Primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă, a anunţat, luni, că, de săptămâna viitoare, vor începe reparaţiile la planşeul Unirii şi a explicat că lucrările vor fi împărţite în patru zone, potrivit news.ro.
Băluţă a precizat că vor fi impuse restricţii de trafic în centrul Capitalei timp de mai multe luni.
Daniel Băluţă a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, că lucrările la planşeul Unirii pot începe după ce Nicuşor Dan a semnat autorizaţia de construire în ultima zi ca primar general.
”Avem autorizaţia de construire pentru planşeul Unirii. A fost semnată în ultima de mandat de către primarul general, Nicuşor Dan, căruia i-am mulţumit pentru colaborare şi căruia i-am urat succes în cea mai înaltă funcţie publică, aceea de preşedinte al României. Autorizaţia era singurul document care ne lipsea. Acum însă avem toate documentele şi contractele semnate. Prin urmare, de săptămâna viitoare începem lucrările de refacere din temelii a planşeului Unirii pentru care am dat deja ordinul de începere. Mai exact, data de începere este 10 iunie”, a declarat primarul Sectorului 4.
El a precizat că Piaţa Unirii este o zonă simbol a Bucureştiului şi siguranţa oamenilor care trec pe acolo nu este negociabilă.
”Această etapă nu este doar o formalitate administrativă, ci şi o dovadă clară că atunci când există voinţă, viziune şi colaborare între instituţii putem debloca proiecte majore pentru Bucureşti. Piaţa Unirii este un simbol al oraşului nostru, dar şi o zonă vulnerabilă din punct de vedere structural. Siguranţa oamenilor care trec zilnic pe acolo nu este negociabilă. Acesta este motivul pentru care m-am luptat pentru acest proiect. Nu există mize personale, ci doar binele public al Capitalei”, a explicat Daniel Băluţă.
El a prezentat şi câteva detalii tehnice din viitoarea lucrare.
”Conform autorizaţiei construire, lucrările de refacere din temelii a planşeului de beton vechi de aproape 100 de ani vor consta în: regenerarea spaţiilor publice din zona Piaţa Unirii, refacerea structurii cuvei râului Dâmboviţa, refacerea din temelii a planşeului Unirii denumit pod. Va avea în final o grosime stratul de beton de circa 1,4 metri”, a subliniat Daniel Băluţă.
Alte lucrări care vor avea loc sunt: refacerea reţelelor edilitare, semnalizare şi marcaje rutiere, sistematizări pe verticală, executarea unor drumuri temporare, executarea unor instalaţii de irigaţii, intervenţii temporare asupra fântânilor arteziene.
Primarul Sectorului 4 a menţionat că lucrările vor fi împărţite în patru etape.
”Toate aceste lucrări vor fi împărţite în patru etape, respectiv în patru zone distincte. Zona 1 - Porţiunea din faţa hanului lui Manuc, zona 2 - Porţiunea din parcul aflat în faţa magazinului Unirea, zona 3 - Porţiunea din zona fântânilor, zona 4 - Porţiunea dinspre pasajul Unirii.
De săptămâna viitoare vom începe lucrările în zonele 1 şi 2. În zona parcului, în aşa-numită etapă 1, va fi organizarea de şantier în care vom avea utilajele şi materialele şi totodată vom începe lucrări efective. Imediat după începerea vacanţei de vară, intrăm şi în etapa 2, în faţa hanului lui Manuc. Concret, începem să spargem acolo. În această zonă pe perioada lucrărilor vor exista o serie de restricţii de trafic rutier”, a mai afirmat Băluţă.
El a anunţat că în cadrul acestor restricţii va fi închisă circulaţia pe o porţiune din Splaiul Independenţei.
”Se va crea un drum provizoriu cu trei benzi şi trotuar pe care îl vor folosi şoferii care vin de pe Bulevardul Corneliu Coposu, Bulevardul Magheru, Bulevardul Brătianu către Patriarhie. Cea mai importantă şi complicată veste pentru noi toţi este aceea că Splaiul independenţei se va închide între Piaţa Naţiunilor Unite şi Piaţa Unirii. Autobuzele STB vor circula deviat pe traseele menţionate mai sus. Se va circula în condiţii normale pe Splaiul Independenţei pe direcţia est-vest de la Piaţa Unirii spre Primăria Capitalei. Fluxul rutier de pe Calea Victorie va fi preluat de Bulevardul Naţiunile Unite, Bulevardul Libertăţii şi Bulevardul Unirii. Totodată suprafaţa parcului din faţa magazinului Unirea va fi împrejmuită. Pietonii nu vor mai putea să traverseze parcul, ci doar să-l înconjoare”, a mai transmis Daniel Băluţă.
El a precizat şi ce lucrări vor fi făcute în zona parcului.
”Înainte de toate, după delimitarea zonei de lucru se va trece la transplantarea copacilor aflaţi în parc. O parte dintre ei vor fi relocaţi în parcul din sectorul 4. Alţii vor fi defrişaţi, urmând să plantăm alţi copaci în compensare, conform avizului Primăriei Capitalei. Cert este că, la finalul lucrărilor cu siguranţă vom avea în faţa magazinului Unirea tot un parc, unul mai curat şi mai îngrijit. Cât priveşte refacerea planşeului în ambele etape de lucru constructorii vor începe cu desfacerea planşeului existent, cu înlăturarea grinzilor existente, a stâlpilor vechi şi cu înlocuirea acestora cu elemente noi. Practic vom avea o structură complet nouă cu o durată de viaţă de 100 de ani. În concret, întreaga structură va fi demolată şi reconstruită”, a mai declarat Daniel Băluţă.
El a precizat că restricţiile de circulaţie pentru zonele 1 şi 2 vor dura aproximativ şase luni.
”Practic am început acum cu ce e cel mai greu, deci partea cea mai greu de suportat de bucureşteni începe în acest moment, dintr-un motiv foarte simplu pe timpul verii traficul în oraş este diminuat şi chiar dacă această etapă durează cinci luni, şase luni, deja trei luni sunt mai uşor de suportat, bucureştenii urmând să suporte cu mai multă uşurinţă două luni, trei luni. În etapa a doua, când vom lucra la nivelul fântânilor mă voi exprima foarte simplist. Toată acea zonă va deveni o giraţie imensă deci nu vom avea acest tip de problemă iar când lucrăm în parc, nu deranjăm deloc circulaţia”, a explicat Daniel Băluţă.
El a adăugat că va mai fi un moment dificil pentru circulaţia din zonă, anul viitor, când se va închide pasajul Unirii.
”Vom avea un moment în cursul anului următor în care va fi cel puţin la fel de greu ca acum, în momentul în care sigur pasajul Unirii se va închide, va fi decopertat de la Budapesta până la Universitate, vor fi consolidaţi stâlpii de susţinere şi vom veni cu grinzi noi în locul celor pe care le dezafectăm, după ce se reface această structură pe zona centrală prevăzută în studiul de fezabilitate astăzi pentru tramvai vom implementa şi şinele de tramvai”, a mai afirmat Daniel Băluţă.