ANALIZĂ XTB: Nintendo, niveluri record după lansarea consolei Switch 2

I.S.
Comunicate de presă / 27 iunie, 13:10

ANALIZĂ XTB: Nintendo, niveluri record după lansarea consolei Switch 2

Vânzările noii variante a consolei de jocuri Switch, care poate fi utilizată atât separat cât şi conectată la TV, au atins 3,5 milioane de unităţi în primele 4 zile, cu mult peste nivelul atins acum 7 ani de prima variantă, potrivit unui comunicat emis redacţiei. La acea vreme, vânzările atinseseră 2,7 milioane de unităţi în prima lună. Cozile de la unii retaileri şi epuizarea rapidă a unor stocuri online amintesc mai degrabă de entuziasmul din vremuri mai îndepărtate pentru noile produse ale Apple sau, mai aproape de domeniu, de lansările PlayStation.

Ultima variantă de PlayStation a Sony a fost lansată în 2020, ajungând, de atunci, la vânzări globale de 77,7 milioane de unităţi până la final de martie, potrivit datelor oferite de Sony. În Japonia, în total, au fost vândute 5,7 milioane de console PlayStation 5, în timp ce Switch 2 a ajuns deja la 1,2 milioane de unităţi. În SUA, în prima săptămână Switch 2 a ajuns la vânzări de 1,1 milioane de bucăţi, un record pentru orice lansare de gaming.

Succesul vine ca o imensă uşurare după investiţiile masive în dezvoltarea noului hardware şi lansarea mult sub aşteptări a Wii U în 2012. Un eşec ar fi adus o povară financiară majoră, având în vedere ciclul lung de dezvoltare a unor noi produse. Totuşi, eforturi sunt necesare în continuare pentru susţinerea impulsului iniţial. Menţinerea unui ritm bun de vânzări dincolo de euforia lansării va fi o misiune importantă pentru Nintendo, subliniază Claudiu Cazacu.

Potrivit sursei, va fi nevoie de lărgirea ofertei de jocuri şi servicii şi adaptarea la condiţiile de piaţă, mai ales în condiţiile unor incertitudini asupra preţului: produse în bună parte în China, de Foxconn şi alţi fabricanţi, echipamentele ar avea de suferit dacă taxele vamale impuse de SUA sunt majorate. Nintendo a comunicat deja că există posibilitatea unor creşteri de preţuri. Preţul consolei de 450 de dolari a fost deja considerat de o serie de influenceri drept prea ridicat. Aceştia au criticat inclusiv formatul de vânzare a jocurilor sau costul lor - unele titluri ajungând la 80 de dolari -, dar şi posibilitatea de dezactivare de la distanţă a consolei în cazul unor activităţi ”neautorizate”. Cu toate acestea, cumpărătorii nu s-au lăsat descurajaţi până acum.

Ecranul mai mare şi cipul dezvoltat de Nvidia, care permite o îmbunătăţire a experienţei cu ajutorul AI au fost apreciate de fani, cu toate că oferta de jocuri la lansare nu este foarte variată. Unul dintre jocurile disponibile, Cyberpunk 2077 al companiei poloneze CD Projekt, e în topul vânzărilor în afara titlurilor oferite direct de Nintendo.

Acţiunile CD Projekt (CDR) pe bursa din Varşovia au avansat cu 42% anul acesta, continuând recuperarea, dar fiind încă departe de vârfurile ”stratosferice” de acum 5 ani. Amânarea şi ulterior lansarea unui produs considerat nefinisat avusese atunci un efect dramatic asupra valorii acţiunilor. Volatilitatea acţiunilor din domeniul de gaming, software sau hardware, tinde să fie ridicată, reflectând deseori aşteptări înalte şi reacţii puternice în cazul unor dezamăgiri.

Pentru Nintendo, estimările unor vânzări record ale noii console, peste nivelul prognozat de companie de 15 milioane de unităţi până în martie 2026 au impulsionat avansul acţiunilor şi, implicit, pe cel al multiplilor de evaluare. Cu un raport P/E de 56 raportat la profitul ultimului an, acţiunea nu poate fi considerată ieftină, iar pragul de venituri - şi mai ales de profitabilitate - de atins pentru a menţine entuziasmul investitorilor pare a fi ridicat.

Dacă nivelul taxelor vamale pentru importurile din China nu creşte semnificativ, o majorare a profitului pe acţiune de 60% anul acesta este posibilă, în scenariul nostru central, în timp ce varianta de dublare a sa, care ar aduce multiplii de evaluare într-o zonă mult mai confortabilă, implică numeroase presupuneri şi riscuri de nerealizare, arată consultantul de strategie XTB România.

Potrivit comunicatului, unul din competitori, Xbox, divizie a Microsoft, se confruntă cu restructurări, planificând al patrulea val de concedieri din ultimii doi ani. După achiziţia Activision Blizzard, rezultatele au fost considerate insuficiente, iar mişcarea se înscrie într-o tendinţă mai largă de subţiere a schemei de personal a Microsoft. Sony a obţinut anul fiscal trecut un profit în creştere cu 43% din divizia sa de gaming la vânzări cu 9% mai mari, dar anticipa în anul fiscal curent, până în martie 2026, un declin de 8% al vânzărilor.

Spaţiul lăsat liber de concurenţi poate fi o veste bună pentru Nintendo, care beneficiază şi de efectul de noutate al lansării recente, însă elanul puternic al acţiunilor pare a avea şi o dimensiune emoţională şi, pentru a fi sustenabil, va avea nevoie de surprize plăcute din partea datelor financiare ale trimestrelor următoare, mai punctează Claudiu Cazacu.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Conferinţa BURSA “Digitalizare şi Siguranţă Cibernetică”
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

27 Iun. 2025
Euro (EUR)Euro5.0780
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3370
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4322
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9583
Gram de aur (XAU)Gram de aur458.2643

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
letapeseries.com
ccib.ro
aiiro.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb