Ursus Breweries şi-a redus cu 28% cantitatea de plastic pusă pe piaţă în 2024, depăşind ţinta de 25% setată pentru 2030, potrivit unui comunicat emis redacţiei. De asemenea, compania şi-a redus emisiile directe de carbon cu 37% faţă de anul de referinţă 2019 şi a contractat 100% energie provenită din surse regenerabile în fabricile proprii din Timişoara, Braşov şi Buzău. Alături de aceste performanţe, compania şi-a continuat investiţiile în sustenabilitate şi a adoptat un proces voluntar de aliniere la noul cadru european de raportare ESRS. Astfel, Ursus Breweries publică primul raport anual cu referinţă la Standardele Europene de Raportare privind Durabilitatea (ESRS), realizat în colaborare cu Deloitte România.
Ca actor economic important şi lider al pieţei berii din România, Ursus Breweries a realizat contribuţii de 487,8 milioane de lei la bugetul de stat în anul 2024, poziţionându-se ca partener de încredere al autorităţilor.
„Pe parcursul anului 2024, am înregistrat o serie de progrese consistente în direcţia obiectivelor noastre de sustenabilitate. Am redus cantitatea de plastic pusă pe piaţă cu 28% faţă de 2019 - depăşind obiectivul propus pentru 2030 - şi am contractat achiziţia exclusivă de energie electrică din surse regenerabile pentru toate fabricile noastre. În plus, într-o lume în care aşteptările consumatorilor, autorităţilor şi societăţii în ansamblu evoluează accelerat, ne-am propus nu doar să ţinem pasul cu schimbarea, ci să o anticipăm, să ne pregătim temeinic şi să fim parte din soluţiile care modelează economia viitorului.
În acest context, am ales în mod voluntar să structurăm raportul anual cu referinţă la ESRS, tratând acest proces ca pe un exerciţiu strategic intern, menit să ne pregătească pentru cerinţele viitoare, dar şi să aducă un plus de rigoare şi transparenţă în raportarea performanţelor noastre. Deşi nu avem încă obligaţia legală de a raporta cu referinţă la standardele ESRS, ne-am dorit ca acest raport să reflecte nivelul real de maturitate atins şi să contribuie la un dialog deschis şi informat cu toţi partenerii noştri,” a declarat Robert Uzună, Vicepreşedinte Corporate Affairs al Ursus Breweries.
Pentru Ursus Breweries, sustenabilitatea este parte din strategia de dezvoltare a companiei şi reprezintă o cultură de business autentică care se manifestă prin angajamentele de mediu, sociale şi de guvernanţă (ESG), incluzând reducerea emisiilor de carbon, eficienţa utilizării resurselor, iniţiativele de economie circulară, impactul social pozitiv, susţinerea incluziunii şi a bunăstării, precum şi promovarea unui consum responsabil de alcool. Totalitatea proiectelor de sustenabilitate ale companiei sunt descrise în al optulea şi cel mai recent Raport de Sustenabilitate.
Potrivit sursei, Ursus Breweries acţionează în vederea atingerii obiectivelor de mediu de reducere a emisiilor de dioxid de carbon printr-o politică implementată la nivel de grup, iar în 2024 a obţinut o reducere cu 37% a emisiilor directe faţă de anul de referinţă 2019.
Acţiunile concrete vizează reducerea emisiilor prin adoptarea unor tehnologii pentru eficientizarea consumurilor, parteneriate pentru producerea de energie electrică din surse regenerabile, scăderea amprentei de carbon datorată ambalajelor, prin scăderea greutăţii acestora, prin producţie locală şi utilizarea unui procent crescut de conţinut reciclat, înlocuirea flotei de frigidere din reţeaua de distribuţie cu modele noi, mai eficiente energetic şi optimizări logistice - atât în depozitele proprii - motostivuitoare electrice alimentate cu energie verde, cât şi optimizarea rutelor de distribuţie şi proiecte pilot cu camioane electrice între depozitele proprii.
Angajamentul companiei vizează reducerea consumului de apă per hectolitru de bere produs, fiind în strânsă legătură cu impacturile identificate pe consumul de apă, extracţia de apă şi utilizarea eficientă a resurselor de apă. În 2024, consumul mediu de apă la Ursus Breweries a fost de 2,83 hl apă/hl bere, foarte aproape de ţinta de 2,75 hl stabilită pentru 2030, în linie cu angajamentul Asahi Europe & International. De asemenea, sunt folosite staţii proprii de tratare a apei înainte ca aceasta să intre în circuitul intern, iar apa uzată este tratată în propriile staţii de epurare.
În plus, în 2024, doar 1,18% din deşeurile generate în fabricile Ursus Breweries au ajuns la groapa de gunoi, un pas important spre obiectivul de zero deşeuri până în 2030.
Pe parcursul anului 2024, Ursus Breweries a atins ţinta de folosire de material reciclat în sticlele PET, de 25% rPET pentru toate ambalaje de acest tip şi a înlocuit, oriunde a fost posibil, materialele de promovare (POSM) din PVC (nereciclabil) cu alternative din plastic reciclabil sau cu carton 100% reciclat.
Astfel, prin mixul de portofoliu pus pe piaţă şi acţiunile de reducere a plasticului din ambalaje derulate şi în anii anteriori, Ursus Breweries a obţinut performanţa de a reduce plasticul pus pe piaţă cu 28% faţă de valoarea de referinţă din 2019, depăşind obiectivul de 25% propus pentru 2030.
Conform comunicatului, în 2024, Ursus Breweries a atins şi depăşit ţinta de 7% pentru vânzările de produse fără alcool, ajungând la 7,4% din totalul vânzărilor. Compania a continuat să inoveze şi să dezvolte portofoliul de produse fără alcool, lansând două sortimente noi de Ursus Cooler: zmeură-mure şi ananas-guava. În prezent, toate etichetele produselor Ursus Breweries, precum şi toate materialele de comunicare comercială includ mesaje de promovare a consumului responsabil.
De asemenea, Ursus Breweries derulează campanii dedicate reducerii consumului iresponsabil de alcool în rândul adulţilor şi prevenirii consumului de alcool în rândul minorilor. Astfel, compania a continuat parteneriatul de lungă durată cu Federaţia Organizaţiilor Non-Guvernamentale pentru Copii (FONPC) şi a lansat o serie de podcast-uri de conştientizare disponibile pe pagina de Youtube Despre Alcool, care a strâns deja peste un milion de vizualizări. Podcastul continuă în 2025 aducând în prim plan medici, terapeuţi şi specialişiti în adicţii care abordează mai multe teme relevante pentru prevenţia consumului iresponsabil de alcool, începând de la relaţiile din familie, sănătatea mintală sau riscurile consumului de alcool la minori. Totodată, comunicările legate de consumul responsabil de alcool pe pagina desprealcool.ro au strâns peste 10,5 milioane vizualizări.
Anul trecut, promovarea consumului responsabil de alcool a ajuns şi la festivaluri, la UNTOLD şi Oktoberfest, printr-un joc de societate original cu întrebări distractive şi educative testat de peste 1100 de festivalieri şi care a determinat şi creşterea semnificativă a utilizării aplicaţiei Zero la Mie. Aplicaţia a fost dezvoltată de Ursus Breweries împreună cu Poliţia Rutieră Română şi Institutul de Medicină Legală, este gratuită şi estimează când nivelul de alcool din sânge revine la zero după ce o persoană a consumat alcool.
Anul trecut, peste 220 de colegi şi-au dedicat timpul acţiunilor de protecţie a mediului şi de promovare a diversităţii şi incluziunii. De asemenea, Ciucaş şi Act for Tomorrow au organizat 4 acţiuni de ecologizare, cu 485 de voluntari implicaţi, din comunitate şi din rândul angajaţilor, care au colectat peste 17,5 tone deşeuri din natură.
Totodată, în parteneriat cu 11 unităţi educaţionale din Bucureşti, Cluj, Timişoara, Buzău şi Galaţi, Ursus Breweries a oferit 48 de burse de studiu şi 11 burse de practică pentru anul şcolar 2024-2025.
Opinia Cititorului