Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au explicat, azi, că termenul „neconform” din Legea nr. 190/2025 se referă exclusiv la produsele care nu respectă cerinţele legale de calitate şi nu pot fi utilizate conform destinaţiei lor, relatează News.ro, de la care transmitem cele ce urmează.
ANPC a precizat că neconformitatea poate rezulta din vicii ascunse, defecte de fabricaţie sau nerespectarea standardelor legale şi apare în condiţiile în care produsul a fost utilizat şi întreţinut conform instrucţiunilor. Reprezentanţii instituţiei au adăugat că diversitatea sensurilor asociate termenului „neconform” poate genera interpretări diferite în rândul publicului.
„Precizăm că aceste prevederi se referă exclusiv la cazurile de neconformitate ale produselor - situaţii în care bunul nu respectă cerinţele legale de calitate, funcţionalitate sau caracteristicile declarate şi nu poate fi utilizat conform destinaţiei sale”, au transmis reprezentanţii ANPC.
Preşedintele Nicuşor Dan a promulgat legea care prevede amendarea comercianţilor cu sume între 5.000 şi 25.000 de lei pentru nerespectarea obligaţiei de a înlocui produsele achiziţionate, atunci când cumpărătorul constată o neconformitate în termen de cel mult 30 de zile.
ANPC apreciază că modificările oferă un instrument suplimentar pentru a interveni eficient în cazurile în care comercianţii refuză sau întârzie nejustificat înlocuirea bunurilor neconforme sau nu respectă termenul legal de constatare a neconformităţii.














































Opinia Cititorului