SUPLIMENTUL TABAC"România este o piaţă cheie pentru Imperial Tobacco"

Ziarul BURSA #Companii #Contrabanda / 23 septembrie 2019

"România este o piaţă cheie pentru Imperial Tobacco"

(Interviu cu Nikos Nikiforidis, director general Imperial Tobacco România)

România este o piaţă cheie pentru Imperial Tobacco, importator de ţigarete care îşi creşte progresiv investiţia sa în ţara noastră, după cum ne-a spus Nikos Nikiforidis, director general Imperial Tobacco România.

Compania a avut o cifră de afaceri de 120 milioane euro în 2018, poziţionându-se în Topul "50 firme FMCG din România". "Este un rezultat extraordinar, având în vedere că se petrece după doar doi ani de la deschiderea firmei. Pentru 2019, ne dorim să păstrăm o rată de creştere de 2 cifre, care va reprezenta un nou rezultat extraordinar având în vedere ultimele furtuni care s-au abătut asupra industriei", ne-a transmis, într-un in terviu, Nikos Nikiforidis.

Reporter: Legislaţia din domeniul tutunului a suferit o serie de modificări de-a lungul ultimilor ani. Chiar în acest moment, în Parlament există în dezbatere un nou proiect de lege, care intrerzice expunerea produselor din tutun în magazinele care nu sunt specializate. Cum apreciaţi toate aceste schimbări la nivel le­gislativ?

Nikos Nikiforidis: Astăzi, indus­tria tutunului este una dintre cele mai reglementate industrii din România şi legislaţia este deja foarte complexă. Pentru că operăm ca o companie responsabilă, suntem în favoarea optimizării acestei industrii prin procesul de trasabilitate a produselor din tutun, luptând astfel împotriva oricărei forme de contrabandă. Astfel, noi credem că recenta implementare a sis­temului de Track & Trace prin Directiva Europeană - care stabileşte codificarea şi elementele de securitate ale întregii industrii - va ajuta autorităţile să efectueze controlul eficient al aces­tor produse. Astfel, orice alte restricţii sau reglementări asupra lanţului de aprozivionare sunt - de facto - inutile.

Imperial Tobacco este în favoarea unei legislaţii echilibrate, armonizate la nivelul întregului spaţiu european, care să protejeze consumatorii în decizia lor de cumpărare - fără a limita libertatea lor - şi care să susţină dreptul aces­tor consumatori de a fi informaţi despre produsele pe care ei le cumpără. Nu suntem în favoarea niciunei iniţiative legislative locale care depăşeşte setul de reguli europene, deja foarte restrictiv.

Reporter: Care este opinia dumneavoastră faţă de modul de accizare a ţigaretelor, în ţara noas­tră?

Nikos Nikiforidis: Merită menţionat faptul că taxele şi accizele în Romania sunt deja la nivel comparabil cu cele din statele europene dezvoltate economic, deşi cetăţenii români au venituri mult mai mici comparativ cu alte state membre. În vizuinea noastră, orice politică fiscală trebuie să aibă în vedere atât nevoile bugetului de stat, cât şi situaţia economică generală, pentru a evita şocurile din piaţă sau forţarea populaţiei de a găsi variante alternative de aprovizionare - de cele mai multe ori ilicite - care sunt în detrimentul scopului original. Cu alte cuvinte, o agendă fiscală clară - în termeni de stabilitate şi predictibilitate - asigură venituri bugetare constante, fără a afecta prea mult consumatorul final, prevenind astfel creşterea comerţului ilicit.

Reporter: Cum vi se pare evoluţia contrabandei cu produse din tutun?

Nikos Nikiforidis: Principalul factor de creştere a pieţei negre din România este diferenţa majoră dintre preţurile ţigaretelor din ţara noastră şi cele din ţările învecinate, care nu sunt membre UE. Preţurile la raft au crescut foarte des în ultima perioadă, ca urmare a creşterilor de accize: un pachet de ţigarete costă deja în jur de 4 euro. Aşa cum am menţionat deja, un calendar clar şi echilibrat al măririi de accize poate evita şocurile în piaţă, evitând astfel orice creştere a contrabadei cu tutun. În acest sens, autorităţile abilitate - care deja întreprind foarte multe acţiuni de combatere - ar trebui să primească resurse suplimentare şi echipament pentru a intensifica astfel de controale şi de a fi şi mai eficienţi în lupta împotriva contarbandiştilor.

Reporter: Care este perceţia dumneavoastră faţă de evolutia segmentului de produse noi, res­pectiv cele bazate pe încălzirea tutunului şi ţigările electronice?

Nikos Nikiforidis: Noua generaţie de produse inovative este, fără doar şi poate, cea mai interesantă dezvoltare în industria tutunului din ultimii ani. Imperial Brands este foarte activă în aceas­tă zonă de dezvoltare, în linie cu viziunea noastră - "Creăm ceva mai bun pentru consumatorii din întreaga lume". Astfel, grupul nos­tru dezvoltă, în prezent, un "portofoliu de produse de nouă generaţie" care include ţigarete electronice, dispozitive cu tutun încălzit şi produse pentru consum oral pe bază de nicotină. Imperial Brands a ales să urmeze această cale într-un mod activ, gradual şi consis­tent. Asta nu înseamnă că diminuăm concentrarea asupra afacerii cu produse din tutun, care reprezintă, astăzi şi în viitor, baza fundamentală a afacerii noastre.

Reporter: Cum a evoluat activitatea companiei, în ultimul an?

Nikos Nikiforidis: Compania noastră este la începutul existenţei sale şi dezvoltarea noastră este uimitoare.

Cifrele şi cercetările noastre arată că românii aleg tot mai mult produsele din categoria premium; obiceiurile de consum se schimbă în favoarea celor mai bune produse, datorită dezvoltării economice. Acest fenomen este tangibil şi în industria tutunului, unde "eroul nostru", marca Davidoff, conduce prin ritmul său de creştere în segmentul premium.

Reporter: Ce planuri de inves­tiţii aveţi pentru anul în curs?

Nikos Nikiforidis: România este o piaţă cheie pentru Imperial Tobacco, astfel compania noastră creşte progresiv investiţia sa aici. Cea mai bună dovadă a interesului nostru pentru piaţa românească este că investim, an după an, cu o rată mai mare decât rata creşterii afacerii în sine. În această fază de început pentru firma noastră, prioritatea numărul unu este să facem portofoliul nostru - care este primit foarte bine de către consumatori - distribuit şi disponibil în întreaga ţară.

Reporter: Ce cifră de afaceri aţi avut în 2018 şi ce estimări aveţi pentru anul în curs?

Nikos Nikiforidis: Imperial Tobacco România a avut o cifră de afaceri de 120 milioane euro în 2018, care ne-a poziţionat în Topul "50 firme FMCG din România". Este un rezultat extraordinar, având în vedere că se petrece după doar doi ani de la deschiderea firmei. Pentru 2019, ne dorim să păs­trăm o rată de creştere de 2 cifre, care va reprezenta un nou rezultat extraordinar, având în vedere ultimele furtuni care s-au abătut asupra industriei. Avem în plan să menţinem creşterea în anii următori, prin planuri de investiţii consistente care vor dezvolta prezenţa noastră în piaţa din România. Nu putem dezvălui detalii acum, dar avem planuri ambiţioase de dezvoltare în termeni de oferte de produse şi dezvoltare de echipă.

Reporter: Câţi angajaţi are compania?

Nikos Nikiforidis: Suntem o organizaţie tânără şi, în prezent, avem 80 de angajaţi. Funcţiile de suport sunt locate în centrul nostru din Bucureşti, în timp ce echipa de vânzări este prezentă în întreaga ţară, pentru a fi mai aproape de consumatori. Avem o strategie clară de HR de a creşte capabilităţile noastre, ceea ce înseamnă că suntem în permaneţă în căutare de noi talente. Aceasta merge mână în mână cu planul de investiţii pe termen lung de a le oferi oamenilor noştri echipamente de ultimă generaţie şi traininguri structurate pentru a le îmbunătăţi abilităţile şi competenţele.

Reporter: Cât ocupaţi din piaţa autohtonă a ţigaretelor?

Nikos Nikiforidis: Imperial Tobacco performează extrem de bine, printr-o creştere organică a afacerii sale. Suntem mândri că am atins în câţiva ani o cotă de piaţă de 3% într-o industrie aşezată şi foar­te competitivă, prin vânzările mărcii noastre premium Davidoff (parte din Topul celor mai vândute 10 mărci din Româ­nia) şi liderului mondial în tutunul pentru rulat, Golden Virginia. Desigur, luăm în considerare şi alte oportunităţi care pot apărea în piaţă şi evaluăm frecvent opţiunea unei even­tuale noi lansări din bogatul portofoliu Imperial Brands.

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
Apanova
BTPay
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale

Curs valutar BNR

21 Apr. 2021
Euro (EUR)Euro4.9260
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1031
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.4735
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7173
Gram de aur (XAU)Gram de aur234.7214

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro