Packeta România lansează un instrument operaţional strategic pentru extinderea internaţională a magazinelor online

I.S.
Comunicate de presă / 14 iulie, 13:41

 Packeta România lansează un instrument operaţional strategic pentru extinderea internaţională a magazinelor online

Packeta România lansează „Cross border guide for success” - un instrument operaţional cu valoare practică şi aplicabilă pentru magazinele online care urmăresc extinderea vânzărilor în afara ţării, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Ghidul sintetizează direcţiile-cheie pe care sellerii români să le urmeze pentru a activa pe pieţele internaţionale şi reuneşte expertiza Packeta România în logistică, marketplace-uri şi localizare comercială, oferind o viziune unitară asupra expansiunii transfrontaliere.

Iniţiativa Packeta este parte dintr-o strategie amplă de sprijinire a comerţului românesc, într-un moment în care accesul la pieţele europene este mai facil ca oricând, iar comportamentul de consum transfrontalier este în creştere. Ghidul se adresează tuturor magazinelor online care vor să treacă de la intenţie la acţiune în ceea ce priveşte vânzările internaţionale.

Creşterea naturală a pieţei locale, accelerarea digitalizării şi integrarea deplină a României în spaţiul Schengen au creat premisele ideale pentru dezvoltarea cross-border. Mai mult, comportamentul consumatorilor europeni s-a schimbat: sunt mai deschişi să comande din alte ţări, atâta timp cât livrarea este rapidă, comunicarea clară, iar produsul are un raport bun calitate-preţ. În acest context, magazinele online din România beneficiază de un avantaj competitiv real - apropierea geografică, flexibilitatea şi adaptabilitatea rapidă.

Potrivit sursei, Packeta contribuie activ la această transformare, oferind magazinelor româneşti acces la una dintre cele mai largi reţele de livrare din Europa:

peste 16.600 de puncte pick-up în reţeaua Packeta în Cehia, Slovacia, Ungaria şi România;

completate de peste 187.000 de puncte pick-up partenere în restul Europei.

Această infrastructură este completată de integrare tehnică rapidă - plug-in-uri gratuite pentru WooCommerce, PrestaShop, Magento sau OpenCart - şi de consultanţă operaţională oferită sellerilor: traducere, localizare, adaptare la cerinţele legale şi soluţii de retur.

Unul dintre cele mai importante mesaje transmise de Packeta România, prin ghid, este că extinderea cross-border nu trebuie să fie un proces complicat. Cu o infrastructură deja funcţională, magazinele pot începe să vândă internaţional în câteva zile, cu un minim efort de adaptare. Packeta România oferă, prin acest ghid, o abordare structurată, centrată pe câteva direcţii clare:

Alegerea pieţelor potrivite

Conform comunicatului, Packeta România recomandă abordarea pieţelor apropiate logistic şi cultural, în care există deja cerere pentru produse din România şi unde Packeta are o infrastructură matură. Ungaria este una dintre cele mai accesibile opţiuni - atât prin proximitate, cât şi prin prezenţa marketplace-urilor. Cehia şi Slovacia sunt pieţe stabile, cu clienţi care preferă livrarea în puncte pick-up şi care sunt obişnuiţi cu comenzi din afara ţării. Polonia este o piaţă în expansiune, în care clienţii reacţionează bine la preţuri competitive, iar Germania, deşi sofisticată, oferă volume mari şi putere de cumpărare, pentru branduri care pot livra repede şi corect.

Integrarea rapidă în ecosistemul logistic Packeta

Packeta oferă integrări gratuite pentru cele mai utilizate platforme de eCommerce, iar livrările internaţionale pot începe imediat după configurare. Nu există obligaţii contractuale restrictive sau comenzi minime, iar livrarea se face cu tracking complet şi timpi competitivi. Sellerii au acces direct la punctele pick-up şi lockere din reţea şi pot optimiza uşor costurile de livrare, adaptate fiecărei pieţe.

Optimizarea vânzărilor pe marketplace-uri externe

Packeta România susţine şi vânzările prin marketplace-uri - o direcţie cu potenţial mare, mai ales în pieţe precum Ungaria, Bulgaria sau Polonia. Prin intermediul ghidului, Packeta România explică modul în care magazinele îşi pot extinde prezenţa pe platforme locale relevante.

Adaptarea la fiecare marketplace presupune:

listarea produselor cu descrieri clare şi traduceri profesionale, adaptate limbii şi culturii locale;

prezentarea preţurilor finale, cu toate taxele incluse, aspect esenţial în Polonia;

configurarea timpilor de livrare şi a costurilor de transport, în conformitate cu cerinţele platformelor locale;

stabilirea unor politici de retur simple şi transparente, cerute în special de consumatorii din Germania şi Slovacia;

utilizarea de imagini de produs de calitate superioară şi a unor descrieri detaliate pentru a creşte rata de conversie.

Packeta România sprijină magazinele online prin consultanţă operaţională, astfel încât acestea să respecte regulile fiecărei platforme şi să îşi optimizeze şansele de succes în pieţele externe.

Localizarea corectă a conţinutului şi a ofertelor

Traducerea automată nu este suficientă. Packeta România oferă consultanţă pentru localizarea completă a descrierilor de produse, ajustarea preţurilor şi afişarea costurilor de livrare în moneda locală. Se acordă atenţie şi particularităţilor de comunicare - în Polonia se pune accent pe preţ total, în Germania pe fiabilitate şi descriere detaliată, în Slovacia pe simplitatea returului.

Suport postvânzare şi procese de retur

Un alt punct forte al reţelei Packeta este posibilitatea de gestionare simplificată a retururilor, prin punctele pick-up locale. Clienţii internaţionali pot returna produse fără documente complicate, ceea ce creşte încrederea şi influenţează pozitiv ratingurile comerciale. În plus, Packeta oferă opţiuni de traducere a notificărilor de livrare şi sprijin în comunicarea cu clientul final, prin canale adaptate pieţei-ţintă.

„Cross-border-ul a devenit una dintre cele mai valoroase direcţii strategice pentru magazinele din România. Nu mai vorbim despre o promisiune a viitorului, ci despre o realitate deja accesibilă, care aduce rezultate. Acest ghid este răspunsul nostru la o nevoie reală din piaţă: magazinele vor să vândă internaţional, dar au nevoie de claritate, structură şi parteneri de încredere. Noi punem la dispoziţie infrastructura, instrumentele şi expertiza, iar ghidul arată, pas cu pas, cum poate fi activată această oportunitate - simplu, rapid, eficient”, spune Alexandr Jeleascov, Managing Director Packeta România.

Ghidul este disponibil în format digital, şi poate fi solicitat direct de la Packeta România. Conţinutul său va fi actualizat periodic, în funcţie de modificările legislative, comportamentele de consum şi noile parteneriate logistice din ecosistemul Packeta.

Pentru o sinteză vizuală a celor mai importanţi paşi recomandaţi în extinderea internaţională, Packeta România oferă şi un infografic dedicat, util pentru retailerii care îşi doresc o imagine de ansamblu rapidă.

Opinia Cititorului ( 1 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

  1. ...

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dosar BURSA - Crizele Apocalipsei
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Iul. 2025
Euro (EUR)Euro5.0795
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3468
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4530
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8584
Gram de aur (XAU)Gram de aur470.5238

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
industrylink.eu
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
industrylink.eu
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb