• PMI: "Ne exprimăm dezacordul ferm faţă de concluziile Consiliului Concurenţei şi de interpretarea dată cadrului legal aplicabil; analizăm toate căile disponibile pentru a contesta această decizie"
Consiliul Concurenţei a sancţionat trei companii care activează în sectorul tutunului pentru participarea la înţelegeri anticoncurenţiale pe piaţa produselor din tutun încălzit, valoarea totală a amenzilor fiind de 135,2 milioane lei (26,6 milioane euro), potrivit unui comunicat transmis de autoritatea de control.
Acesta menţionează că cei trei jucători de profil amendaţi sunt Philip Morris Trading SRL (sancţionată cu 78.688.820 lei), Interbrands Orbico SRL (care a primit o amendă de 52.118.418 lei) şi Mediaposte Hit Mail SA (penaliyată cu 4.451.897 lei).
Comunicatul citat arată: "În urma unei investigaţii, autoritatea de concurenţă a constatat că între Philip Morris Trading SRL şi fiecare dintre distribuitorii Interbrands Orbico SRL şi Mediaposte Hit Mail SA existau înţelegeri ce vizau fixarea preţurilor de revânzare pentru produsele din tutun încălzit IQOS ale Philip Morris. Practic, stabileau preţurile la care produsele IQOS urmau a fi revândute clienţilor, precum şi discounturile aplicate în cadrul promoţiilor derulate de către Interbrands Orbico SRL în insulele (standurile) IQOS şi de către Mediaposte Hit Mail SA pe site-ul iqos.ro. De asemenea, campaniile promoţionale ale distribuitorilor puteau fi derulate doar cu aprobarea furnizorului, atât în insulele IQOS, cât şi pe site-ul iqos.ro”.
Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a declarat: „Fiecare companie trebuie să îşi stabilească independent politica comercială, nu prin înţelegeri cu partenerii. Prin fixarea preţurilor de revânzare şi stabilirea nivelului discounturilor s-a restricţionat libertatea partenerilor comerciali de a-şi stabili singuri preţul, ceea ce, în final, afectează consumatorii”.
• Philip Morris Trading: "Activităţile comerciale ale companiei respectă legislaţia în vigoare şi sunt concepute cu scopul de a aduce beneficii consumatorilor adulţi din România”
Reprezentanţii Philip Morris Trading SRL ne-au transmis că îşi exprimă dezacordul faţă de concluziile Consiliului Concurenţei, precizând: "Ne exprimăm dezacordul ferm faţă de concluziile Consiliului Concurenţei şi de interpretarea dată cadrului legal aplicabil. În prezent, analizăm toate căile disponibile pentru a contesta această decizie.
Respectăm dreptul partenerilor noştri de a lua măsurile pe care le consideră necesare pentru a soluţiona această situaţie şi a se concentra pe activitatea lor.
Noi, Philip Morris Trading, ne susţinem cu fermitate poziţia că, în perioada investigată, am oferit fumătorilor adulţi din România cele mai bune programe comerciale, promoţii cu discount-uri şi cea mai bună experienţă. Astfel, activităţile comerciale ale companiei respectă legislaţia în vigoare şi sunt concepute cu scopul de a aduce beneficii consumatorilor adulţi din România.
IQOS este liderul unei categorii în plină dezvoltare, pe care Philip Morris International a construit-o de la zero. Această realizare este rezultatul multor ani de muncă şi al unor investiţii considerabile făcute cu scopul de a ne asigura că produsele noastre ajung exclusiv la fumătorii adulţi şi le oferă opţiuni mai bune decât continuarea consumului de produse convenţionale, care ard tutunul”.
Conform comunicatului Consiliului Concurenţei, Interbrands Orbico SRL a recunoscut încălcarea Legii concurenţei şi, ca urmare, a beneficiat de o reducere a amenzii.































































Opinia Cititorului