Piaţa auto din Norvegia a înregistrat în luna noiembrie o creştere de aproximativ 70% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar 97,6% dintre vehiculele noi vândute au fost complet electrice, cu Tesla Model Y în fruntea clasamentului vânzărilor, potrivit Reuters, de la care transmitem cele ce urmează.
Clienţii norvegieni s-au grăbit să achiziţioneze maşini înainte de majorarea taxelor pentru vehiculele electrice planificată pentru începutul anului 2026, alimentând cererea şi impulsionând vânzările Tesla. Compania americană a raportat în noiembrie o creştere de aproape trei ori faţă de anul precedent, iar în primele 11 luni din 2025 a vândut în Norvegia mai multe maşini decât orice alt producător auto, depăşind recordul anual de vânzări cu o lună înainte de finalul anului. Model Y rămâne principalul vector al acestei evoluţii, iar vânzările Tesla în ţară au crescut cu 34,6%.
În restul Europei, situaţia este complet diferită: Tesla înregistrează scăderi accentuate ale vânzărilor. În Franţa, înmatriculările lunare au scăzut cu 58% până la 1.593 de vehicule, în Suedia cu 59% până la 1.466 de unităţi, iar în Danemarca cu 49% până la 534 de maşini, potrivit datelor oficiale citate de Reuters. Compania a încercat să recâştige cumpărătorii europeni prin lansarea unei versiuni reînnoite a Modelului Y, însă doar câteva unităţi cu un preţ de 40.000 de euro au ajuns pe piaţă la finele lunii noiembrie.
Norvegia rămâne un caz aparte în Europa: aproape toate maşinile vândute în noiembrie au fost electrice, în linie cu obiectivul autorităţilor de a elimina vânzările de vehicule cu motoare termice până la finalul acestui an. Subvenţiile generoase acordate în ultimul deceniu au transformat piaţa locală într-un laborator al tranziţiei către electromobilitate, oferind Tesla unul dintre primele sale avantaje competitive majore în afara Americii de Nord.



















































Opinia Cititorului