AURELIAN DOCHIA:"Tensiunile din Ucraina ar putea influenţa negativ consumul"

PETRE BARAC
Ziarul BURSA #Macroeconomie / 6 mai 2014

"Tensiunile din Ucraina ar putea influenţa negativ consumul"

Primul trimestru ne-a adus creşteri în comerţul cu amănuntul

Creşterea vânzărilor cu amănuntul din primul trimestru este o veste aşteptată, care oferă o perspectivă bună pentru acest an, ne-a declarat analistul Aurelian Dochia.

Domnia sa ne-a explicat: "Reacţia oamenilor este mediată de o anumită percepţie. Dacă oamenii au încredere că lucrurile merg într-o direcţie bună, atunci vom avea şi o creştere de consum". Analistul susţine că există, totuşi, un semn de întrebare legat de tensiunile din Ucraina, care ar putea influenţa negativ consumul şi evoluţia preţurilor dacă această situaţie nu va fi rezolvată în curând.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut cu 9,3% ca serie brută şi cu 8,3% ca serie ajustată, în primul trimestru al acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS).

AOAR: "Reducerea TVA ar spori consumul"

Relansarea consumului din primele luni ale anului este îmbucurătoare, chiar dacă veniturile n-au crescut, ne-a declarat Cristian Pârvan, secretarul general al AOAR (Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România).

Domnia sa ne-a precizat: "Această creştere a consumului este influenţată de un cumul de factori. Însă, este prematur să estimăm cum vor evolua, în acest an, vânzările din comerţul cu amănuntul. Una dintre măsurile pe care AOAR o propune autorităţilor pentru sporirea consumului este reducerea TVA".

Ca serie brută, evoluţia din sectorul comerţului cu amănuntul în primul trimestru a fost susţinută de creşterea vânzărilor la produse nealimentare (+13,1%), vânzările carburanţilor pentru autovehicule în magazinele specializate (+7,1%) şi de vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,1%).

În serie ajustată, în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, vânzările de produse nealimentare au crescut cu 12,3%, cele de carburanţi cu 5,9%, iar comerţul cu alimente, băuturi şi tutun - cu 5,7%.

INS a mai raportat că, în martie comparativ cu luna februarie, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a urcat, per ansamblu, cu 18,2% ca serie brută, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+32,5%), vânzărilor de produse nealimentare (+15,4%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+13,2%).

De asemenea, în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, comerţul a crescut în perioada menţionată cu 2,3%, după ce vânzările de carburanţi s-au majorat cu 7%, cele de produse nealimentare cu - 1,7%, iar vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun cu 1,2%.

Comparativ cu martie 2013, comerţul cu amănuntul a crescut în aceeaşi lună din acest an cu 13,6% ca serie brută şi cu 11,9% ca serie ajustată.

Pe scurt

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa “Securitatea cibernetică”
Avocat Ianul Alexandra
Electromagnetica
BTPay
cautavocat.ro
danescu.ro
arsc.ro
Gala Regista 2023

Curs valutar BNR

08 Feb. 2023
Euro (EUR)Euro4.8962
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5550
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9559
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.5088
Gram de aur (XAU)Gram de aur275.4827

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro