Buget prea mic pentru nevoile CFR Călători

George Marinescu
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi /

Buget prea mic pentru nevoile CFR Călători

Compania va înregistra în acest an o pierdere de 92 milioane euro, de patru ori mai mare faţă de anul 2018  

Rodrigo Maxim, preşedinte FSTFR: "Dacă nu se va realiza rectificarea bugetară pe care am cerut-o şi nu va fi achiziţionat material rulant, atunci vom opri lucrul"

CFR Călători reprezintă una dintre cele două companii feroviare de stat cu probleme din punct de vedere al capitalizării şi al nevoilor curente. Cu toate acestea, guvernul Dăncilă şi Ministerul Transporturilior nu au găsit nici în acest an fondurile necesare pentru reabilitarea acestei companii publice, iar bugetul de venituri şi cheltuieli înregistrează o pierdere considerabilă.

Conform datelor oficiale, pierderea ce va fi înregistrată la sfârşitul acestui an se ridică la 92 de milioane de euro. Sindicatele afirmă că, în realitate, pierderea se apropie de 150 de milioane de euro, din cauza faptului că Guvernul nu acordă valoarea reală a subvenţiei la transportul de persoane efectuat de către CFR Călători.

Rodrigo Maxim, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) a declarat pentru Ziarul BURSA: "Noi am descis să ne dăm acordul pe bugetul de venituri şi cheltuieli cu condiţia ca peste 700 de milioane lei - diferenţa de subvenţie - să intre în bugetul CFR Călători la rectificarea bugetară care va avea loc în vară. Dacă Guvernul nu ne va aloca această sumă, sau măcar cele 431 milioane lei cu care s-ar echilibra cât de cât bugetul, vom protesta prin toate formele prevăzute de legea dialogului social".

Liderul sindical a menţionat că angajaţii companiei au cedat din pretenţiile lor salariale, cu condiţia ca în acest an CFR Călători să achiziţioneze materialul rulant atât de necesar, să îmbunătăţească parcul tehnic, să modernizeze şi să repare garniturile existente. Astfel, în loc de majorarea salarială de 50% solicitată iniţial, ceferiştii au fost de acord ca, în cursul anului 2019, veniturile să le crească doar cu 10%, pentru a nu împiedica procesul de modernizare al companiei.

Rodrigo Maxim ne-a mai spus: "Nu este creşterea salarială pe care o doream noi, dar directorul general ne-a promis că nu va fi o creştere generală, ci doar la angajaţii care au o activitate mai mare, un volum de muncă mai mare pe aceeaşi funcţie. Am lăsat de la noi şi nu am forţat nota pe salarii, în ideea în care va fi un an pentru modernizarea vagoanelor şi locomotivelor, pentru cumpărarea de material rulant, pentru îmbunătăţirea condiţiilor de lucru, ca să avem un buget echilibrat. Le dăm însă un răgaz de şase luni, până în toamnă, deoarece nemulţumirile ceferiştilor sunt foarte mari. Dacă nu se va realiza rectificarea bugetară pe care am cerut-o şi nu va fi achiziţionat material rulant, atunci vom opri lucrul. Facem acest lucru, deoarece vrem un operator puternic de stat care, în condiţiile liberalizării transportului feroviar de persoane, să poată concura cu orice alt operator din Uniunea Europeană".

Subvenţia pentru transportul feroviar de călători primită în acest an de CFR Călători este mai redusă cu 5,22% faţă de anul 2018, adică o reducere de 56 milioane de lei.

Totalul veniturilor prevăzute în bugetul companiei pentru anul 2019, în valoare de 2,13 miliarde lei, este mai mic cu 1,25% faţă de anul trecut.

Pentru acest an se preconizează o creştere cu 3,17% a veniturilor rezultate din trans­portul de călători, care vor ajunge la 918 milioane de lei.

Compania feroviară de stat va vinde active de 2 milioane lei şi va încasa chirii în valoare totatlă de 5,5 milioane lei.

Cheltuielile prognozate pentru acest an vor fi de 2,56 miliarde de lei, între acestea numărându-se o majorare cu 47,51% a sumelor alocate pentru reparaţii şi întreţinere pentru materialul rulant. Suma prevăzute în acest scop pentru anul 2019 este de 164 milioane de lei, la care se adaugă încă 50 milioane lei pentru reparaţii de vagoane şi 37 milioane lei pentru înreţinerea şi repararea locomotivelor.

În timp ce sindicatele vorbesc despre o creştere de doar 10% a veniturilor salariale, compania anunţă că în 2019 cheltuielile de personal vor fi cu 17,44% mai mari faţă de anul trecut şi vor fi majorate cu 24,55% cheltuielile cu tichetele de masă.

Analizând bugetul CFR Călători constatăm o pierdere estimată de aproximativ 431 milioane de lei(92 milioane euro), de patru ori mai mare comparativ cu anul trecut.

Reprezentanţii administraţiei CFR Călători şi cei ai organizaţiilor sindicale au convenit săptămâna trecută că proiectul de buget de venituri şi călători al companiei pentru acest an va fi trimis pe circuitul de avizare/aprobare.

Opinia Cititorului ( 6 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

  1. Toate reparațiile la c.f. sînt supra evaluate

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    De când e treaba sindicatelor achiziția de material rulant? Marele Rodrigo ,poate ne spune si nouă ce salariați au renuntat la bani(putini oricum).

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    Sunt si eu curios cu cine sau cosultat sindicatu de a renuntat la marirea de salariu ?

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    Pai de ce nu ar înregistra pierderi colosale chiar, când toți studentii merg gratuit, tușul și cartonul costa foarte mult asta 1,2 cei de la conducerea C. F. R fură de nu mai pot, 3. Nu fac nici o investiție și este un jeg total în tot ce însemna C. F. R și asta din vina celor de la conducerea țării și a C. F. R.

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    Oameni buni nici in 200de ani nu se întâmpla nimic la CFR nu va imaginați cat sa furat se fura si se ca fura interes 0,0hotia pe primul loc de la cel mai mic pana la hoți ce mari in frunte cu lideri de sindicat ce sa mergem in Europa nici in casxauti ni suntem in stare deci hoție hoție hoție peste tot

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    Daca nu se umbla la modul an care se fac achizitii si valoarea lor la c.f.r. Nu vor fi bani niciodată. La c.f.r.nu mai sunt reprezentanți ai muncitorilor ci ai administrației. La c.f.r.calatori a venit o dispoziție prin care se cere reducerea cheltuielilor mai ales cele salariale.

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

DTLAWYERS
Apanova
Business Card
BTPay
smart city industry awards 2019
Calendarul BURSA 2019
Schlumberger
Legestart
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.roSCEBSMART TRANSFORMATION 2019
Cabinet de avocatTMPS