Agroland raportează cel mai bun semestru din istorie: vânzări de 229 mil. lei şi profit net în creştere cu 23%

I.S.
Comunicate de presă / 5 septembrie, 18:20

Agroland raportează cel mai bun semestru din istorie: vânzări de 229 mil. lei şi profit net în creştere cu 23%

Grupul antreprenorial Agroland, prezent pe piaţa de retail, agribusiness, producţie alimentară şi nutriţie animală, a încheiat cel mai bun semestru al anului din istoria sa, cu vânzări de 229 de milioane de lei, în creştere cu 11% faţă de aceeaşi perioadă din 2024, potrivit unui comunicat emis redacţiei. De asemenea, profitul operaţional a înregistrat o creştere de 33%, până la 19,5 milioane de lei, iar profitul net s-a ridicat la 12 milioane de lei, +23% faţă de S1 2024.

„Rezultatele obţinute în primele şase luni reconfirmă robusteţea şi rezilienţa modelului de afaceri Agroland Group. Diviziile de Retail, Food şi Agribusiness au livrat cel mai bun prim semestru din istoria companiei, întărind baza pentru obiectivele strategice pe termen mediu. Am încheiat această perioadă cu un ritm sănătos de creştere cu două cifre la nivel de venituri şi profit. Privind înainte, ne concentrăm pe scalarea platformei avicole de la Mihăileşti ca pilon important al diviziei Food, extinderea şi digitalizarea reţelei Agroland Mega, consolidarea producţiei de furaje şi pet food şi investiţii în logistică şi energie regenerabilă. De asemenea, ne menţinem angajamentul faţă de transparenţă şi buna guvernanţă şi ne pregătim prin noi investiţii şi dezvoltare business în anii următori, pentru trecerea pe Piaţa Principală a BVB”, a declarat Horia Cardoş, fondator şi CEO Agroland Group.

Divizia Food a vândut, în primul semestru din acest an, prin platforma avicolă de la Mihăileşti 38,7 milioane de ouă de consum, reprezentând un avans de 27% faţă de primele şase luni din 2024. Veniturile din vânzarea ouălor de consum au crescut cu 52% faţă de S1 2024, ajungând până la 31,6 milioane de lei.

De asemenea, divizia de Retail a ajuns în S1 2025 la vânzări nete de 177,1 milioane de lei, o majorare cu 11% comparativ cu primul semestru din 2024, iar numărul de clienţi a crescut cu 12%, ajungând la 2,1 milioane de persoane.

Veniturile din inputurile agricole au fost, în S1 2025, de 24,3 milioane lei, în scădere cu 23% faţă de S1 2024. Scăderea a fost determinată de restrângerea strategică a activităţii de trading de cereale la nivel intra-grup prin suspendarea acestor vânzări către terţi şi de scăderea cu 35% a vânzărilor de seminţe input, în special de porumb şi floarea soarelui, pe fondul pierderilor repetate înregistrate de fermieri din cauza secetei.

Potrivit sursei, în S1 2025, cheltuielile cu mărfurile s-au ridicat la 117,5 milioane de lei, mai mari cu 9% comparativ cu S1 2024, în linie cu creşterea vânzărilor. Alte cheltuieli importante sunt cele cu energia şi apa, care au înregistrat o creştere de 49%, la 3,6 milioane de lei, ca urmare a creşterii semnificative a activităţii de producţie în fabricile grupului. De asemenea, cheltuielile cu personalul au ajuns la 23,3 mil. de lei, (+ 28% faţă de S1 2024), evoluţie determinată atât de majorarea salariului mediu, cât şi de creşterea numărului de angajaţi (551 faţă de 432 în S1 2024).

La nivel consolidat, Agroland Group a înregistrat în primele şase luni ale anului 2025, cheltuieli financiare de 5,4 milioane de lei, o majorare de 76% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Aceasta este determinată de creşterea datoriilor bancare, care au o rată variabilă a dobânzii, restul cheltuielilor fiind reprezentat de dobânda fixă aferentă obligaţiunilor corporative AAB26 şi AGR28.

”Rezultatele din primul semestru reflectă o execuţie meticuloasă şi o guvernanţă financiară strictă: am îmbunătăţit mixul comercial pentru a stimula vânzările şi a îmbunătăţi marjele, am utilizat mai eficient capacităţile din Işalniţa, Caransebeş şi platforma de la Mihăileşti, susţinute de aprovizionarea cu cereale prin divizia agribusiness, unde activitatea de trading a fost direcţionată strategic spre alimentarea propriilor facilităţi şi am menţinut disciplina în capitalul de lucru pentru a limita volatilitatea şi a proteja marjele. Pe partea de costuri, am ţinut cheltuielile cu mărfurile şi materiile prime sub control prin standardizare operaţională, achiziţii centralizate şi creşterea productivităţii, iar presiunile din energie şi forţă de muncă le-am absorbit prin organizare şi eficientizarea fluxurilor. Cheltuielile financiare au fost gestionate activ, în contextul dobânzilor variabile şi al obligaţiunilor corporative, cu monitorizare atentă a cash-ului şi a costului capitalului. Rezultatul este o organizaţie mai eficientă, care livrează performanţă într-un mediu de piaţă volatil”, a declarat Adrian Gafiţa, Director Financiar Agroland Group.

Conform comunicatului, în luna august a acestui an, Agroland a anunţat o investiţie greenfield de 20 de milioane de euro în platforma avicolă de la Mihăileşti, care va transforma capacitatea de producţie a diviziei Food. Compania va construi noi ferme avicole, care vor contribui la creşterea capacităţii de producţie a ouălor de consum a platformei de la Mihăileşti. Până la sfârşitul anului 2027, este preconizat să atingă o capacitate de 900.000 găini ouătoare cage-free şi 100.000 găini BIO şi free-range şi reprezintă un pas strategic către consolidarea poziţiei Grupului Agroland să devină unul dintre cei mai mari producători de ouă din România, cu un portofoliu diversificat de produse: convenţionale, BIO, free-range, premium şi procesate (ouă lichide, omlete congelate). Această extindere va permite ca, începând cu 2028, divizia Food să depăşească cifra de afaceri de 250 de milioane de lei.

Ăn acelaşi timp, divizia de Retail continuă să crească într-un ritm accelerat, cu un obiectiv clar de 300 de magazine active până în 2028 şi o cifră de afaceri de peste 350 de milioane de lei, susţinute de expansiunea formatului Agroland Mega şi de digitalizare. În primele şase luni ale anului 2025, grupul a continuat investiţiile în vederea creşterii reţelei de magazine Agroland, deschizând 3 magazine în format MEGA, în Arad, Suceava, Turnu Măgurele, precum şi 9 magazine tradiţionale, dintre care 4 magazine în jud. Suceava, 2 în jud. Ilfov şi câte un magazin în jud. Alba, Călăraşi şi Dolj. După închiderea perioadei de raportare, a mai deschis alte 2 magazine în format MEGA, în Slobozia şi Cisnădie.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Casino Online
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

05 Sep. 2025
Euro (EUR)Euro5.0787
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3463
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4106
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8571
Gram de aur (XAU)Gram de aur496.3229

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
oaer.ro
targulnationalimobiliar.ro
roenergy.eu
romexpo.ro
romexpo.ro
romexpo.ro
targuldeturism.ro
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb