Stimate domnule Ionel Cristinel Obretin, Preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor,
Asociaţia Pro Consumatori, în calitatea sa de navă amiral a mişcării consumatoriste din România, are pentru dumneavoastră cinci provocări:
1. Prima întâlnire pe care o veţi avea, în noua calitate de preşedinte al acestei autorităţi, să fie cu reprezentanţii asociaţiilor de consumatori. Predecesorii dumneavoastră au avut întâlniri de lucru doar cu reprezentanţii industriei!
2. Desfiinţaţi formularul online pentru sesizări de pe site-ul Autorităţii, deoarece este inaccesibil pentru 9 din 10 consumatori. APC a sesizat acest lucru predecesorilor dumneavoastră, însă niciunul dintre aceştia nu a binevoit să intervină.
3. Redaţi Asociaţiei Pro Consumatori Centrul European al Consumatorilor. Acest serviciu public a fost înfiinţat de Asociaţia Pro Consumatori în anul 2008, fiind preluat abuziv de ANPC în anul 2018, împreună cu cei patru angajaţi ai asociaţiei, formaţi timp de 20 de ani pentru acest tip de activitate!
4. Lăsaţi uşa instituţiei permanent deschisă pentru asociaţiile de consumatori!
5. Treceţi activităţile privind insolvenţa persoanelor fizice şi soluţionarea alternativă a litigiilor în responsabilitatea asociaţiilor de consumatori!
Opinia Cititorului