Vânzările Renault sunt sprijinite de majorării cererii pentru modelul low-cost Dacia, dar creşterea popularităţii acestor maşini, care au probleme la servodirecţie, geamuri electrice sau la aerul condiţionat, reprezintă o provocare pentru alte modele Renault, se arată într-un articol apărut în "The Wall Street Journal".
Analiştii apreciază că modelul Dacia, fără fasoane inutile, care este chiar mai ieftină datorită bonusurilor oferite de guvern, are un preţ scăzut şi este oferită la vânzare la un preţ mai redus decât alte modele Renault, mult mai scumpe.
În primele şapte luni din 2009 vânzările Dacia au crescut pe plan mondial cu 18 la sută faţă de perioada similară din 2008, cea mai semnificativă creştere faţă de orice alt model.
Luni, compania Dacia a reluat producţia în România, după o întrerupere de patru săptămâni, determinată de efectuarea reviziei tehnice anuale.
Potrivit reprezentanţilor Automobile Dacia, efectele acestei pauze de producţie de aproape o lună nu se vor reflecta în rezultatele financiare ale companiei de la sfârşitul anului, întrucât a fost asigurat un stoc de producţie pentru acoperirea contractelor interne şi de export.
Vânzările Dacia au crescut, în primul semestru din 2009, cu 20,3 la sută, la 153.826 de vehicule, comparativ cu 127.842 vehicule în perioada similară din 2008.
Dacia şi-a majorat cota de piaţă în România cu 2,5 la sută în prima jumătate a anului, pe o piaţă care a scăzut cu 53,7 la sută. Pe unele pieţe, Dacia a înregistrat rezultate financiare foarte bune, datorită creşterii vânzărilor modelului Sandero.
În Europa, vânzările Dacia au crescut în primul semestru cu 95,8 la sută, la 101.810 de vehicule, comparativ cu 52.005 vehicule în perioada similară din 2008, vânzările Logan înregistrând în Germania o creştere de 83,1 la sută.
În regiunile Euromed (Europa Orientală, Rusia, regiunea Maghreb, Turcia) şi Eurasia, vânzările Dacia au înregistrat, în perioada ianuarie-iunie 2009, un declin de 29,3 la sută, şi, respectiv, 66,2 la sută. Totuşi Vânzările Dacia au crescut cu 19,9 la sută în Maroc şi cu 56,3 la sută în Algeria.