 26% afirmă că ajung să facă mai multă muncă invizibilă; mulţi raportează ore suplimentare neoficiale cauzate de sarcini mărunte sau neaşteptate. Pentru angajaţii care revin la birou, avantajele sunt multiple: 39% au acces mai bun la informaţii şi decizii ad-hoc, 38% primesc feedback mai rapid, iar peste un sfert consideră că prezenţa fizică facilitează relaţia cu managerii. „Prezenţa la birou nu mai este doar despre a bifa taskuri, ci despre a fi văzut şi a face parte dintr-o comunitate vie... Gesturile mici devin ancore care ţin echipele împreună”, a declarat Elena Panait, Head of Leasing & ComYunitY la Genesis Property. Studiul arată că un mediu de lucru modern trebuie să includă facilităţi care sprijină starea de bine şi dezvoltarea profesională. Preferinţele respondenţilor sunt clare: 47% apreciază cel mai mult spaţiile pentru relaxare; 27,3% solicită programe de training şi perfecţionare; 25,2% consideră esenţiale zonele verzi şi spaţiile dedicate plimbărilor.




























































Opinia Cititorului