AutoEco: Revizia auto de vară costă mai mult în 2025 - până la 1.000 de lei

T.B.
Comunicate de presă / 25 iunie, 09:40

AutoEco: Revizia auto de vară costă mai mult în 2025 - până la 1.000 de lei

Costul unei revizii auto complete la maşină pentru sezonul de vară a crescut semnificativ faţă de anul trecut, ajungând până la 1.000 de lei pentru modelele de volum cele mai populare în România, dacă includem şi manopera, potrivit unei analize AutoEco, magazin online de piese şi accesorii auto, cu prezenţă locală şi consultanţă specializată, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei. Astfel, preţurile la consumabilele auto au crescut cu până la 15% faţă de vara trecută, iar numărul şoferilor care vin acum cu probleme mai complexe, din cauza amânării întreţinerii, este în creştere.

Dacia Logan, Golf 7 şi Ford Focus - până la 825 lei doar pentru piese

AutoEco a realizat o analiză de preţ pentru trei dintre cele mai frecvente modele aflate în circulaţie:

Dacia Logan 2 (1.5 DCI): între 535 şi 720 lei (filtre, ulei, plăcuţe faţă sau faţă + spate);

VW Golf 7 (1.6 TDI): între 635 şi 825 lei;

Ford Focus 3 (1.6 TDCI): între 570 şi 700 lei.

Toate preţurile sunt calculate pentru piese de calitate OEM, de la producători care echipează din fabrică respectivele modele. Dacă adăugăm costul estimativ al manoperei (200-300 lei în funcţie de service şi de oraş), totalul poate depăşi uşor 900 - 1.000 de lei pentru o revizie completă.

Creştere de preţuri şi cerere concentrată în vară

În ultimele 7 luni, la nivelul întregii pieţe, vânzările de piese auto şi accesorii au scăzut cu până la 30%, mulţi şoferi amânând reviziile sau reparaţiile necesare. Consecinţa este o creştere bruscă a cererii în perioada de vară, însoţită de costuri mai mari.

La nivel general, însă, inflaţia a influenţat costurile materiilor prime, ale transportului şi ale manoperei. În acelaşi timp, persistă disfuncţionalităţi în lanţurile de aprovizionare, moştenite din crizele anilor anteriori, care continuă să limiteze disponibilitatea unor produse. La acestea se adaugă o cerere sezonieră accentuată, cauzată de amânarea lucrărilor de întreţinere în prima parte a anului. Mulţi şoferi revin acum cu reparaţii complexe, ceea ce contribuie la o presiune suplimentară asupra pieţei. Costurile totale cresc şi ca urmare a uzurii acumulate, generată de lipsa intervenţiilor preventive.

„Vedem tot mai mulţi clienţi care revin acum, după luni de amânare, cu probleme mai grave decât o simplă revizie. De la plăcuţe complet uzate, până la discuri, amortizoare sau elemente de direcţie, întreţinerea ignorată se traduce în costuri şi mai mari. Şoferii plătesc acum, practic, pentru neglijenţa din lunile trecute”, spune Costin Stan, CEO AutoEco, menţionând că acest tip de neglijenţă are efecte directe asupra bugetelor: în locul unei revizii de rutină, tot mai mulţi români sunt nevoiţi să înlocuiască şi plăcuţele, şi discurile, amortizoarele sau componentele de direcţie.

În astfel de situaţii, o revizie obişnuită de 800-1.000 de lei poate fi urmată de reparaţii suplimentare care ridică nota totală la 1.500-2.000 de lei, în funcţie de componentele afectate. Înlocuirea discurilor de frână, a amortizoarelor sau a altor piese de suspensie este frecventă în cazurile de întreţinere neglijată. În plus, tendinţa de a căuta soluţii rapide, fără consultanţă specializată, duce adesea la achiziţii greşite şi pierderi suplimentare.

Ce recomandă specialiştii AutoEco

AutoEco.ro recomandă efectuarea reviziilor la fiecare 10.000 km sau 1 an, chiar dacă unii producători auto indică intervale mai lungi. În condiţiile reale de exploatare din România, această abordare preventivă reduce riscul apariţiei unor defecţiuni majore şi ajută la optimizarea costurilor. În plus, specialiştii recomandă:

înlocuirea curelei de distribuţie la 90.000-100.000 km sau 4 ani

schimbarea lichidelor de transmisie la 2-3 ani, chiar dacă unii producători susţin că nu este necesară

Pentru produsele consumabile - uleiuri, filtre, plăcuţe de frână - este indicată alegerea unor mărci cu istoric dovedit, compatibile cu modelul şi stilul de condus.

Greşelile frecvente ale şoferilor români

Amână întreţinerea, până în momentul în care apar defecţiuni vizibile sau sunete suspecte;

Aleg piese ieftine, fără consultanţă, ceea ce poate duce la incompatibilităţi sau performanţă slabă;

Nu verifică regulat nivelul lichidelor (ulei, freon, antigel) sau starea frânelor;

Comandă după preţ, fără să înţeleagă diferenţele reale între branduri şi calităţi.

În acest context, AutoEco funcţionează ca un punct de sprijin pentru şoferii care vor să evite greşelile frecvente din procesul de selecţie a pieselor auto. Prin consultanţă tehnică personalizată, preţuri afişate clar şi livrare rapidă - inclusiv la easybox - compania oferă un echilibru între accesibilitate şi încredere. Platforma este completată de recomandări disponibile online (YouTube, TikTok) şi de un portofoliu de produse verificate, de la mărci consacrate precum Mann-Filter, Bosch, Castrol sau TRW, selectate în funcţie de compatibilitatea cu vehiculul şi stilul de condus.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Conferinţa BURSA “Digitalizare şi Siguranţă Cibernetică”
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

25 Iun. 2025
Euro (EUR)Euro5.0538
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3571
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3999
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9296
Gram de aur (XAU)Gram de aur465.6019

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
letapeseries.com
ccib.ro
aiiro.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb