LEKTRI.CO, unul dintre principalii jucători din domeniul mobilităţii electrice din România, publică cele mai recente date despre piaţa auto electrică, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Luna august 2025 marchează o creştere de 89% a înmatriculărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Acest lucru confirmă faptul că predictibilitatea şi preţurile corecte joacă un rol esenţial în alegerile şoferilor, chiar şi în lipsa subvenţiilor de la stat.
Potrivit datelor centralizate de LEKTRI.CO, în august au fost înmatriculate 1.335 de noi vehicule electrice (dintre care 57 vehicule comerciale uşoare - LCV), reprezentând 6,11% din totalul înmatriculărilor de autovehicule noi din această lună.
„Observăm o continuă consolidare a pieţei auto electrice din România. Chiar şi fără programul Rabla, care anul acesta a fost amânat faţă de calendarul obişnuit, cifrele din august confirmă că există o cerere solidă. Estimăm că anul 2025 va încheia cu un nivel similar sau chiar peste cel din 2024, ceea ce confirmă maturizarea pieţei locale de e-mobilitate”, a declarat Claudiu Suma, CEO LEKTRI.CO.
În august 2025, Hyundai Kona a dominat topul înmatriculărilor (298 unităţi) şi Inster pe locul trei (110 unităţi), pe locul 2 fiind clasată Tesla Model 3 (176 unităţi). În tot acest timp, Ford Puma şi Explorer au completat Top 5, iar Dacia Spring a surprins negativ, coborând pe locul 28 cu doar 8 unităţi înmatriculate.
În primele 8 luni din 2025, parcul de vehicule electrice a crescut cu 7.005 unităţi, fiind înmatriculate 7.929 de automobile noi şi radiate 924, iar cu doar 4 luni rămase şi 4.748 de unităţi necesare pentru a egala nivelul din 2024, prognoza indică cel puţin menţinerea performanţei de anul trecut; performanţa excelentă din august a ridicat Hyundai Kona pe locul 3 în clasamentul anual, Hyundai Inster pe 7, în timp ce Dacia Spring rămâne lider, dar riscă să piardă prima poziţie dacă vânzările reduse persistă.
Potrivit sursei, la nivelul întregului parc auto electric din România, Dacia Spring rămâne cea mai populară maşină electrică, cu 19.146 de unităţi (32,9% din total). Urmează Tesla Model 3 (5.528 unităţi) şi Tesla Model Y (3.623 unităţi). Hyundai Kona, datorită performanţei recente, a urcat pe locul 4 în clasamentul general, depăşind Renault Zoe. La finalul lunii august, parcul auto electric din România a ajuns la 58.235 de unităţi înmatriculate, incluzând şi cele 50 de vehicule radiate în cursul lunii.
În paralel cu creşterea parcului auto, infrastructura de încărcare se extinde constant. Marii operatori precum Renovatio e-Charge, Eldrive, PPC Blue, E.ON Drive, Mol Plugee, EVConnect, Plugpoint, EvGoSmartCharge, OMV-Petrom şi alţii continuă să instaleze noi puncte de încărcare lunar, menţinând România într-un ritm de dezvoltare susţinut.
Opinia Cititorului