Un sondaj recent Concentrix arată că 72% dintre respondenţi consideră că inteligenţa artificială va completa activitatea angajaţilor, crescând productivitatea fără a reduce semnificativ locurile de muncă. Doar 6% văd un risc real de înlocuire, iar 22% rămân neutri.
Ca răspuns la nevoile companiilor aflate în plină transformare digitală, Concentrix România îşi propune să dezvolte un portofoliu de servicii inovatoare, cu accent pe tehnologie, care adaugă valoare prin integrarea AI:
Servicii de Prevenire şi Conformitate Financiară (FC&C) - fraudă, spălare de bani, risc reglementar, prin detectare asistată de AI şi operaţiuni de conformitate. În ultimii doi ani, Concentrix a dezvoltat în România un centru regional de bune practici pentru aceste servicii.
Trust & Safety / Moderare Conţinut - combinarea instrumentelor AI cu expertiza umană pentru a modera conţinutul, a detecta abuzuri sau conturi false şi a asigura integritatea platformelor digitale.
Experienţa clienţilor prin operaţiuni digitale - îmbinarea proceselor automatizate cu analize de date şi echipe multilingve pentru gestionarea unor volume mari de interacţiuni complexe.
„Inteligenţa artificială ne ajută să redefinim rolurile şi să pregătim angajaţii pentru abilităţile de mâine, într-o industrie în care adaptabilitatea şi flexibilitatea sunt esenţiale. În acelaşi timp, ne propunem să extindem echipa locală în perioada 2025-2026, cu câteva sute de noi colegi în Bucureşti, Iaşi, Timişoara şi Cluj, care să se alăture proiectelor de customer experience şi transformare digitală”, a declarat Diana Delca, Country Managing Director, Concentrix România.
Pentru aceste roluri, compania pune accent pe competenţe lingvistice - în special germana şi franceza - dar şi pe limbi mai puţin răspândite, precum araba, limbile nordice, croata sau portugheza. De asemenea, abilităţile digitale au devenit obligatorii pentru orice carieră în industrie. Dezvoltarea carierei rămâne un pilon central în companie: peste 80% dintre rolurile de management sunt ocupate prin promovarea angajaţilor existenţi.
„Adoptarea AI se află încă la început. La nivel regional, peste 80% dintre companii sunt în faze de testare şi proiecte pilot, ceea ce arată un potenţial uriaş de creştere. Rolul nostru este să ajutăm clienţii să treacă de la testare la scalare, transformând inovaţia în valoare reală pentru business”, adaugă Răzvan Pătrunoiu, VP Regional CEE Client Success.
În România, Concentrix are o echipă de peste 2.500 de angajaţi, proveniţi din 46 de naţionalităţi, care livrează servicii în peste 25 de limbi. Compania are sedii în Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi, Galaţi, Ploieşti şi Târgu Mureş, fiind un hub important pentru proiecte de customer experience şi soluţii digitale în regiunea Europei Centrale şi de Est.
Opinia Cititorului