UPLR critică excluderea profesiilor liberale din CES

V.D.
Politică / 13 octombrie 2018

Uniunea Profesiilor Liberale din România (UPLR) critică excluderea profesiilor liberale din Consiliul Economic şi Social şi atrage atenţia asupra gravităţii acestei eliminări, conform unui comunicat de presă.

"Uniunea Profesiilor Liberale din România (UPLR) critică ferm modul în care procesul legislativ tocmai a fost văduvit de expertiza specialiştilor practicieni care au contribuit semnificativ la diminuarea pe cât posibil a erorilor conţinute de proiectele de lege discutate în cadrul Consiliul Economic şi Social (CES). UPLR atrage atenţia cu privire la gravitatea eliminării peste noapte a oricărei reprezentări relevante din rândul societăţii civile din CES a profesiilor liberale", se menţionează în comunicat.

Potrivit sursei citate, utilitatea în cadrul procesului legislativ a prezenţei profesiilor liberale s-a concretizat şi în cazul recentei ordonanţe de urgenţă care a modificat Legea insolvenţei.

"Vedem pe zi ce trece această răbdare din ce în ce mai redusă a Guvernului cu privire la necesităţile democraţiei de consultare şi colaborare, cu mecanisme de control şi de echilibrare (checks and balances), cu un timp minim alocat transparenţei decizionale şi dialogului dintre instituţii şi specialiştii din domeniu. Iar prin eliminarea oricăror reprezentanţi ai profesiilor liberale din CES ne îndreptăm cu paşi rapizi către eliminarea de facto a democraţiei în procesul legislativ din România", a declarat Adrian Vascu, preşedinte UPLR.

Miercuri, 11 octombrie 2018, premierul României a semnat decizia prin care au fost înlocuiţi "peste noapte" 13 dintre cei 15 membri ai Consiliul Economic şi Social, se mai arată în comunicat.

"Precizăm faptul că precedenta componenţă a CES a fost decisă de Guvernul Ponta în anul 2015, cu un mandat de 4 ani. Consiliul Economic şi Social are rol esenţial în procesul legislativ al Guvernului, pentru că analizează şi avizează toate proiectele de acte normative iniţiate de Executiv. Ultima întrunire a CES, înainte de publicarea deciziei premierului Dăncilă în Monitorul Oficial, de înlocuire a 13 dintre cei 15 membri, a fost proiectul de lege privind sistemul de pensii", semnalează reprezentanţii UPLR.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor