Colliers International, unul dintre liderii pieţei de consultanţă imobiliară din România, a înregistrat în 2008 o cifră de afaceri de 65 milioane de lei (aproximativ 18 milioane euro) în scădere cu circa 15% faţă de veniturile de 21,2 milioane euro din anul precedent.
"În ciuda unui an foarte greu şi a dificultăţilor de finanţare care au afectat piaţa imobiliară, am reuşit să încheiem anul cu rezultate foarte bune şi mai mult de jumătate dintre departamente au simţit o creştere. Criza financiară globală a afectat în primul rând pieţele de vânzări - rezidenţial, terenuri şi investiţii - care în 2008 au avut scăderi substanţiale, în timp ce pieţele de închirieri, unde companiile gândesc strategic şi pe termen lung au avut în continuare o tendinţă ascendentă", a declarat Managing Partner în cadrul Colliers Internaţional, Bogdan Georgescu.
Potrivit companiei, ponderea cea mai mare din venituri a deţinut-o divizia de închirieri spaţii de birouri, care şi-a consolidat poziţia de lider de piaţă şi în 2008, atingând o cotă de piaţă de 50% la nivelul capitalei. Portofoliul de clienţi al departamentului cuprinde principalele bănci din România, cele mai mari companii din industria FMCG, companii de IT, software şi audit, susţin repezentanţii Colliers.