Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a anunţat luni începerea operaţiunilor de dinamitare pentru construirea tunelului Robeşti, situat pe secţiunea 2 (Boiţa-Cornetu) a Autostrăzii Sibiu-Piteşti, potrivit unei postări pe Facebook. Lucrările vor fi efectuate zilnic până la străpungerea completă a zonelor cu stâncă dură, tunelul urmând să aibă o lungime de 900 de metri.
Potrivit directorului CNAIR, pentru construirea tunelului vor fi excavaţi aproximativ 200.000 de metri cubi de material şi vor fi folosite circa 70 de tone de material exploziv, 60.000 de metri cubi de beton şi 4.000 de tone de armătură şi confecţii metalice.
Asocierea de constructori turci Mapa-Cengiz va lucra non-stop, în paralel cu operaţiunile de dinamitare. Lotul 2 al autostrăzii, cu o lungime de 31,33 kilometri, include şapte tuneluri şi 48 de viaducte, poduri şi pasaje.
Valoarea contractului este de 4,25 miliarde lei (fără TVA), finanţarea fiind asigurată prin Programul Transport (PT). Lucrările trebuie finalizate până în anul 2028. Secţiunile 2 şi 3 ale Autostrăzii Sibiu-Piteşti fac parte din tronsonul montan, considerat cel mai dificil din punct de vedere tehnic.




















































Opinia Cititorului