Autovit.ro: Piaţa maşinilor electrice şi hibride creşte la 185,8 milioane euro în vara 2025, dar interesul cumpărătorilor scade cu 37,5%

I.S.
Comunicate de presă / 24 septembrie, 13:40

Autovit.ro: Piaţa maşinilor electrice şi hibride creşte la 185,8 milioane euro în vara 2025, dar interesul cumpărătorilor scade cu 37,5%

Autovit.ro, cea mai mare platformă auto online din România, prezintă o analiza detaliată a pieţei maşinilor electrice şi hibride listate pe platformă în perioada iunie - august 2025, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2024, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Datele relevă o ofertă mai bogată, pe de o parte, cu indicatori pozitivi în ceea ce priveşte numărul de anunţuri şi valoarea totală a tranzacţiilor, iar pe de altă parte, o scădere importantă a numărului de vizualizări, semn că preferinţele cumpărătorilor se adaptează la noile realităţi economice şi sociale.

Valoarea totală a maşinilor electrice şi hibride listate pe Autovit.ro a crescut în vara 2025 la 185,8 milioane de euro, faţă de 179,6 milioane de euro în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Numărul anunţurilor de maşini electrice şi hibride a înregistrat o creştere notabilă de 7,6%, de la 5.392 anunţuri în vara 2024 la 5.803 în perioada similară din 2025. Dinamica lunară arată variaţii interesante: iunie 2025 a fost luna cu cea mai spectaculoasă creştere, +26,8% faţă de iunie 2024. Iulie a înregistrat o creştere moderată, de la 1.948 la 2.049 anunţuri, în timp ce august a marcat o scădere, de la 1.740 la 1.594 anunţuri.

Conform sursei, topul brandurilor este dominat de Toyota, care şi-a consolidat poziţia de lider cu 1.200 anunţuri în 2025 (21% din total) comparativ cu 1.051 anunţuri (19% din total) în 2024. Mercedes-Benz ocupă a doua poziţie cu 801 anunţuri (14%) în 2025, uşor crescut faţă de 730 anunţuri (14%) în 2024.

În schimb, BMW înregistrează cea mai mare creştere procentuală dintre mărcile de top, de la 556 la 711 anunţuri, adică +27,9%. De asemenea, Hyundai urcă pe poziţia a patra, de la 263 la 331 anunţuri (+25,9%), depăşind Volvo, care a scăzut în vara 2025 la 285 anunţuri (5%).

Totodată, în top 10 îşi fac intrarea Renault cu 198 anunţuri (3%) şi Kia cu 188 anunţuri (3%), în timp ce Lexus şi Tesla nu mai figurează în clasamentul din 2025.

Deşi numărul anunţurilor a crescut, vizualizările au înregistrat o scădere de 37,5%, de la peste 5,3 milioane în vara 2024 la peste 3,3 milioane în vara 2025. Această tendinţă poate indica o piaţă mai matură, în care românii sunt mai selectivi în căutările lor.

Toyota îşi menţine supremaţia şi la capitolul vizualizări, cu peste 732.500 de vizite (22% din total) în 2025. BMW şi Mercedes-Benz completează podiumul, cu mai mult de 440.000, respectiv peste 342.000 vizualizări în 2025.

Potrivit comunicatului, topul modelelor arată o schimbare semnificativă: Toyota Corolla trece de pe locul secund pe primul loc în 2025, cu 329 de anunţuri, faţă de 218 anul trecut. Creşterea de 51% marchează cea mai bună performanţă dintre toate modelele analizate. C-HR rămâne stabil, cu 298 de anunţuri, iar RAV4 creşte de la 183 la 245 (+34%). Intrarea Mercedes-Benz GLC în top, cu 158 de anunţuri, arată o diversificare a pieţei pe zona premium. BMW Seria 5 creşte de asemenea, dar într-un ritm mai moderat (+10,7%).

"Analiza Autovit.ro confirmă o etapă decisivă în evoluţia pieţei româneşti de vehicule electrice şi hibride. Observăm nu doar o creştere cantitativă a ofertei - cu peste 5.800 de anunţuri publicate - ci şi o dezvoltare calitativă remarcabilă, cu diversificarea mărcilor prezente şi apariţia unor modele noi pe segmente diferite de preţ. În paralel, comportamentul consumatorilor reflectă o abordare mult mai informată şi calculată: aceştia analizează cu atenţie raportul preţ - performanţă, autonomia reală şi compatibilitatea cu infrastructura de încărcare disponibilă. Această evoluţie către o piaţă mai sofisticată, dar şi mai stabilă, ne arată că România se apropie de standardele europene în adoptarea mobilităţii electrice", a declarat Sorin Bălan, Senior Head of Commercial Operations.

Analizând tipurile de motorizare, se observă o schimbare semnificativă în preferinţele consumatorilor. Vehiculele hibride plug-in au devenit categoria principală în 2025 cu 2.619 anunţuri, crescând considerabil cu 25%, faţă de 2.093 anunţuri în 2024. Maşinile hibride tradiţionale se situează pe locul doi cu 2.273 anunţuri - o creştere modestă faţă de 2.200 anunţuri în vara 2024. Vehiculele 100% electrice rămân pe ultima poziţie, cu 911 anunţuri în 2025, în scădere faţă de 1.099 anunţuri în 2024.

SUV-urile reprezintă 56% din totalul anunţurilor în vara 2025, faţă de 53% în 2024. În plus, ele concentrează şi peste 55% din totalul vizitelor. Creşterea confirmă apetitul românilor pentru maşini mai mari, versatile şi adaptate drumurilor din ţară. Sedanurile ocupă a doua poziţie cu 1.182 anunţuri, în timp ce maşinile compacte avansează în privinţele consumatorilor, cu 448 anunţuri în 2025 faţă de 382 în 2024.

Un alt fenomen interesant este creşterea numărului de anunţuri pentru maşini recent fabricate. În vara 2025 au fost listate 553 de vehicule produse în acelaşi an şi 537 din 2024, care împreună au atras puţin peste 690.000 de vizite. În acelaşi timp, modelele fabricate în 2021 domină oferta, cu peste 1.250 de anunţuri şi peste 733.000 de afişări. Se conturează, astfel, o piaţă cu interes ridicat atât pentru modele foarte noi, cât şi pentru cele cu 3 - 4 ani vechime, considerate optimizate din punct de vedere raport preţ - calitate.

Potrivit sursei, concomitent, românii se orientează puternic către segmentul 10.000 - 25.000 de euro, care înregistrează 2.385 de anunţuri în lunile de vară 2025 (41% din total) şi peste 1,47 milioane vizualizări (44% din total). Segmentul mediu de 25.000 - 40.000 de euro, creşte uşor ca ofertă (1.905 anunţuri), dar scade la nivel de vizualizări (peste 1 milion).

Segmentul premium (peste 40.000 de euro) înregistrează un uşor declin: 1.251 de anunţuri în vara 2025, faţă de 1.331 în 2024, şi doar 677.000 vizualizări, comparativ cu 1,3 milioane anul trecut.

Analiza vehiculelor vândute arată că 45% dintre tranzacţii s-au încheiat în segmentul 10.000 -25.000 euro, 34% în categoria 25.000 - 40.000 euro şi 17% pentru autoturismele de peste 40.000 euro.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Casino Online
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

24 Sep. 2025
Euro (EUR)Euro5.0784
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3162
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4352
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8165
Gram de aur (XAU)Gram de aur522.8926

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
targulnationalimobiliar.ro
investenergy.ro
world-nuclear-exhibition.com
roenergy.eu
romexpo.ro
romexpo.ro
romexpo.ro
romexpo.ro
targuldeturism.ro
thediplomat.ro
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb