ANALIZĂ XTB: Cum transformă companiile sezonul de vacanţă în sezon de profit

I.S.
Comunicate de presă / 28 iulie, 12:59

ANALIZĂ XTB: Cum transformă companiile sezonul de vacanţă în sezon de profit

Vacanţe, plajă, îngheţată, hoteluri, supermarketuri, maraton de seriale - acestea ar putea fi doar câteva dintre principalele atribute ale verii, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Chiar dacă vorbim despre perioadă din an preponderent „de odihnă”, este şi perioada în care anumite companii înregistrează vârfuri de vânzări şi profitabilitate. Înţelegerea modului în care acestea câştigă din comportamentul sezonier poate fi foarte utilă pentru cei care doresc să investească cu înţelepciune chiar şi în şlapi.

Analiştii XTB au realizat un material despre companiile care, în mod istoric, au înregistrat profit în lunile de vară datorită comportamentului sezonier al oamenilor.

În topul listei sunt companiile care, de fapt, profită cu adevărat atunci când ne "deconectăm". Cu alte cuvinte, întrebarea-cheie în această situaţie este: către ce companii se îndreaptă banii noştri în timpul verii? Sezonul estival este unul aparte deoarece, chiar dacă noi nu lucrăm, alte companii au parte de propria vacanţă specială, iar asta ne poate învăţa şi pe noi cum să investim.

Potrivit sursei, un prim exemplu este mijlocul de transport pe care îl alegem pentru a ajunge la destinaţie. Dacă vorbim despre zboruri, cu greu găsim rival în Europa: Ryanair este cea mai mare companie aeriană din regiune, pentru că mii de oameni o folosesc pentru vacanţe. De fapt, compania irlandeză înregistrează de obicei profituri de milioane de euro în cursul lunilor de vară. De exemplu, în al treilea trimestru al anului trecut, profiturile s-au cvadruplat în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precedent, în timp ce pe bursă, în august, acţiunile au crescut cu 10,31%, punctează analiştii XTB.

Un alt exemplu se referă la îmbrăcăminte. În ceea ce priveşte moda de vară, Inditex este lider incontestabil. În 2024, vânzările sale au crescut cu 6,8% în al treilea trimestru, în timp ce acţiunile au fost mai mari cu 9,14% în august. Anul acesta, deşi acţiunile Inditex nu trec prin cel mai bun moment, am putea asista la o nouă revenire.

Conform comunicatului, atunci când alegeţi cazarea, există multe întrebări la care trebuie să răspundem: all-inclusive, aproape de plajă, cu piscină? Acestea sunt doar câteva dintre cele mai frecvent utilizate filtre. Aici există doi jucători de avut în vedere: Airbnb şi Booking.com, a căror activitate creşte în fiecare vară. Deşi Airbnb domină piaţa în Statele Unite, în Europa, Booking.com este principala resursă, cu o cotă de piaţă de 48% în domeniul închirierilor. Ţări precum Franţa, Spania, Grecia şi Italia primesc milioane de turişti, iar cu această activitate, nu este surprinzător faptul că acţiunile Booking.com au crescut cu 6,69% în luna august a anului trecut.

Un alt exemplu de companie cu volume mari de vânzări în această perioadă a anului este Carrefour. Compania, care a anunţat peste 8.500 de noi angajaţi în Spania în sezonul de vârf pentru a se pregăti de această vară, a anunţat peste 100 de deschideri de magazine în cursul anului 2025. Luna august este extrem de importantă pentru rezultatele sale financiare, mai ales pentru că vara trecută acţiunile sale s-au apreciat cu 5,35%.

La mare, crema cu protecţie solară este nelipsită din geanta de plajă. Una dintre cele mai bine vândute produse cu SPF este Nivea, marcă deţinută de Beiersdorf, o companie globală de îngrijire a pielii cu sediul în Hamburg. Nivea a fost unul dintre brandurile care au înregistrat o creştere de 5,9% a vânzărilor, uşor mai mare decât 5,3%, cea a vânzărilor Grupului.

Conform comunicatului, tot pe plajă, nimic nu este mai bun decât o îngheţată. De exemplu, Unilever vinde milioane de îngheţate Magnum. Al treilea trimestru al anului trecut a fost unul excelent pentru companie, în special în ceea ce priveşte îngheţata, unde categoria a crescut cu aproape 10%, mult peste restul segmentelor. În acel an, au fost lansate noi formate, cum ar fi Magnum Bon Bons (porţii mici), aliniat la tendinţa de snacking, care a contribuit la atragerea mai multor consumatori tineri. Astfel, acţiunile companiei au anunţat piaţa cu o creştere de 2,59%.

După o zi caniculară, acasă, începe selecţia unui serial. Producţiile Adolescence, Squid Game şi Legacy au fost unele dintre cele mai urmărite ale anului, iar vara oferă timp suficient pentru a ţine pasul cu ele. Acest trimestru este, de regulă, unul dintre cele mai bune ale anului pentru Netflix, aşa cum s-a reflectat anul trecut cu o creştere de 12,24% a acţiunilor sale în august, arată XTB.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

28 Iul. 2025
Euro (EUR)Euro5.0704
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3443
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4328
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8297
Gram de aur (XAU)Gram de aur466.3382

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
industrylink.eu
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
targulnationalimobiliar.ro
industrylink.eu
connecting.careers
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb