Canalele digitale vor deveni principala modalitate prin care clienţii interacţionează cu băncile la orizontul anului 2015, detronând astfel reţelele tradiţionale de sucursale, potrivit unui raport PwC, intitulat "The new digital tipping point", conform unui comunicat de presă remis redacţiei. Potrivit raportului, băncile au omis până acum o sursă vitală de creştere a veniturilor pentru că au fost prea lente în adoptarea inovaţiilor digitale care au schimbat în mod radical modelele de afaceri şi au redefinit interacţiunea cu clienţii. Aceasta, în ciuda cererii puternice pentru produse bancare digitale din partea clienţilor care sunt dispuşi să plătească pentru ele.
PwC a derulat un studiu pe un eşantion de 3000 de clienţi bancari din nouă pieţe dezvoltate şi emergente care arată că cei mai mulţi consumatori sunt dispuşi să plătească până la 10 lire sterline pe lună pentru serviciile bancare digitale dacă acestea oferă confort şi valoare adăugată. Cercetarea relevă faptul că există cerere pentru ofertele digitale inovative cum ar fi notificările pe platformele de social media, un portofel electronic (e-wallet) pentru cardurile de loialitate şi instrumente de analiză financiară şi că acestea sunt produsele pentru care consumatorii sunt cel mai mult dispuşi să plătească.