Colliers: Tot mai mulţi angajaţi îşi reiau activitatea la birou

F.D.
Companii / 28 mai

Oana Adjudeanu, Head of Business Operations Asset Services la Colliers România

Oana Adjudeanu, Head of Business Operations Asset Services la Colliers România

Sistemul de muncă hibrid, care îmbină activitatea de la distanţă cu prezenţa la birou pentru întreaga echipă, a rămas în practica multor companii şi după încheierea pandemiei, dar numărul angajaţilor care se întorc la birou este în continuă creştere, observă consultanţii din cadrul departamentului de Asset Services al Colliers România, care administrează aproximativ 640.000 de metri pătraţi de spaţii imobiliare, dintre care aproape 600.000 metri pătraţi reprezintă birouri.

"Un semn evident că biroul este acum perceput nu doar ca un centru de cost, ci mai degrabă ca un spaţiu esenţial în care oamenii se pot conecta şi sunt încurajaţi să lucreze la capacitate maximă prin intermediul unor noi experienţe legate de viaţa de birou este şi apariţia unor noi poziţii în organigrama companiilor, precum cea de Workplace Experience Manager. De asemenea, o altă tendinţă importantă este impunerea unui număr minim de zile de prezenţă la birou de către marile companii. Aceste constatări subliniază importanţa interacţiunii umane şi a culturii organizaţionale pentru motivaţia angajaţilor şi indică şi o modificare în abordarea echilibrului între viaţa profesională şi cea personală", subliniază Oana Adjudeanu, Head of Business Operations Asset Services la Colliers România.

În prezent, Colliers are un total de peste 300 de chiriaşi în clădirile pe care le administrează în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Braşov, iar valoarea proprietăţilor din portofoliu depăşeşte un miliard de euro. După o monitorizare atentă a proiectelor pe care le gestionează, consultanţii Colliers observă o tendinţă crescătoare a zilelor de lucru la birou. Mai exact, de la 40% în primul trimestru din 2023, numărul angajaţilor care se prezintă şi lucrează în clădirile de birouri a crescut la aproximativ 55% în primul trimestru al lui 2024, incluzând în evaluare şi zilele de luni şi vineri, care influenţează în mod semnificativ media prezenţei în zilele de marţi-joi. Această evoluţie se reflectă şi în analiza traficului la principalele staţii de metrou din Bucureşti, unde se remarcă modificări semnificative ale fluxului la orele de varf către şi dinspre locul de muncă.

"Organizăm diverse evenimente destinate chiriaşilor în cadrul mai multor proiecte pe care le administrăm, cum ar fi concursuri, ateliere, acţiuni caritabile, workshop-uri educaţionale şi expoziţii. Am fost plăcut surprinşi să observăm nivelul de entuziasm al chiriaşilor noştri şi dorinţa lor de a participa activ la crearea mai multor oportunităţi de interacţiune şi întâlnire la birou. Beneficiile directe pentru aceştia sunt evidente - chiar şi într-un mediu de muncă digitalizat şi orientat spre lucrul de la distanţă, interacţiunile umane contribuie la menţinerea culturii organizaţionale, sporirea productivităţii şi, cel mai important, creşterea retenţiei angajaţilor. Altfel spus, conexiunea pe care o avem cu colegii ne aduce o stare de bine şi ne motivează să ne prezentăm la birou, chiar şi atunci când trebuie să petrecem cel puţin o oră în trafic", completează Oana Adjudeanu, făcând referire la un studiu recent la nivel global, care a evidenţiat că peste 40% dintre angajaţii întrebaţi de ce aleg să vină la birou au răspuns că pentru ei contează ce alţi colegi mai sunt prezenţi în acea zi, iar peste 30% se orientează în funcţie de evenimentele organizate în cadrul companiei.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. O prostie mai mare decat mizeriile debitate in articolul asta, rar mi-a fost sa citesc. Mersul la birou e util doar pentru a justifica "munca" unor managerasi care altfel ar curata santurile de pet-uri si pentru a umple buzunarele companiilor de tipul celor care angajeaza "profesionisti" ca Oana Adjudeanu, "Property managers".

    De fapt, companiile destepte au inteles ca fara un birou fizic, pot angaja oameni din toata lumea, care sa lucreze ca si o echipa. Companiile acestea vor prospera pentru ca si angajatii vor prefera sa lucreze de acasa, iar companiile vor economisi niste bani care altfel s-ar duce pe plata unor chirii extrem de mari avand si avantajul de a nu mai fi restrictionati in a cauta angajati care locuiesc pe o raza de 20-30 de km in jurul biroului. 

    Dar hei, cand esti Property Manager la o companie care inchiriaza birouri, nu poti sa spui adevarul asta, trebuie sa minti. Partea buna e ca articole de genul indica faptul ca le cam tremura fundul companiilor care inchiriaza birouri. Din punctul meu de vedere, am o singura urare: faliment placut, va fi o lume mai buna fara astfel de companii. 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Conferinţa BURSA “Energia în priză”
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

03 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9763
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5085
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2942
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9133
Gram de aur (XAU)Gram de aur383.6722

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb