Confident Agency, companie specializată în consultanţă de comunicare, cu birouri în Bucureşti şi Barcelona, face un pas strategic către formarea noii generaţii de profesionişti internaţionali în comunicare prin înrolarea sa în programul Erasmus+, potrivit unui comunicat emis redacţiei.
Printr-un parteneriat strategic cu ASEMER (Asociaţia Companiilor Spaniole din
România) şi Instituto Zurbaran din Spania, Confident Agency îşi consolidează poziţia
de hub regional pentru iniţiative internaţionale care combină educaţia, inovaţia şi
comunicarea şi devine prima agenţie din România înscrisă oficial în programul
Erasmus+.
"Credem într-o comunicare care schimbă, nu doar vinde. Iar implicarea în Erasmus+
este parte din viziunea noastră de a contribui activ la formarea tinerilor profesionişti.
Suntem o agenţie dinamică, cu un drive continuu către inovare şi dezvoltare a
industriei de comunicare la nivel european. În plus, credem că un brand sănătos
contribuie la societate, nu doar la piaţă. De aceea ne implicăm în proiecte care au
impact şi generează rezultate concrete - în comunităţi, în oameni, în perspective. Ne
bucurăm să fim prima agenţie românească parte din Erasmus+ şi ne dorim ca
experienţa noastră să încurajeze şi alte companii să deschidă porţile pentru
generaţiile următoare”, a declarat Mara Gojgar-Constantin, fondator Confident
Agency.
„Programul Erasmus+ oferă tinerilor la început de drum o experienţă profesională de
nivel internaţional. Aceştia au posibilitatea de a învăţa de la profesionişti în domeniu
aptitudini de business, dar în acelaşi timp sunt expuşi unei diversităţi culturale care îi
formează nu doar ca specialişti, ci şi ca cetăţeni europeni. În acest context,
includerea Confident Agency aduce o contribuţie valoroasă la program, prin crearea
unui cadru de învăţare aplicată în domeniul comunicării. Amprenta internaţională a
agenţiei - cu birouri în România şi Spania - alături de conexiunile directe cu mediul
de afaceri spaniol, au fost elemente-cheie care au facilitat această colaborare şi au
făcut ca înscrierea sa în Erasmus+ să fie un parteneriat firesc. Ne bucurăm să
vedem cum programul este implementat cu sens şi impact concret în domenii
precum comunicarea şi antreprenoriatul creativ”, a declarat Elva Moreno Garcia,
reprezentant Erasmus+.
Potrivit sursei, Erasmus+ oferă tinerilor oportunităţi reale de angajare şi integrare profesională în companii internaţionale. Prin aceste stagii, participanţii au şansa de a testa un mediu de lucru competitiv, de a acumula experienţă într-un context multicultural şi de a înţelege mai bine modul în care funcţionează pieţele europene. În plus, această
expunere îi ajută să-şi dezvolte competenţe esenţiale pentru piaţa muncii, precum
adaptabilitatea, lucrul în echipă şi comunicarea interculturală.
Primul stagiu din cadrul acestui program din care Confident Agency a făcut parte, a
adus-o în echipa Confident pe Esmeralda Ordoñez Arancibia, studentă în Relaţii de
Comerţ Internaţional, în cadrul Institutului Zurbaran din Spania. Ca parte a
experienţei din biroul din România, Esmeralda a derulat un proiect de cercetare
aplicată privind oportunităţile de export ale produselor gourmet din Extremadura pe
piaţa din România.
„Această experienţă a însemnat pentru mine mai mult decât un simplu stagiu. A fost
o oportunitate de a aplica ceea ce am învăţat într-un context real, într-o piaţă
complet nouă. Am avut libertatea şi sprijinul de a dezvolta un proiect relevant nu
doar academic, ci şi cu potenţial comercial. Sunt recunoscătoare echipei Confident
pentru deschiderea şi încrederea oferite. România m-a surprins prin dinamismul
pieţei şi receptivitatea faţă de produse autentice - şi, cine ştie, poate acesta e doar
începutul unui drum profesional mai lung în această parte a Europei”, a declarat
Esmeralda Ordoñez Arancibia, studentă Erasmus+.
Conform comunicatului, proiectul de cercetare realizat de Esmeralda s-a concentrat pe analiza fezabilităţii introducerii pe piaţa din România a unor produse gourmet din regiunea spaniolă Extremadura, toate cu Denominaţie de Origine Protejată (D.O.P.). Studiul a inclus aplicarea de chestionare în rândul consumatorilor români şi spanioli din Bucureşti, interviuri cu actori din sectorul HoReCa, retail şi distribuţie, precum şi o analiză SWOT detaliată. Rezultatele arată un apetit clar pentru produse autentice, în special cele care comunică valori precum tradiţie, calitate şi sustenabilitate. Jamon Iberico de Bellota, Torta del Casar sau Pimenton de la Vera sunt percepute ca produse
premium, cu potenţial de a atrage segmentul de consumatori urbani, educaţi şi
deschişi la noi experienţe culinare.
Implicarea Confident în acest program reprezintă o parte din strategia companiei de
a construi punţi reale între educaţie şi piaţa muncii, dar şi între mediile de afaceri din
România şi Spania. Participarea activă în Erasmus+ nu este un simplu gest
instituţional, ci o parte a filosofiei Confident: aceea de a forma, inspira şi susţine
viitoarele generaţii de profesionişti ai comunicării.
Confident Agency va continua să susţină iniţiative internaţionale care valorifică
potenţialul creativ şi antreprenorial al tinerilor, transformând stagiile de practică în
experienţe relevante pentru viitorul profesional al participanţilor, dar şi pentru pieţele
în care agenţia activează.