DEZVĂLUIRI DIN CULISE, FĂCUTE DE FOSTUL PREŞEDINTE AL CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE"Ministrul Transporturilor a convenit cu Heinzmann să rămână la Tarom doar pentru imagine"

E.O.
Ziarul BURSA #Companii #Aeronautică / 11 noiembrie 2013

"Trei ambasadori ne-au cerut prelungirea mandatului lui Heinzmann", ne-a spus Dan Pascariu.

"Trei ambasadori ne-au cerut prelungirea mandatului lui Heinzmann", ne-a spus Dan Pascariu.

Interviu cu Dan Pascariu

Christian Heinzmann declara, în septembrie, că este mai complicat să lucrezi în Romania decât în Albania şi în Bangladesh

Conducerea Ministerului Transporturilor (MT) a convenit cu directorul general al companiei Tarom Christian Heinzmann ca acesta din urmă să rămână la conducerea societăţii de stat doar pentru imagine, ne-a spus Dan Pascariu, fostul preşedinte al CA, subliniind că reprezentanţii MT cunosc "deficienţele" lui Heinzmann.

Potrivit domnului Pascariu, ambasadorii Olandei, Belgiei şi Marii Britanii în ţara noastră au avut întâlniri cu foştii membrii ai Consiliului de Administraţie (CA) de la Tarom, asupra cărora au făcut presiuni pentru prelungirea mandatului lui Christian Heinzmann.

În ultima vreme, au apărut informaţii potrivit cărora cele trei ambasade ar fi făcut presiuni şi asupra conducerii Ministerului Transporturilor (MT), pentru aceeaşi cauză.

În cadrul unei Adunări Generale a Acţionarilor (AGA) care a avut loc săptămâna trecută, MT i-a revocat din funcţie pe toţi membrii CA de la Tarom - Dan Pascariu, Valentin Macec, Ciprian Lăduncă, Marius Ghenea şi Dumitru Prunariu.

Recent, Nicolae Demetriade şi-a dat demisia din funcţia de director executiv al Tarom.

Noul Consiliu de Administraţie numit de Ministerul Transporturilor este alcătuit din Dante Stein - consilier al primului ministru, Manuel Donescu - secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Florin Luca - consultant strategie bancară, Bogdan Speteanu - directorul general al BCR Leasing şi Răzvan Filipescu - preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, urmând să fie aleşi încă doi membri.

Potrivit unui anunţ al ministerului de resort, reprezentanţii Tarom proaspăt destituiţi ar fi încălcat statutul companiei în momentul în care au decis reducerea mandatului lui Christian Heinzmann.

Mandatul managerului privat urmează să expire în data de 19 noiembrie, acesta fiind redus, cu câteva luni în urmă, de la patru ani la un an.

În luna iunie, Christian Heinzmann susţinea că a fost obligat să semneze un document, la solicitarea lui Dan Pascariu, preşedinte al Consiliului de Administraţie la acea vreme, care prevedea, printre altele, că durata mandatului său a fost redusă de la patru ani la un an.

În replică, Dan Pascariu afirma, atunci, că existau mai multe nemulţumiri la adresa activităţii lui Heinzmann, iar reducerea duratei mandatului a fost o concluzie la care s-a ajuns de comun acord.

Domnul Pascariu ne-a oferit, în cadrul unui interviu, mai multe detalii despre situaţia de la Tarom.

Reporter: În ultima perioadă, ministrul Transporturilor Ramona Mănescu a făcut o serie de declaraţii susţinând prelungirea mandatului domnului Christian Heinzmann, directorul general Tarom. În urmă cu o săptămână, ministerul de resort a revocat întregul Consiliu de Administraţie al companiei. Reprezentanţii Ministerului Transporturilor (MT) au declarat pentru ziarul "BURSA" că, "având în vedere prevederile art. 4. alin. (1) şi (2) din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, MT nu poate interveni în activitatea de administrare şi conducere a întreprinderii publice". Cum comentaţi această contradicţie?

Dan Pascariu: Nu am ce să comentez. Doamna ministru ar trebui să explice toate aceste lucruri.

Reporter: V-aţi întâlnit vreodată, dumneavoastră şi ceilalţi membri ai CA, cu Ramona Mănescu?

Dan Pascariu: Niciodată, deşi am solicitat de mai multe ori acest lucru.

Reporter: Totuşi, nu ar fi normal ca ministrul Transporturilor să aibă întâlniri, chiar periodice, cu membrii consiliilor de administraţie ale companiilor din subordinea MT?

Dan Pascariu: Ba da, aşa ar fi normal. Printre altele, predau un curs de management şi leadership şi prima condiţie pentru a lua o decizie corectă este să ai cât mai multe informaţii. Nu pot să nu mă întreb de unde îşi ia doamna ministru informaţiile când refuză să discute cu reprezentanţii direcţi ai MT în CA, care cunosc cel mai bine problemele companiei, stadiul de implementare a strategiei, măsurile ce trebuie luate, competenţele existente în companie, sprijinul de care are nevoie societatea de la acţionarul majoritar etc.

Reporter: În aceste condiţii, cum vă explicaţi refuzul doamnei Mănescu de a se întâlni cu membrii CA de la Tarom?

Dan Pascariu: Nu mi-l pot explica decât prin faptul că, pur şi simplu, nu era interesată de opinia administratorilor întrucât avea o comandă politică trasată în mod clar: menţinerea domnului Heinzmann, cu sau fără administratori.

Reporter: Confirmaţi că la şedinţa CA din 29 octombrie a fost prezent şi un reprezentant din Ministerul Transporturilor care ar fi încercat să vă convingă să-i prelungiţi mandatul domnului Heinzmann?

Dan Pascariu: Da, a fost prezent secretarul de stat Nicu Buică, iar noi i-am explicat că, prin intervenţia dumnealui, încalcă art. 4 din OUG 109/2011. De asemenea, membrii Consiliului l-au informat că au făcut o evaluare a activităţii domnului Heinzmann, care este negativă şi i-au înmânat o copie a evaluării.

Reporter: Cum a comentat domnul Buică evaluarea?

Dan Pascariu: Ne-a răspuns că toţi cei din MT, în frunte cu doamna ministru, ştiu despre deficienţele domnului Heinzmann, dar că s-a convenit cu dânsul să rămână doar pentru imagine şi să nu facă nimic, urmând a fi flancat de doi executivi ce vor fi numiţi de MT.

Reporter: Înseamnă că este adevărat că cele două acţiuni de control ale MT au constatat deficienţe serioase în actul managerial şi activitatea lui Christian Heinzmann?

Dan Pascariu: Din informaţiile noastre, da, este adevărat, fapt care confirmă evaluarea CA.

Reporter: Vi s-a spus de ce MT nu face publice concluziile acelor acţiuni de control?

Dan Pascariu: Nu, în acest sens ar trebui să vă adresaţi reprezentanţilor ministerului.

Reporter: Ramona Mănescu a declarat că va mai trimite un control la Tarom, pentru verificarea tuturor contractelor derulate în ultima perioadă. Aveţi motive să vă temeţi de acest control?

Dan Pascariu: Categoric, nu. Ceea ce nu ştie nici opinia publică şi, se pare, nici doamna ministru este că nu Consiliul de Administraţie s-a ocupat de încheierea sau derularea de contracte, acestea fiind în sarcina domnului Heinzmann şi a executivului. CA a monitorizat, doar prin Comitetul de achiziţii, respectarea regulamentului de achiziţii şi a planului de achiziţii şi a pus, în permanenţă, presiune pe domnul Heinzmann să renegocieze cât mai multe contracte.

Reporter: Există informaţii potrivit cărora ambasadele Olandei, Belgiei şi Marii Britanii ar fi pus presiune pe Ministerul Transporturilor pentru prelungirea mandatului lui Christian Heinzmann în funcţia de director general al Tarom. Este adevărat că v-aţi întâlnit şi dumneavoastră cu cei trei ambasadori şi că aceştia au încercat să vă convingă să-i prelungiţi mandatul domnului Heinzmann?

Dan Pascariu: Da.

Reporter: Şi ce le-aţi răspuns?

Dan Pascariu: Le-am răspuns că domniile lor reprezintă ţări care au făcut în permanenţă presiuni asupra autorităţilor române să respecte domnia legii şi că au sprijinit promulgarea OUG 109/2011. Le-am mai spus că, potrivit prevederilor Ordonanţei, care preia standardele de guvernanţă corporativă inclusiv din ţările pe care le reprezintă, Consiliul de Administraţie este cel care monitorizează şi evaluează activitatea unui director general şi ia deciziile pe care le consideră necesare în interesul companiei. De aceea, ni se pare nefiresc să considere că aplicarea legii în cazul lui Christian Heinzmann este opţională, pe motiv că e străin.

Reporter: Aţi trimis şi ambasadelor evaluarea făcută domnului Heinzmann?

Dan Pascariu: Având în vedere interesul pe care l-au manifestat faţă de subiect, i-am informat în legătură cu presiunile exercitate asupra CA pentru a prelungi mandatul directorului general şi le-am remis evaluarea.

Reporter: Confirmaţi că reprezentanţi de la vârful Ministerului Transporturilor au făcut presiuni asupra directorilor executivi din Tarom pentru reluarea curselor către Suceava, Sibiu şi Târgu Mureş, care au fost închise pe motiv că ar fi fost neprofitabile şi fiind, astfel, încălcate prevederile OUG 109/2011?

Dan Pascariu: Da, din informaţiile mele, Nicu Buică şi Manuel Avramescu, şeful de cabinet al doamnei Mănescu, au făcut acest lucru.

Reporter: Specialiştii din Tarom au prezentat documente care demonstrau neprofitabilitatea acelor rute?

Dan Pascariu: Da, au fost prezentate documente care demonstrau neprofitabilitatea acelor rute

Reporter: Cu toate acestea, Christian Heinzmann a dispus reluarea curselor şi mărirea frecvenţei pe Târgu Mureş de la trei la cinci curse pe săptămână, fără să consulte Consiliul de Administraţie?

Dan Pascariu: Adevărat, a cedat şi în acest caz presiunilor politice. De fapt, aceasta este miza prelungirii mandatului lui Christian Heinzmann, în pofida evaluării negative a CA. Întrucât este disperat să rămână CEO, este dispus să facă orice compromis profesional şi să răspundă oricărei comenzi politice, fapt care convine MT. Atunci când ministerul a aprobat Planul nostru de Administrare, s-a prevăzut în mod expres închiderea rutelor neprofitabile. Aceleaşi prevederi figurează şi în Planul de Management al domnului Heinzmann. Şi, atât presiunile reprezentanţilor MT, cât şi acceptul lui Christian Heinzmann, reprezintă o încălcare a prevederilor celor două documente, precum şi a angajamentelor luate de Guvernul român faţă de FMI, încălcare ce zădărniceşte eforturile CA de a profitabiliza compania Tarom potrivit mandatului dat de acţionarul MT.

Reporter: În legătură cu acest mandat, doamna ministru a declarat, recent, într-o emisiune televizată, că "toate contractele de management ale membrilor Consiliilor de Administraţie nu au criterii de performanţă măsurabile" şi că din acest motiv acţionarul majoritar nu poate "să tragă la răspundere un membru al CA". Este adevărat acest lucru?

Dan Pascariu: Contractele de mandat ale administratorilor sunt publicate pe site-ul companiei, iar în anexa 1 sunt prevăzute foarte clar criteriile de performanţă pe baza cărora se măsoară activitatea lor. Aceste criterii sunt, de asemenea, defalcate pe ani în Planul de Administrare, iar rapoartele anuale şi semestriale ale administratorilor sunt prezentate AGA, care, dacă constată neîndepliniri sau devieri, poate lua măsuri. De asemenea, şi rapoartele administratorilor sunt publice, ultimul fiind prezentat în şedinţa AGA din 26 august a.c.

Reporter: Dacă până acum v-aţi îndeplinit mandatul, atunci de ce aţi fost revocaţi?

Dan Pascariu: Aşteptăm ca această lămurire să vină din partea reprezentanţilor MT.

Reporter: În ce măsură v-a deranjat revocarea din funcţia pe care o aveaţi la Tarom?

Dan Pascariu: Nu revocarea în sine m-a deranjat, pentru că, la urma urmei, acţionarul majoritar are dreptul să numească pe cine vrea în CA. Ce ne-a deranjat a fost modul în care a fost făcută, încălcând legea şi ignorând avertismentele noastre cu privire la situaţia din companie şi la deficienţele actualului CEO, precum şi motivaţia aberantă, falsă şi jignitoare, care a stat la baza revocării.

Reporter: Nu v-aţi gândit nicio clipă că aţi putea accepta compromisul de a a-i prelungi mandatul domnului Heinzmann, stingând, astfel, conflictul şi rămânând în poziţia de preşedinte al Consiliului de Administraţie de la Tarom?

Dan Pascariu: Nu, pentru simplul motiv că noi nu facem compromisuri care să ne compromită. Noi nu am venit în această poziţie pentru avantaje materiale. Indemnizaţiile sunt o recompensă pentru efortul depus şi pentru rezultate, dar nu un scop în sine. Pentru noi, cel mai important este să fim convinşi că ne putem îndeplini mandatul în conformitate cu litera şi spiritul legii şi a prevederilor din contractele de mandat şi din Planul de Administrare, dar şi cu setul nostru de valori. Foştii mei colegi sunt oameni de caracter şi, în acelaşi timp, caractere puternice. În acelaşi timp, noi suntem oameni liberi, în sensul că suntem independenţi şi financiar, dar şi în modul în care gândim, decidem şi acţionăm. Nu putem sta la aceeaşi masă cu un om care ne-a defăimat, proferind tot felul de minciuni şi care este dispus la orice compromis numai ca să-şi păstreze poziţia şi salariul actual, cu consecinţe pentru companie.

Reporter: Prin refuzul de a-i prelungi mandatul directorului general şi începerea procesului de recrutare a unui nou CEO se poate înţelege că aţi provocat în mod deliberat revocarea membrilor CA...

Dan Pascariu: Se poate spune şi aşa. Noi am acţionat în conformitate cu legea, iar începerea procesului de recrutare a fost un semnal clar că ori ne acceptă pe noi fără Heinzmann, ori ne revocă, potrivit zicalei româneşti "ori la bal, ori la spital".

Reporter: De ce credeţi că domnul Heinzmann ţine cu tot dinadinsul să rămână, deşi a afirmat, în septembrie, că este mai complicat să lucrezi în România decât în Albania şi în Bangladesh?

Dan Pascariu: Pentru că la abilităţile pe care le-a dovedit, nu mai găseşte nicăieri un astfel de salariu.

Reporter: Există afirmaţii potrivit cărora, prin plecarea lui Christian Heinzmann de la Tarom, care, de altfel, este ultimul "manager privat" din România, s-ar consfinţi eşecul programului "management privat la companiile de stat". Cum comentaţi aceste afirmaţii?

Dan Pascariu: Potrivit OUG 109/2011, "management privat" nu e sinonim cu "manager privat" şi nu trebuie confundat un sistem de management cu o persoană particulară. Prin urmare, atât domnul Heinzmann, cât şi Consiliul de Administraţie fac parte din aceeaşi ecuaţie a "managementului privat" la compania Tarom, iar CA are obligaţia, potrivit legii, să monitorizeze şi să evalueze activitatea directorului general.

Reporter: Consideraţi că prin revocarea membrilor CA programul "management privat la companiile de stat" a eşuat?

Dan Pascariu: Nu neapărat. Nu ştiu ce se întâmplă cu adevărat în celelalte companii de stat. Ce ştiu, însă, este că, pentru ca acest program să reuşească, este obligatorie respectarea Ordonanţei 109/2011, atât în spiritul, cât şi în litera ei, de către toţi factorii: politicieni, funcţionari publici din autorităţile tutelare, administratori, executivi, precum şi de către reprezentanţi ai corpului diplomatic. În ceea ce priveşte compania Tarom, răspunsul este subînţeles: cum poţi vorbi de "management privat" când trei din cinci administratori sunt doi secretari de stat şi un consilier al premierului? Abia acum Christian Heinzmann are un CA numit politic, dar "politicul" convenabil.

Reporter: Dumneavoastră credeţi în OUG 109/2011?

Dan Pascariu: Bineînţeles, având în vedere experienţa îndelungată, de aplicare cu succes a standardelor de guvernanţă corporativă în sectorul privat, atât eu, cât şi ceilalţi membri ai Consililui de Administraţie credem cu tărie în necesitatea şi utilitatea acestei Ordonanţe. Problema este că, de la început, OUG 109/2011 a avut foarte mulţi opozanţi: politicieni şi funcţionari publici care pierdeau controlul administrării companiilor de stat, clienţi politici care pierdeau contracte bănoase şi, nu în ultimul rând, sindicatele şi angajaţii, care urmau să treacă prin restructurări dureroase.

Reporter: Sindicaliştii susţin că, la Tarom, au fost acordate bonusuri ilegale şi au fost date bilete gratuite membrilor conducerii. Dumneavoastră aţi beneficiat de aceste facilităţi?

Dan Pascariu: Nu am primit niciun bilet gratuit şi nu am încasat niciun bonus, nici legal şi nici ilegal.

Reporter: Informaţia a fost făcută publică la un post de televiziune...

Dan Pascariu: Nu este singurul neadevăr lansat de unii lideri sindicali şi preluat pe "nemestecate" de unii jurnalişti, din interes sau, pur şi simplu, din lipsă de documentare, de verificare a documentelor publice. Dacă ar fi întrebat, ar fi aflat care sunt drepturile administratorilor - aceleaşi ca ale oricărui angajat Tarom - în ceea ce priveşte biletele de tip ZED, cuantumurile, datele şi condiţiile în care se plătesc indemnizaţiile fixe şi cele variabile care li se cuvin, în conformitate cu prevederile contractului de mandat, care, de altfel, e postat pe site-ul companiei.

Reporter: Deci ceva este adevărat legat de bonusuri...

Dan Pascariu: Ceea ce este adevărat este că, potrivit contractului de mandat, bonusul sau indemnizaţia variabilă se acordă în cazul în care compania a înregistrat un rezultat contabil anual ce depăşeşte obiectivele şi criteriile de performanţă prevăzute în Anexa 1 la contract şi în Planul de Administrare, iar plata se face în momentul aprobării de către AGA a situaţiilor financiare anuale aferente respectivului exerciţiu financiar.

Reporter: Şi rezultatul contabil pe 2012 a fost mai bun decât obiectivele prevăzute în Planul de Administrare?

Dan Pascariu: Da, cu circa 20 de milioane de lei.

Reporter: Atunci de ce nu aţi încasat bonusurile?

Dan Pascariu: Pentru simplul motiv că membrii CA au hotărât să amâne încasarea până în trimestrul al patrulea, pentru a fi siguri că reducerea pierderilor companiei are un trend consolidat.

Reporter: Dacă situaţia financiară a companiei Tarom din 2012 şi din prima parte a acestui an a fost mai bună decât cea din trecut, de ce spuneţi că domnul Heinzmann nu a avut rezultate bune?

Dan Pascariu: Reducerea pierderilor nu a avut nicio legătură cu activitatea lui Christian Heinzmann, pe care l-am rugat, de altfel, să explice care a fost aportul dansului. Reducerea pierderilor a fost dată, în primul rând, de presiunea exercitată de CA pe raţionalizarea achiziţiilor şi pe renegocierea contractelor, de reducerea preţului combustibilului şi a costului cu amortizarea. Reproşul principal îl reprezintă întârzieri sau devieri majore de la implementarea Planului de Management şi neînceperea restructurării, în absenţa căreia continuarea reducerii pierderilor în anii următori este nesustenabilă.

Reporter: De ce v-au considerat sindicaliştii "inamicul" lor numărul unu?

Dan Pascariu: Pentru că m-au văzut ca pe un pericol pentru menţinerea status-quo-ului în companie, mai ales în ceea ce priveşte privilegiile prevăzute în contractul colectiv de muncă.

Reporter: Vă consideraţi înfrânt de faptul că domnul Heinzmann a rămas în Tarom şi dumneavoastră aţi fost revocat?

Dan Pascariu: Pentru mine, Tarom nu a avut o altă miză decât aceea de a demonstra că, dacă se aplică standardele de guvernanţă corporativă, şi o companie de stat poate să devină profitabilă. Cel care s-ar putea considera înfrânt este FMI, iniţiatorul programului "management profesionist la companiile de stat". FMI este cel care a presat autorităţile române să adopte OUG 109/2011 şi poate constata acum că un CA format din profesionişti din sectorul privat a fost schimbat intempestiv cu unul politic numai pentru a menţine în funcţie un director general incapabil, dar obedient.

Reporter: Fostul dumneavoastră coleg de CA, Lucian Isar, a declarat că aveaţi un plan secret de vânzare pe bucăţi a Tarom, compania urmând să fie dată WizzAir. Ce ne spuneţi legat de acest aspect?

Dan Pascariu: Consiliul de Administraţie nu are nicio prerogativă în ceea ce priveşte vânzarea sau privatizarea Tarom. Singurul abilitat să ia asemenea decizii este acţionarul majoritar, respectiv MT. Iar teoria cu WizzAir este ridicolă, întrucât WizzAir este într-o altă nişă decât Tarom, respectiv "low-cost" şi, oricum, nu cred că are nevoie să-şi ia pe cap problemele Tarom, întrucât are un model de business net superior şi foarte profitabil. În timp ce Tarom transportă 2 milioane de pasageri cu 2.000 de angajaţi, WizzAir transportă 12 milioane de pasageri cu 1.500 de angajaţi.

Reporter: Aţi declarat că veţi da în judecată Tarom pentru obţinerea de daune-interese...Vă menţineţi declaraţia?

Dan Pascariu: Mi se pare corect ca un contract să fie onorat. Atâta vreme cât noi ne-am îndeplinit obligaţiile din Planul de Administrare şi din contractul de mandat, compania trebuie să-şi respecte angajamentele.

Reporter: Dar vi se pare corect ca acele daune-interese să fie suportate de companie?

Dan Pascariu: Categoric, nu. De aceea, contez pe vigilenţa sindicatelor să solicite ca paguba să fie suportată de persoanele care au luat decizia revocării fără justă cauză.

Reporter: V-au afectat în vreun fel informaţiile negative apărute în presă în ultima vreme la adresa dumneavoastră?

Dan Pascariu: Au fost mai mult decât informaţii negative. A fost o campanie, care i-a afectat mai mult pe membrii familiei mele decât pe mine. Eu nu sunt politician şi nu intenţionez să candidez. Aşa că, din punctul meu de vedere, cei a căror părere contează pentru mine fie nu citesc astfel de articole "pe surse apropiate subiectului (servit)", fie nu le dau crezare. De altfel, în ultimele zile am primit o nouă invitaţie de a deveni membru în CA la o companie privată. Şi nu este de mirare, pentru că un acţionar din sectorul privat are nevoie de genul meu de persoană, care să-i apere interesele.

Reporter: Regretaţi că aţi acceptat să participaţi la programul "management profesionist la companiile de stat"?

Dan Pascariu: Nu. În afară de faptul că mi s-a confirmat, încă o dată, că nu am "stofă" să lucrez pentru stat, a fost o experienţă foarte bogată, din care am învăţat multe şi în cadrul căreia am întâlnit oameni interesanţi şi de valoare.

Reporter: Ce vă reproşaţi, după toată această experienţă?

Dan Pascariu: Greşeala de a-l fi recrutat pe Christian Heinzmann, dar şi faptul că n-am corectat-o la timp. Ar fi trebuit să accept propunerea unuia dintre administratori de a-l revoca în februarie, atunci când i-am respins prima iteraţie, extrem de slabă, a Planului de Management, dar, în pofida evidenţei şi a instinctului, i-am acordat o a doua şansă.

Reporter: De ce nu l-aţi revocat în iunie şi doar i-aţi redus mandatul?

Dan Pascariu: Domnul Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor de atunci, ne-a rugat să găsim o soluţie care să nu afecteze raportul FMI de la sfârşitul lunii iunie.

Reporter: O ultimă întrebare - veţi mai zbura cu Tarom?

Dan Pascariu: Bineînţeles. Dacă orele de zbor şi tarifele vor fi convenabile în raport cu alte linii aeriene şi dacă voi putea face rezervările şi check-in-ul on-line, categoric. Tarom are piloţi foarte experimentaţi şi servicii foarte bune la bord. Păcat că angajaţii şi acţionarul majoritar văd această companie mai degrabă ca pe un club aviatic sau ca pe o vacă de muls, decât ca pe un business pe care să-l facă profitabil.

Reporter: Mulţumesc!

"Cum poţi vorbi de < management privat > la Tarom, când trei din cinci administratori sunt doi secretari de stat şi un consilier al premierului?"

"De la început, OUG 109/2011 a avut foarte mulţi opozanţi: politicieni şi funcţionari publici care pierdeau controlul administrării companiilor de stat, clienţi politici care pierdeau contracte bănoase şi, nu în ultimul rând, sindicatele şi angajaţii, care urmau să treacă prin restructurări dureroase".

"Începerea procesului de recrutare a fost un semnal clar că ori ne acceptă pe noi fără Heinzmann, ori ne revocă".

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. În loc de "foştii membrii ai Consiliului de Administraţie", ar fi trebuit să scrieți "foştii membri ai Consiliului de Administraţie", nu-i aşa?

    Pascariu este un tradator de neam si de tara.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

GALA BURSA 2022
Avocat Ianul Alexandra
Apanova
BTPay
Electromagnetica
DIGI
arsc.ro
roovi.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

06 Dec. 2022
Euro (EUR)Euro4.9126
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6804
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9667
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6911
Gram de aur (XAU)Gram de aur266.7598

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro