Abonament gratuit
Videoconferinţa “Investiţii imobiliare şi achiziţii publice în pandemie”Videoconferinţa “Investiţii imobiliare şi achiziţii publice în pandemie”

CONCURENŢĂ PE PIAŢA FINTECH-URILORFintech-ul Paysera lansează conturile IBAN în lei pentru clienţi în parteneriat cu Libra Internet Bank

M.G.
Ziarul BURSA #Bănci-Asigurări /

Fintech-ul Paysera lansează conturile IBAN în lei pentru clienţi în parteneriat cu Libra Internet Bank

Paysera, un fintech originar din Lituania intrat pe piaţa românească în iulie 2019, a lansat ieri pentru clienţii proprii conturi în lei cu IBAN românesc, în cadrul unui parteneriat cu Libra Internet Bank. Serviciul se adresează în special clienţilor IMM care au comerţ internaţional în regiune, care deşi reprezintă doar 5% din portofoliul de clienţi ai Paysera România, generează 95% din veniturile fintech-ului pe piaţa românească.

Într-o videoconferinţă de presă ţinută ieri, Daniel Turbatu, country manager Paysera România, a declarat: "Ne bucurăm să oferim acest serviciu care ne-a fost cerut foarte mult de clienţi. Oferirea de IBAN-uri rezolvă o cerinţă foarte, foarte stringentă a clienţilor noştri, vor avea posibilitatea de a-şi alimenta contul mult mai simplu şi mult mai rapid. Acest cont se deschide 100% din confortul căminului. Avem şi aplicaţie mobile şi aplicaţie desktop. Aceasta din urmă a fost foarte cerută de administratorii companiilor, ca tranzacţiile să se desfăşoare şi de pe desktop nu numai de pe telefonul mobil".

La rândul lui, Vytenis Morkunas, CEO-ul Paysera, a precizat că fintech-ul se consideră o neobancă sau o bancă digitală şi că se înregistrează o creştere puternică a plăţile electronice pe fondul pandemiei Covid-19.

"Avem licenţă UE pentru instituţie de plăţi electronice şi asta ne permitie să colectăm plăţi, să facem transferuri şi schimburi valutare online şi facem asta în toată lumea. Am fost înfiinţaţi în 2004 şi în momentul actual ne extindem pe tot globul prin reţeaua Paysera. Suntem foarte fericiţi că Paysera România este parte din această reţea. A fost probabil acum un an când echipele noastre de la Paysera, Paysera România şi Libra Internet Bank au început munca pe acest proiect. Sperăm ca acest serviciu să fie popular cu clienţii noştri români. Ne bazăm pe ce vedem în ultimele luni, multe companii şi-au închis magazinele fizice şi au trecut la magazine online, iar ce vedem din datele noastre este că în această perioadă de 2 luni avem o creştere de 40% în colectarea de plăţi de la e-magazine. În această perioadă am primit în sistemul nostru circa 800 de magazine electronice noi, totul fără interacţiune fizică şi deplasare la bancă", a spus Morkunas.

Prezent şi el la conferinţă, Emil Bituleanu, directorul general al Libra Internet Bank, a afirmat că abilitatea fintech-urilor de a atrage clienţi este "fabuloasă" şi că ambele entităţi partenere la proiect vor ca atunci când vor începe controalele de la Banca Naţională pe parteneriat să se iasă cu nota 10 din ele.

Bituleanu a declarat: "Semnarea acestui parteneriat marchează (un moment) şi ne dă încredere că strategia noastră adoptată cu 3-4 ani în urmă e una de succes. Mă refer la 2 lucruri aici: investiţii importante în tehnologie şi afirmarea cu putere, şi susţinerea afirmaţiei prin fapte, că noi credem serios în viitorul fintech-urilor. Abilitatea fintech-urilor de a aduce clienţi este absolut fabuloasă, iar astfel de parteneriate între fintech-uri şi bănci tradiţionale cum suntem noi, care poate ştim să facem mai bine decât ei credit risk assessment sau anti-money laundering assessment, astfel de parteneriate nu pot fi decât de mare succes. Ne adresăm unei pieţe în expansiune serioasă, online-ul, o industrie în mare viteză, accelerată şi de pandemie. Chiar şi la noi în bancă, cifrele pe online, semnăturile electronice, au crescut de 2-3 ori faţă de perioada similară a anului trecut.

Unde ne-am uitat cu mare atenţie: pe anti-money laudering. Astfel de parteneriate sunt la început de drum, sunt parteneriate reglementate, legale în mod evident, dar totuşi drumul e la început şi trebuie să fim foarte atenţi în zona asta. Dacă facem lucrurile bine de la bun început şi nu există niciun fel de dubiu în privinţa asta cred că viitorul acestor parteneriate este uriaş. (...) Şi fintech-urile şi băncile sunt reglementate de acelaşi regulament. Însă parteneriatele sunt la început de drum. Şi un subiect la care trebuie să fim atenţi şi noi şi dânşii în astfel de parteneriate, e un subiect sensibil, încă reglementatorii n-au venit să controleze astfel de parteneriate, e cazul nostru. Banca Naţională a României nu a venit să facă un control cum controlează activitatea bancară nu numai în Libra ci în toate băncile comerciale din România şi vrem ca la primele astfel de controale să ieşim cu nota 10 în privinţa acestor parteneriate. Pentru că dacă nu se întâmplă aşa lucrurile se pot complica, şi nu e neapărat un red flag dar este un subiect care ne preocupă".

Libra a mai semnat un parteneriat similar cu fintech-ul Montese în luna februarie din acest an.

Daniel Turbatu, directorul Paysera România, a mai indicat că firma s-a confruntat cu anumite dificultăţi la început în privinţa atragerii de clienţi. El a mai declarat că peste 60% din veniturile fintech-ului pe România au venit din tranzacţiile firmelor cu comerţ în Ungaria şi Bulgaria.

"Încă de la lansarea de anul trecut ne-am confruntat cu diverse provocări, de la faptul că foarte mulţi dintre români nu cunosc brandul Paysera la faptul că multora le-a fost necesară documentare suplimentară pentru a înţelege cum funcţionează Paysera. Şi inevitabilele comparaţii care se fac între multitudinea de fintech-uri care sunt în momentul de faţă prezente în Romania. Ţin foarte mult să subliniez că publicul ţintă pentru Paysera în România sunt companiile, în special IMM-urile. Asta nu înseamnă că neglijăm persoanele fizice, dar acesta este business-ul Paysera la nivel global pentru care încercăm să dezvoltăm servicii cât mai adecvate. IMM-urile care au în special activitate internaţională, care ţintesc să vândă mai departe decât pe piaţa locală. Majoritatea clienţilor în România sunt IMM-uri care au activitate de comerţ online în special în ţările limitrofe României, mă refer la Bulgaria şi Ungaria. Mai mult de 60% la finalul anului trecut din veniturile Paysera România proveneau din tranzacţiile cu forint şi leva. Pentru luna mai, mai mult de 70% din veniturile noastre provin din tranzacţiile cu leva şi forint", a precizat Turbatu.

Acesta a mai notat că a existat un anumit recul în lunile anterioare pe fondul scăderii afacerilor clienţilor, dacă că scăderea a fost de circa 10-20% faţă de cea mai bună lună consemnată de Paysera, luna martie din acest an. "Dar am observat că trendul în momentul de faţă este pozitiv", a completat Daniel Turbatu.

Directorul Libra Internet Bank, Emil Bituleanu, a mai afirmat că nu e încă sigur cine va câştiga în final lupta dintre fintech-uri şi bănci. În opinia acestuia, astfel de parteneriate precum cel cu Paysera, dintre o bancă tradiţională şi un fintech, se pot finaliza cu fuziuni.

În privinţa viitorului relaţiei dintre fintech-uri şi bănci, Bituleanu a declarat: "Fintech-urile la început s-au adresat sistemului de plăţi. Acolo au jucat cărţile mari, există şi fintech-uri care se ocupă de zona de economisire. Fintech-urile au toate variantele: una e să se îndrepte spre servicii bancare complete, iar IBAN-urile sunt un prim pas esenţial pentru a oferi clienţilor lor servicii bancare complete. Sunt convins că unele fintech-urile vor merge mai departe către servicii bancare complete, altele vor rămâne foarte focusate pe ce fac astăzi şi se vor specializa, iar altele vor dispărea. Nu e nimic nou sub soare: cei mai buni vor evolua, cei care nu au ales cartea câştigătoare vor dispărea. Există posibilitatea să existe şi merger-uri între bănci şi fintech-uri, şi ăsta ar putea să fie un pas al anilor care vin. Nu e nimic rău ca acest parteneriat să se transforme până la urmă într-o fuziune, e posibil să se întâmple. Adică nu e sigur la ora actuală că fintech-urile vor câştiga decisiv iar băncile tradiţionale vor pierde lupta, nu e sigur lucrul ăsta. Dar e bine să ai şi competitori, până la urmă suntem în aceeaşi piaţă, şi poate să existe competiţie şi între parteneri oneşti care semnează astfel de parteneriate".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie