5 to go, brand 100% românesc, îşi anunţă, într-un comunicat remsi redacţiei, extinderea în forţă pe piaţa din Bulgaria şi setează un obiectiv ambiţios de 150 de locaţii deschise în următorii 3-4 ani.
Sursa citată precizează:
„După ce a demonstrat un ritm impresionant de creştere în România, deschizând 650 de locaţii în 10 ani şi devenind cea mai accesată franciză din ţară, cu o cotă de piaţă de 55%, 5 to go ocupă în prezent locul 7 în clasamentul lanţurilor de cafenele din Europa şi este cel mai extins lanţ de cafenele din Europa de Est.
Astfel, după primele teste de piaţă în Bulgaria, prin deschiderea a două locaţii la Ruse, 5 to go targetează adăugarea de noi puncte strategice pe harta Bulgariei, începând din Sofia şi continuând cu restul ţării, în zone cu potenţial. În paralel, businessul de retail a fost demarat de 5 to go în luna mai 2025, prin colaborarea cu lanţul de magazine Minimart şi cu un distribuitor local, pentru dezvoltarea reţelei în sectorul de traditional trade”.
„Planul nostru este să abordăm pe piaţa din Bulgaria un model de business similar celui din România, cu focus pe locaţii operate în sistem de franciză, dar şi cu câteva unităţi gestionate prin management direct, care ulterior vor fi transferate către francizaţi. Ne dorim ca în următorii ani Bulgaria să devină a doua piaţă ca importanţă după România şi un exemplu pentru întreaga zonă, facilitând o dezvoltare regională accelerată. Parteneriatul cu INVENIO contribuie într-o măsură semnificativă la demersurile de aici, prin acces la informaţii relevante despre trendurile din Bulgaria şi prin experienţa lor în dezvoltarea mai multor businessuri în regiune", spune Radu Savopol, cofondator 5 to go.
Aceeaşi sursă mai menţionează:
„Planul de dezvoltare va urma aceeaşi strategie câştigătoare calitate-preţ, oferind clienţilor o cafea bună la preţuri accesibile. Meniul simplificat va cuprinde cinci preţuri fixe: 1, 1.5, 2, 2.5 şi 3 euro. Designul spaţiilor va fi disponibil în două variante, design 2.0 şi 3.0, cu vibe modern, confortabil şi plin de energie, focusul fiind pe locaţii cu suprafeţe între 20 şi 30 m². De asemenea, 5 to go plănuieşte deschiderea în Bulgaria a unui flagship store de dimensiuni mai mari, care va integra Academia 5 to go, precum şi un birou dedicat francizei”.
„Deja am recrutat un Country Manager pentru Bulgaria, Georgi Muhovski, cu o experienţă de peste 10 ani în extinderea reţelelor de retail, acumulată în cadrul unor branduri internaţionale de top din zona de food & beverage, precum şi în real estate comercial. Considerăm că este persoana potrivită pentru acest rol şi credem că va colabora perfect cu echipa din România, urmând ca, începând din acest an, să îşi construiască propria echipă locală în Bulgaria", completează Lucian Bădilă, cofondator 5 to go.
„Am urmărit evoluţia 5 to go şi direcţia lor de business şi sunt convins de potenţialul brandului pe piaţa din Bulgaria, aşadar am acceptat cu entuziasm provocarea de a mă alătura acestei echipe ambiţioase şi de a integra conceptul lor de franciză pe plan local. Împreună vom seta priorităţile pentru perioada următoare şi vom atinge obiectivele propuse, păstrând ADN-ul brandului, dar adaptându-ne în acelaşi timp specificului consumatorilor de aici", spune Georgi Muhovski, Country Manager 5 to go Bulgaria.
Sursa citată concluzionează:
„În ceea ce priveşte accesarea francizei, taxele vor fi similare cu cele din România. Contractul cu francizaţii va fi valabil pe o perioadă de 7 ani, cu 4% royalty, 1,5% marketing fee şi o taxă iniţială de 4.500 de euro. Costul estimat pentru o locaţie „la cheie” variază între 18.000 şi 25.000 de euro, incluzând echipamentele, autorizaţiile, marfa iniţială şi amenajările, în funcţie de suprafaţa spaţiului”.
Opinia Cititorului