UNTRR: Camioanele aşteaptă la intrarea în ţară 36 de ore la graniţa cu Bulgaria

F.D.
Ştiri utilitare / 8 decembrie 2023

UNTRR: Camioanele aşteaptă la intrarea în ţară 36 de ore la graniţa cu Bulgaria

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR atenţionează că timpii de aşteptare la frontierele României au crescut îngrijorător şi s-au creat cozi de camioane de până la 20 km care blochează activitatea transportatorilor români în prag de sărbători, generând întârzieri în livrarea alimentelor, produselor şi mărfurilor care afectează clienţii, cetăţenii şi întreaga economie, conform unui comunicat de presă al instituţiei.

La intrarea în România, transportatorii sunt forţaţi să aştepte zile şi ore în şir pentru a putea trece frontiera, timp în care şoferii români nu au acces la facilităţi de hrană şi instalaţii sanitare adecvate:

· Peste 11 zile aşteptare pentru transportatorii români care vin dinspre Ucraina

· 5-7 zile aşteptare pentru transportatorii români care vin dinspre Moldova

· 36 de ore pentru transportatorii români care vin dinspre Bulgaria la trecerea unei frontiere interne a UE, pentru că lucrările la podul prieteniei Giurgiu / Ruse sunt limitate cu stricteţe la 8 ore zilnic, deşi se intervine la structura metalică, ceea ce ar permite derularea lucrărilor în 3 schimburi pentru finalizarea cât mai rapidă, iar transportatorii români sunt obligaţi să folosească parcarea discriminatorie de la Ruse care gestionează sistemul de coadă virtuală pentru trecerea frontierei.

Dacă astăzi România ar fi fost în spaţiul Schengen, s-ar fi eliminat mai multe probleme şi timpii de aşteptare a transportatorilor români la frontierele interne s-ar reducere semnificativ, iar dacă autorităţile vamale ar acorda prioritate camioanelor cu documente vamale procesate - TIR/TIR-EPD la frontierele externe UE aşa cum UNTRR a solicitat în repetate rânduri, numărul zilnic de camioane care pot trece frontiera României cu Ucraina şi Republica Moldova poate creşte de 2-3 ori în 24 de ore.

În ultimii ani, UNTRR a solicitat constant Guvernului României măsuri urgente pentru reducerea timpilor foarte mari de aşteptare la frontiere, semnalizând faptul că sunt frecvent cozi kilometrice atât la frontierele interne UE, precum Giurgiu, Borş, Nădlac (Romania nefiind în spaţiul Schengen), precum şi la frontierele externe UE, precum Siret Porubne (infrastructură învechită).

În lipsa unor măsuri prioritare din partea autorităţilor române, problema timpilor mari de aşteptare la frontiere s-a agravat, perturbând semnificativ operaţiunile internaţionale ale transportatorilor români.

În lipsa unor măsuri prioritare din partea autorităţilor române, problema timpilor mari de aşteptare la frontiere s-a agravat, perturbând semnificativ operaţiunile internaţionale ale transportatorilor români.

UNTRR solicită intervenţii urgente şi coordonate ale autorităţilor române pentru reducerea timpilor foarte mari de aşteptare la frontierele României cu ţările vecine, care afectează în prezent activitatea transportatorilor rutieri şi perturbă funcţionarea tuturor sectoarelor economice deservite de transportatori:

1. UNTRR face apel la intervenţia urgentă a Ministerului Afacerilor Interne - MAI pentru fluidizarea traficului de frontieră prin implementarea fără întârziere a măsurilor solicitate constant în ultimii ani:

- Acordarea de prioritate la frontierele externe UE ale României pentru camioanele cu documente vamale procesate - TIR/TIR EPD care determină reducerea la minimum a sarcinilor administrative pentru transportatori şi autorităţile vamale. Sistemul TIR oferă o soluţie imediată pentru facilitarea trecerii frontierei României cu Ucraina şi Rep. Moldova, fiind demonstrat faptul că utilizarea TIR reduce timpii de transport cu până la 80%, facilitându-se trecerea mai rapidă a frontierei şi astfel mărirea capacităţii de procesare a autorităţilor vamale. Pentru deblocarea urgentă a transportatorilor rutieri români care aşteaptă la acest moment până la 11 zile să intre în ţară la frontierele României cu Ucraina şi Moldova, UNTRR solicită să se acorde prioritate autovehiculelor care utilizează sistemul TIR şi care au trimise predeclaraţii electronice TIR-EPD.

- Utilizarea dedicată a unor puncte de trecere a frontierei strict pentru camioane cu documente procesate vamal TIR/tranzit şi camioane goale, care ar putea duce la creşterea capacităţii actuale de trecere a frontierei. Pentru frontiera cu Ucraina, UNTRR a identificat două puncte de trecere a frontierei care pot fi dedicate pentru transport TIR/ TIR-EPD: Vama Vicovul de Sus- Krasnoilsk (UA), pentru frontiera cu Rep. Moldova Bumbăta - Leova (MD).

- Modernizare infrastructurii la punctele de trecere a frontierelor cu ţările UE şi non-UE pentru creşterea fluxului şi fluidizarea traficului, prin extinderea numărului de benzi de control pentru fiecare sens de circulaţie şi realizarea unor spaţii de parcare corespunzătoare

- Dimensionarea corectă a personalului vamal şi a procedurilor de lucru. Transportatorii rutieri se plâng că personalul vamal nu lucrează în intervalul orar 07.00-10.00 dimineaţa şi nici în intervalul 19.00-20.00 seara şi că se aşteaptă cu orele pentru prelucrarea documentelor vamale, timp care se adaugă la zilele de aşteptare pentru trecerea frontierei. În lipsa unui personal suficient şi bine instruit şi a unor proceduri de lucru adecvate, dacă se pierde mult timp la trecerea frontierelor, dacă procedurile nu sunt armonizate şi dacă toate acestea pot duce şi la plăţi neoficiale - atunci transporturile sunt întârziate şi economia este penalizată.

- Măsuri urgente de coordonare instituţională atât naţională, cât şi transfrontalieră pentru reducerea timpilor de aşteptare în frontiere şi fluidizarea traficului.

2.UNTRR face apel la intervenţia imediată a Ministerului Afacerilor Externe - MAE şi a Eurodeputaţilor români pentru eliminarea discriminării transportatorilor rutieri români din parcările de camioane de la Ruse cu atât mai mult cu cât pe surse se pare că acelaşi investitor va realiza o parcare similară la Vidin. La RUSE situaţia s-a înrăutăţit, timpul de aşteptare a crescut la peste 36 ore pentru camioane, pentru a trece o frontieră internă a UE, din care 3 ore pentru a intra în parcările obligatorii, 26-30 ore aşteptare în parcări, 5-6 ore în coadă pentru a trece frontiera, iar vara şi timpii de aşteptare sunt de 2-3 zile pentru camioane. În ciuda tuturor intervenţiilor realizate la nivel bilateral şi european, continuă discriminarea transportatorilor rutieri români la Ruse, unde firmele de transport din România PLĂTESC ÎN CONTINUARE 25 EURO FAŢĂ DE TRANSPORTATORII BULGARI CARE PLĂTESC 7 EURO. Dacă MAE şi România sunt în imposibilitatea tranşării unor astfel de aspecte, solicităm MAE şi Eurodeputaţilor români SĂ CONSIDERE DECUPLAREA DE IPOCRIZIA BULGARIEI în aderarea la Schengen, având în vedere că acţiunile întreprinse de autorităţile bulgare sunt în flagrantă contradicţie cu discursul lor public pentru aderarea la Schengen.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

unbr.ro
danescu.ro
arsc.ro
raobooks.com
Stiri Locale

Curs valutar BNR

23 Feb. 2024
Euro (EUR)Euro4.9753
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5970
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2177
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8238
Gram de aur (XAU)Gram de aur298.9173

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb