Un nou nume internaţional intră pe piaţa locală de home & living: Butlers, brand german fondat în 1999 şi prezent astăzi în peste 12 ţări, cu 135 de magazine şi o comunitate de milioane de clienţi, potrivit unui comunicat emis redacţiei. În România, franciza aparţine antreprenorilor Alexandru Balaci şi Paul Dumitrescu, care şi-au propus să dezvolte o reţea de cinci magazine până în 2029, alături de o platformă online puternică.
Investiţia iniţială pentru lansare depăşeşte 200.000 de euro, un prim pas într-un plan mai amplu de consolidare a retailului specializat pe design european de calitate.
„Retailul românesc trece printr-o etapă de maturizare accelerată, iar noi credem că Butlers completează perfect piaţa printr-o ofertă care aduce mai mult decât o serie de produse; aduce know-how german, sustenabilitate şi un mod de a gândi retailul pe termen lung. Butlers este acel mix echilibrat între design german, funcţionalitate smart şi o atmosferă caldă pe care ţi-o doreşti acasă.”, explică Paul Dumitrescu.
Conform comunicatului, spre deosebire de multe branduri globale care externalizează în totalitate producţia în Asia, Butlers îşi curatoriază colecţiile in-house, în Europa, cu un accent puternic pe calitate, funcţionalitate şi responsabilitate faţă de mediu. „Pentru noi a contat foarte mult faptul că vorbim de produse fabricate în atât în Europa, cât şi în Asia, cu trasabilitate clară şi cu o cultură de business care priveşte sustenabilitatea nu ca pe un trend, ci ca pe o normalitate. Împărtăşim viziunea Butlers că sustenabilitatea trebuie să fie accesibilă tuturor.”, subliniază Alexandru Balaci.
Primul magazin se va deschide în această toamnă, urmat de un al doilea în 2026. Strategia pe termen mediu mizează pe o combinaţie între prezenţa fizică şi e-commerce, unde 20-25% din vânzări sunt estimate să provină din online. „Ne dorim să construim nu doar o reţea de magazine, ci şi o comunitate adunată în jurul ideilor de design funcţional şi durabil. Butlers nu este despre tranzacţii rapide, ci despre inspiraţie şi retail experienţial, un spaţiu unde clienţii găsesc inspiraţie şi soluţii reale pentru viaţa de zi cu zi, atât pentru ei, cât şi pentru cei dragi. Ne dorim ca Butlers să devină primul loc la care te gândeşti atunci când eşti în căutarea unui cadou special - nu doar un obiect cu design aparte, ci un simbol al unei stări de bine şi al bucuriei de a trăi frumos.”, adaugă Balaci.
Opinia Cititorului