CONFLICT DE INTERESE ÎN MINISTERUL TRANSPORTURILOR?Inspectorul şef pentru transportul rutier, acţionar în două companii din domeniu

GEORGE MARINESCU
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 19 mai

Inspectorul şef pentru transportul rutier, acţionar în două companii din domeniu

O parte dintre transportatorii rutieri sunt nemulţumiţi de faptul că noul şef al Inspectoratul de Stat pentru Control în Transportul Rutier (ISCTR) este Tudor-Claudiu Nişules­cu, fost inspector trafic la ISCTR Mehedinţi şi fost consilier judeţean din partea PSD. Nişulescu a fost numit recent în funcţia de şef al ISCTR de către vicepremierul Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, după ce acesta a decis să îl înlocuiască pe Mihai Alecu, despre ale cărui interese ziarul BURSA a scris o serie întreagă de articole, ultimul chiar la începutul acestei primăveri.

"Am căzut din lac în puţ. Nu ne ajungea faptul că fostul inspector şef, care anterior a fost şef la Autoritatea Rutieră Română, se îngrijea de propriile sale interese şi favoriza companiile unor cunoscuţi, acum avem unul asemănător. Tudor Nişulescu a fost administrator al companiei Tudor Group International SRL şi acum este acţionar unic în două companii de transport. Oare acest fapt nu reprezintă conflict de interese? Ce verifică el la companiile sale? Deşi în declaraţia sa de avere nu apar decât şase autoturisme şi patru remorci, în realitate Nişulescu mai deţine şase autotractoare MAN, o autospecială MAN, o semiremorcă KEMPF, dar şi încă două autotractoare Scania şi DAF, care sunt înmatriculate în judeţul Mehedinţi şi care cară materiale divizibile - piatră, nisip, etc., în toată regiunea. Cine va controla aceste vehicule? Noul inspector şef Nişulescu. Chiar nu vede nimeni că este vorba despre un conflict de interese?", ni s-au plâns mai mulţi transportatori rutieri din judeţele Mehedinţi şi Dolj.

Mai mult, în mass-media au apărut informaţii referitoare la faptul că una dintre firmele actualului şef al ISCTR - Nisulescu Company Ltd -, companie înfiinţată în Marea Britanie şi care se ocupă cu transportul de persoane cu microbuzul către Germania şi Marea Britanie, ar avea interdicţie de a mai opera pe teritoriul Germaniei pentru evaziune fiscală în formă repetată.

În afară de compania de mai sus, unde este singurul acţionar - conform declaraţiei de avere depusă anul trecut la Consiliul Judeţean Mehedinţi -, Tudor Claudiu Nişulescu mai deţine 99% din compania Quick Autorom Service care se ocupă de "comerţul cu amănuntul de piese şi accesorii pentru autovehicule".

Referitor la toate cele de mai sus, Tudor Nişulescu susţine că nu se mai ocupă de transportul rutier de mult timp, că nu există niciun dosar de evaziune fiscală în Germania pentru compania sa şi că nu există conflict de interese deoarece firmele la care este unic acţionar nu execută activitate de transport, una fiind chiar în Marea Britanie.

"Am văzut mai multe articole de presă în care sunt acuzat, dar le-am luat prea puţin în seamă. Cu siguranţă nu este vorba despre nicio evaziune fiscală. Eu astă toamnă am fost în Germania. Doream să trimit către publicaţiile respective un drept la replică, dar sunt presat un pic de timp acum cu diverse instituţii, dar voi trimite un drept la replică acelor publicaţii. Deţin în continuare compania din Marea Britanie şi compania din România, dar nu există niciun conflict de interese atât timp cât firma din ţară se ocupă de service-ul auto şi comerţul cu piese auto, iar cealaltă este în Anglia. Remorcile pe care le am trecute în declaraţia de avere sunt de 750 kilograme fiecare, dar nu transport nimic cu ele. Eu am încheiat orice activitate de transport rutier de marfă sau de materiale divizibile înainte să mă angajez la ISCTR Mehedinţi", a declarat, pentru ziarul BURSA, Tudor-Claudiu Nişulescu.

Cu toate acestea, şeful ISCTR nu ne-a explicat obiectul de activitate al firmei din Anglia, dacă se ocupă de transport internaţional de persoane pe ruta România-Marea Britanie şi România-Germania. Pentru că, în acest caz, am avea un conflict de interese atunci când ISCTR-ul condus de Tudor Nişulescu ar trebui să verifice, în trafic, pe teritoriul României, vehiculele societăţii Nişulescu Company Ltd din Marea Britanie. Tot de conflict de interese ar mai fi vorba şi când şeful ISCTR ar participa la întocmirea unor acte normative destinate transportului rutier care ar putea avea impact şi asupra firmei din Anglia. Nu mai vorbim despre compania de transport Tudor Group International SRL, despre care şeful ISCTR ne-a spus că nu mai activează în ea din anul 2018 sau 2019, dar unde apare ca administrator în anul 2020 pe mai multe site-uri ce monitorizează firmele din ţara noastră.

În urma discuţiei noastre telefonice cu noul şef al ISCTR au rămas cam multe semne de întrebare pe care Tudor Nişulescu ar trebui să le înlăture rapid pentru a înlătura orice suspiciune ce ar putea plana asupra sa cu privire la activitatea desfăşurată în cadrul instituţiei publice pe care o conduce.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

csalb.ro
Electromagnetica
arsc.ro

Curs valutar BNR

10 Aug. 2022
Euro (EUR)Euro4.9132
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8027
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0576
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8083
Gram de aur (XAU)Gram de aur277.1595

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro